۱۱۲۳۹۹۸
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

دستنوشته‌های فرانتس کافکا آنلاین منتشر شد

مجموعه‌ای از دست‌نوشته‌ها، نامه‌ها و طراحی‌های شخصی «فرانتس کافکا»، از چهره‌های سرشناس ادبیات قرن بیستم، پس از ترمیم، فهرست برداری و تهیه نسخه دیجیتال، روی شبکه جهانی اینترنت در دسترس عموم قرار گرفت.

خبرگزاری ایرنا: مجموعه‌ای از دست‌نوشته‌ها، نامه‌ها و طراحی‌های شخصی «فرانتس کافکا»، از چهره‌های سرشناس ادبیات قرن بیستم، پس از ترمیم، فهرست برداری و تهیه نسخه دیجیتال، روی شبکه جهانی اینترنت در دسترس عموم قرار گرفت.

دستنوشته‌های فرانتس کافکا آنلاین منتشر شد

این کلکسیون دیجیتال شامل سه پیش نویس از داستان تدارک عروسی در روستا از کافکا، دفترچه‌ای که در آن زبان عبری تمرین می‌کرد و صدها نامه، طراحی و سفرنامه شخصی از اوست.

کافکا استعدادش در هنر طراحی را در اولین سال ورود به دانشگاه کشف کرد. بیشتر نقاشی‌های او یا کاریکاتورهای گروتسک از مردمی است که ملاقات کرده بود یا طراحی از چهره خودش.

این مجموعه نفیس از خالق شاهکارهایی چون محاکمه (۱۹۲۵) و قصر (۱۹۲۶) توسط ماکس برود (Max Brod) نویسنده و روزنامه‌نگار یهودی و دوست وی برای کتابخانه ملی سرزمین‌های اشغالی به ارث گذاشته شد.

دستنوشته‌های فرانتس کافکا آنلاین منتشر شد

کافکا آثارش را به برود سپرده بود و خواسته بود پس از مرگش آنها را بسوزاند. اما برود در عوض این آثار را منتشر کرد و باعث شد کافکا به یکی از بزرگترین نویسندگان قرن بیستم تبدیل شود. پس از مرگ برود در سال ۱۹۶۸، کلکسیون کافکا هم ناپدید شد.

اگر برود نبود، آثار کافکا بدون تردید به دست فراموشی سپرده می‌شدند. این نویسنده معروف اهل چک، در سال ۱۹۲۴ پس از هفت سال مبارزه با بیماری سل، در ۴۱ سالگی درگذشت. حدود ۱۵ سال پس از این اتفاق، برود به ناچار از چک اسلواکی تحت محاصره نازی‌ها به تل آویو فرار کرد. وی آثار کافکا را در یک چمدان همراه خود برد و بعدها بسیاری از آنها را منتشر کرد. وقتی برود چشم از دنیا فرو بست، این کلکسیون را برای منشی خود استر هاف (Esther Hoffe) به جا گذاشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج