۱۱۲۳۶۰۳
۴ نظر
۵۰۰۵
۴ نظر
۵۰۰۵
پ

یک ملی‌پوش، برگ برنده مجیدی مقابل یحیی

فرهاد مجیدی و همکارانش می‌توانند به یک بازگشت متفاوت امیدوار باشند اگر قدر فرصتی که در تعطیلات پیش‌رو به وجود آمده را به خوبی بدانند و تمریناتی را برای بازیکنان تجویز کنند که منجر به ایجاد تحول روحی و فنی شود.

ایران ورزشی: فرهاد مجیدی و همکارانش می‌توانند به یک بازگشت متفاوت امیدوار باشند اگر قدر فرصتی که در تعطیلات پیش‌رو به وجود آمده را به خوبی بدانند و تمریناتی را برای بازیکنان تجویز کنند که منجر به ایجاد تحول روحی و فنی شود.

فرهاد مجیدی و همکارانش می‌توانند سرنوشت متفاوتی را برای خود و استقلال رقم بزنند اگر از مجال باقی مانده تا شروع دوباره لیگ نهایت بهره را ببرند و با تیمی چالاک‌تر و قبراق‌تر به مسابقات بازگردند.

گرچه دعوت از یک بازیکن به تیم ملی تا حدی سبب رنجش خاطر برخی آبی‌دلان شد اما از یک سو دعوت نشدن طیف بیشتری از بازیکنان استقلال، دست مجیدی را باز می‌گذارد تا در تعطیلات لیگ تیمش را دوباره بسازد.

به تیم یحیی گل‌محمدی نگاه کنید. او شش بازیکن خود را به دلیل حضور در اردوی تیم ملی از کف داده است و از این حیث فرهاد مجیدی می‌تواند احساس برتری قابل توجهی نسبت به رقیبش در باشگاه پرسپولیس داشته باشد.

تمرینات پرسپولیس بی‌شک تا شروع دوباره لیگ و بازگشت ملی‌پوشان، تحت‌الشعاع غیبت‌ها قرار خواهد گرفت اما فرهاد مجیدی از این ویژگی بهره‌مند است که با تیمی کامل که فقط مهدی قایدی را در اختیار ندارد، تمرین کند.

ماجرای دیاباته و میلیچ نیز پیچیدگی‌هایی دارد اما طبق برنامه‌ای که این دو بازیکن به باشگاه دادند، میلیچ بعد از ۷ روز (یعنی امروز) باید در تمرینات استقلال حاضر شود و دیاباته نیز که ۱۰ روز از باشگاه مرخصی گرفته، شنبه هفته آینده باید در تمرینات استقلال حاضر شود.

حتی اگر میلیچ و دیاباته نیز در بازگشت خود به تمرینات استقلال تأخیر کنند، فرهاد مجیدی دست بازتری نسبت به مدعیان قهرمانی دارد. سپاهان نیز دو سهمیه خود را در تیم ملی می‌بیند و استقلال از این منظر نیز در جایگاه پایین‌تری نسبت به دیگر مدعی قهرمانی قرار دارد. به همین دلیل فرهاد مجیدی نباید دغدغه‌ای بابت ایجاد هماهنگی و هارمونی مطلوب‌تر در استقلال داشته باشد.

سرمربی استقلال بارها نسبت به وضعیت بدنی تیمش گله کرده و حامیان او نیز بر این باورند که یکی از دلایلی که موجب روند پرفراز و نشیب استقلال شده، آماده‌سازی نامناسب پیش فصل است. در این ایام اما آنقدر فرصت پیش روی مجیدی و همکارانش هست تا همه ضعف‌های بدنی تیم را از بین ببرند و تیمی سر‌حال‌تر به لیگ بازگردانند.

برخی نیز بر این باورند برگزار نشدن بازی با شهر خودرو به سود استقلال است که اگر نظریه این افراد را صادق بدانیم احتمالاً مجیدی و همکارانش باید شادابی لازم را به ساق‌های بازیکنان خود تزریق کرده و تیمی را مهیا کنند که سرسختی بیشتری داشته باشد.

آنچه بیش از همه برای استقلال دردسر آفرین شد، آشفتگی‌های گاه و بیگاه در خط دفاع بود. وگرنه استقلال در خط حمله کمبودی احساس نمی‌کند.

در ایام باقی مانده مجیدی می‌تواند با به کارگیری تمرینات مرتبط خط دفاع تیمش را هم تغییر دهد و از مجموعه بازیکنانی که در اختیار دارد، تیمی آماده‌تر در بخش دفاعی پدید آورد.

نقش مدیران در بازگشت استقلال

از بحث فنی که بگذریم آماده‌سازی روحی و روانی استقلال اهمیت کمی در بازگشت بهتر به میدان رقابت ندارد. مدیران استقلال که در روزهای اخیر با استعفای خود حاشیه‌هایی را دامن زدند، باید دریابند که در این مقطع حساس و سرنوشت‌ساز باید با جدیت و حساسیت بیشتری پشت تیم باشند و مانع فروپاشی ذهنی بازیکنان و کادر فنی شوند. دعواهای فرسایشی میان اعضای هیأت مدیره به بدنه تیم نیز آسیب می‌رساند و اگر آرامش کافی در بخش مدیریتی وجود نداشته باشد، هر قدر هم که مجیدی و شاگردانش بخواهند تیم متحول شده را راهی لیگ و جام حذفی کنند، احتمالاً با چالش‌هایی مواجه خواهند شد.

وظیفه مدیران استقلال در این مقطع حساس در درجه اول کمک و همیاری با تیم است. بازیکنانی که بازی‌های متعددی در لیگ و لیگ قهرمانان آسیا انجام داده‌اند چنانچه از نظر روحی نیز به خوبی تغذیه شوند، قابلیت کسب موفقیت در بازی‌های آتی را دارند. حال شاید دستیابی به جام لیگ برای استقلال نشدنی باشد اما جام حذفی را می‌شود با یک برنامه‌ریزی منسجم به دست آورد تا ایضاً جایگاه مجیدی نیز برای فصل بعد محکم شود، وگرنه فرهاد بدون جام شانس آنچنانی برای ادامه حیات در استقلال نخواهد داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بله این زمانها برای مربی های حرفه ای است با فوتبال حرفه ای نه مربی که تا تعطیل میشه میره دوبی ویا بازیکنای که میرن تفریح وقلیون کشی اگر مربی خارجی بود بله فرصت عالی بود ولی برای ایرانیها فرقی نمیکنه یار کمتر یا بیشتر و یا روزهای تعطیلی

      پاسخ ها

      • .....

        میره دوبی تا به بچه هاش سر بزنه همه بازیکنای تیم های دیگه هم برای تعطیلات جاهای مختلف میرن چون عید جایی نرفتن مثلا همین سیامک نعمتی هم مگه نرفت دوبی همه میرن فقط جاهاشون متفاوته

      • بدون نام

        من در مورد شخص ننوشتم کلی فوتبال ایران این جوریه چون حرفه ای نیستند

    • لر باغیرت

      پرسپولیس ❤یه تیم آماده دااره خیالتون راحت !! ولی این عدالت نی. که بقیه تیم های لیگ بخاطر یک یا دو بازیکن در تیم ملی بازی ها انجام نشده!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج