جاباما
۱۱۲۴۰۹۵
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

به مناسبت روز جهانی تومور مغزی:

بهبودی ۱۳۵۶ فرزند مبتلا به تومور مغزی در سی سال فعالیت محک

در طول ۳۰ سال فعالیت مؤسسه خیریه محک بیش از ۷۶۰۰ کودک مبتلا به سرطان بهبود یافته‌اند که از این میان ۱۳۵۶ کودک به تومور مغزی مبتلا بوده‌اند، امیر یکی از این فرزندان محک است که همزمان با محک سی ساله شد. او داستان مبارزه‌اش با بیماری را از ابتلا تا بهبودی، برایمان روایت می‌کند.

در طول ۳۰ سال فعالیت مؤسسه خیریه محک بیش از ۷۶۰۰ کودک مبتلا به سرطان بهبود یافته‌اند که از این میان ۱۳۵۶ کودک به تومور مغزی مبتلا بوده‌اند، امیر یکی از این فرزندان محک است که همزمان با محک سی ساله شد. او داستان مبارزه‌اش با بیماری را از ابتلا تا بهبودی، برایمان روایت می‌کند.

امیر اهل شهر کاشان، ۱۲ سال داشت که به تومور مغزی مبتلا شد. سال تحصیلی ۸۲ را با شوق و انگیزه کنار دوستانش شروع کرده بود که سردرد‌های شدید، حالت تهوع، سیاهی و کم‌سویی چشم‌ها سراغش آمد؛ این‌ها علائمِ بیماری‌ای بود که امیر و خانواده‌اش در ابتدا هیچ اطلاعاتی در مورد آن نداشتند. این علائم هر روز تکرار می‌شد، تا والدینش او را نزد پزشک بردند. او می‌گوید: «بلافاصله پس از مراجعه، تصویربرداری از مغز انجام و تومور مخچه تشخیص داده شد. اینجا بود که توسط پزشک معالجم به محک معرفی شدم و تحت حمایت این مؤسسه قرار گرفتم. عمل جراحی در بیمارستان شهید بهشتی شهر کاشان انجام شد. دوران نقاهت پس از یک هفته به پایان رسید و ما برای رادیوتراپی عازم تهران شدیم. محک در اقامتگاه خود میزبان ما شد تا با آسایش بیشتر بتوانیم دوران درمان را در تهران بگذارنیم. یک ماه بعد به کاشان بازگشتیم و من ۶ دوره ۴۵ روزه شیمی‌درمانی را پشت سرگذاشتم. در آخر پس از تحمل ۱۴ سال بیماری، بهبودیافتم و تا امروز هیچ علائمی از عود مجدد یا عوارض حاصل از درمان در بدنم مشاهده نشده است.»

زمانی که پدر و مادر امیر، برای درمان و انجام عمل جراحی او به پزشک مراجعه کردند اطلاعات لازم در خصوص بیماری سرطان توسط پزشک معالج و مددکار اجتماعی محک در بیمارستان شهید بهشتی کاشان در اختیارشان قرار گرفت. به آن‌ها گفته شد پسرشان یک جراحی با ریسک بالا در پیش دارد و ممکن است پس از انجام آن بی‌حسی مطلق در یک سمت بدن را تجربه کند. حضور کادر حمایتی در کنار کادر درمان باعث می‌شود تا بحران‌های روانی ناشی از فشار بیماری برای کودک و خانواده با آرامش بیشتری سپری شود و اخبار بد در کنار امید به آینده پشت سر گذاشتن مسیر را آسان‌تر کند. خوشبختانه عمل جراحی امیر با موفقیت و بدون هیچ عوارضی به پایان رسید. او ادامه می‌دهد: «من در آن سن نمی‌دانستم بیماری سرطان چیست و توضیح درباره آن به من، برای خانواده‌ام سخت بود برای همین در سال ۱۳۹۶ وقتی تومور لگنم تشخیص داده شد، برای اولین بار نام این بیماری را از زبان پزشک معالجم شنیدم. همان روز مادرم ماجرا را برایم تعریف کرد و گفت از این بیماری می‌ترسی؟ من به او گفتم نه تنها نمی‌ترسم بلکه بیش از گذشته نیز احساس قدرت می‌کنم. سرانجام در همان سال نیز بهبودیافتم.»

فرزند ۳۰ ساله محک حین درمان تحصیلاتش را ادامه داد، دیپلم کامپیوتر گرفت و ۱۰ سالی می‌شود که در زمینه تخصصی‌اش فعالیت می‌کند. او مسیر مبارزه با سرطان را اینگونه توصیف می‌کند: «مادرم همیشه می‌گفت این بیماری هم شبیه سرماخوردگی است، دارو‌های خاص خودش را دارد و گاهی لازم است برای بهبودی آن جراحی انجام شود. او می‌گفت خوب می‌شوم و تنها کاری که برای من و سایر اعضای خانواده قدغن کرد، ناامیدی بود. خانواده ما با کمک محک، پزشکان و مادرم روحیه اش را از دست نداد.»

از ابتدای تأسیس محک تا امروز ۳۵ هزار کودک تحت حمایت محک قرار گرفته‌اند که ۷۶۰۰ نفر از آن‌ها بهبود یافته‌اند. در حال حاضر بیش از ۲۰ هزار کودک در مرحله درمان قرار دارند که با حمایت اعضای خانواده بزرگ محک با امید به آینده با سرطان مبارزه می‌کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج