۱۱۲۳۶۳۰
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

تجربه‌های یک مادر از استریم «فورتنایت»!

فورتنایت بازی‌ای آنلاین است که در جولای سال ۲۰۱۷ با رنگ و بویی زامبی محور و به اصطلاح PVE یا بازیکن در برابر محیط (Player Versus Environment) روانه بازار شد.

ویجیاتو: فورتنایت بازی‌ای آنلاین است که در جولای سال ۲۰۱۷ با رنگ و بویی زامبی محور و به اصطلاح PVE یا بازیکن در برابر محیط (Player Versus Environment) روانه بازار شد. اما چیزی نگذشت که نسخه بتل رویال یا بازی‌ای که هم اکنون آن‌ می‌شناسیم ساخته شد. در واقع بازی در سپتامبر همان سال عرضه شد که این بار بصورت PVP یا بازیکن در برابر بازیکن (Player Versus Player) بود. از همان موقع است که بازار استریم و تولید محتوای آنلاین از این بازی رونق گرفت و هم اکنون یکی از بزرگترین منابع درآمد بازیکنان را تشکیل می‌دهد.

تجربه‌های یک مادر از استریم «فورتنایت»!

این بازسازی مفهومی از بازی توانست به جذب میلیون‌ها بازیکن از سرتاسر جهان بی‌انجامد و امروزه فورتنایت با ۳۵۰ میلیون کاربر فعال به یکی از محبوب‌ترین بازی‌های دنیا تبدیل شده است.

بازیکنان حرفه‌ای فورتنایت با رقابت و برنده شدن در مسابقات معتبر این بازی معروف می‌شوند، در شبکه‌های اجتماعی فالوورهای زیادی جمع می‌کنند و به استخدام شرکت‌های بزرگ در می‌آیند. در بعضی از موارد بازیکنان حرفه‌ای با تولید محتوای آنلاین به درآمدهای آنچنانی دست پیدا می‌کنند.

بازیکنان حرفه‌ای مانند Benjy Fish که گیمری حرفه‌ای و ۱۶ ساله بوده و در سال ۲۰۱۹ موفق شد در جام جهانی فورتنایت رتبه ۲۵ام را از آن خود کرد. از آن موقع بود که صفحه توییچ Benjy Fish منفجر شد! و توانست ۳ میلیون فالوور دریافت کرده و ویدئوهایش بالای ۲۴ میلیون ساعت دیده شوند.

داستان اما وقتی جالب‌تر می‌شود که بدانید Anne Fish که در توییچ با نام mamabenjyfishy شناخته می‌شود مادر مهربان بنجی است. از او به عنوان «مادر ورزش الکترونیک» یا «Esport Mom» یاد می‌کنند. اصطلاحی که به مادران بازیکنان حرفه‌ای ورزش‌های الکترونیک گفته می‌شود.

تجربه‌های یک مادر از استریم «فورتنایت»!

آنه مادر فوق‌العاده‌ای بوده و پسرش را برای تبدیل شدن به یک گیمر حرفه‌ای همراهی و راهنمایی کرده است. او تحقیقات خودش راجع به بازی‌های ویدئویی و این صنعت را هنگام تماشای بازی‌های پسرش انجام داد و چیزهای زیادی را در مورد بازی‌ها آموخت. حال به تازگی دیده شده که مادر بنجی دست به کار شده و به بازی کردن فورتنایت پرداخته.

آنه در ابتدا سعی می‌کرد با موس و کیبورد بازی کند که بنجی مانع این کار شد و یکی از کنترلرهای خوب خود را به مادرش تقدیم کرد تا بازی را با آن تجربه کند. از لحاظ آمار بینندگان نیز آنه شروع فوق‌العاده‌ای را در توییچ رقم زد. وی در یکی از استریم‌های یک ساعته اخیر خود توانست به بیش از ۷ هزار فالوور، ۲ هزار و پانصد بیننده همزمان و ۱۳ هزار بیننده در کل دست یابد. اعدادی فوق‌العاده که به کانالی جدید اختصاص یافتند.

البته ذکر این نکته که اولین استریم فورتنایت او خوب پیش نرفت نیز خالی از لطف نیست! او اشتباه اکثر استریم کنندگان تازه‌کار را انجام داد و هنگام پخش استریم فورتنایت خود، از هیچ مجری‌ای در کانال استفاده نکرد.

حال این مجریان کانال چه کسانی هستند؟ مجری‌ها کاربرانی هستند که بر روی قسمت چت در هنگام پخش استریم نظارت دارند. آن‌ها از طرف استریمر انتخاب شده و توانایی حذف پیام‌ها، محدود کردن کاربران و کارهای دیگر را دارند. حضور مجریان باعث می‌شود تا از انتشار اسپم، حرف‌های زشت و بی ربط و موارد مضر دیگر جلوگیری شود. مجری‌های کانال به راحتی با آیکن یا تصویر یک شمشیر سفید در یک مربع سبز که پس از اسمشان قرار دارد قابل تشخیص هستند.

تجربه‌های یک مادر از استریم «فورتنایت»!

خب، وقتی آنه بدون حضور چنین اشخاصی شروع به استریم کردن گرفت چه اتفاقی برای او افتاد؟ کاملا مشخص است! ترول‌های همیشه در صحنه به صفحه او رفته و از خجالت صفحه استریم بازی فورتنایت این مادر مهربان درآمدند. نمی‌خواهیم به طور کامل توضیح دهیم اما در همین حد بدانید که قسمت چت او در زمان کوتاهی پر از اسپم‌های +۱۸ شد!

با این اوصاف اما آنه بجای این که از این کار ناامید شود و کانال خود را ببندد، سعی کرد از اشتباه خود درس بگیرد. این مادر، استریم فورتنایت به شکل اولیه خود را رها کرد و این بار سعی کرد با مجریان خوب و فعال به استریم کردن بپردازد. بدین صورت استریم بعدی آنه بدون دردسر پیش رفت و او توانست به اعداد و ارقام جالبی در توییچ دست یابد.

حضور خوب آنه باعث شد تا او بتواند به ۱۳۱۷۸ نفر که بیشترین نفرات حاضر در استریم او بودند، دست پیدا کند. همچنین بالای ۵۲ هزار اکانت منحصر به فرد نیز از استریم‌های آنه دیدن کردند که این برای او عالی محسوب می‌شود. لازم به ذکر است که گفته می‌شود به طور مشخصی بخش عمده‌ای از این اعداد را دنبال کنندگان بنجی و در حمایت از مادر او تشکیل می‌دهند.

کسانی که در استریم‌های مادر بنجی حضور داشتند تاکید کردند که در هنگام دیدن استریم آنه، از او احساسی ملایم، مادرانه و محبت آمیز را دریافت کرده‌اند. باید بدانیم که وی به هیچ وجه بازیکن حرفه‌ای و قوی‌ای (لااقل تاکنون) در فورتنایت نبوده و نیست اما ما نیاز نداریم که همیشه به بازی بازیکنان حرفه‌ای نگاه کنیم. می‌توان از صلح و آرامشی که مادر بنجی به بیننده منتقل می‌کند نیز لذت برد، او را در کارهایش تشویق کرد و حتی به بعضی از شکست‌هایش هم خندید.

حتی خود او نیز می‌داند که بازیکن حرفه‌ای نیست اما به طور مشخصی سرگرم کننده بازی می‌کند و همین نیز در آخر برای بیننده مهم است. هنر درست سرگرم کردن! مهم آن است که آنه به شکل قابل توجهی این کار را بلد بوده و به همین دلیل به سرعت از نردبان موفقیت در توییچ بالا رفته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کاربر ۶۳

      دمش گرم،قابل توجه مادرهای ایرانی که از هر فرصتی برای محدود کردن بچه‌ها شون استفاده میکنند

    • عشق یعنی مادر

      آخی چه مادر گوگولی مهربونیه خدا حفظش کنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج