۱۱۲۴۱
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

با دانستن اين نكات كدبانوي بهتري خواهيد بود

مديريت زمان خانه‌ را به‌دست بگيريد!

باوري ميان مردم سرزمين‌هاي شرقي از قبيل هند، تبت و چين وجود دارد كه اگر در منزل ساعت شكسته يا خرابي وجود دارد بايد فورا آن را از خانه دور يا تعمير كرد. مردم اين سرزمين‌ها معتقدند، وجود يك ساعت خراب يا شكسته در محيط خانه مانع برنامه‌ريزي منظم و استفاده بهينه از وقت و زمان مي‌شود.

مديريت زمان خانه‌ را به‌دست بگيريد!

مديريت زمان خانه‌ را به‌دست بگيريد!

بي شك ساعت يكي از مهم‌ترين و ضروري‌ترين لوازمي است كه بايد در منزل و اتاق‌هاي مختلف همچون اتاق پذيرايي، اتاق نشيمن، آشپزخانه و اتاق كودك مورد استفاده قرار بگيرد. با كمك اين وسيله است كه گذشت زمان و ارزش آن براي افراد خانواده به‌ويژه كودكان اهميت پيدا مي‌كند و بچه‌ها به مرور مي‌آموزند كه چگونه زماني كه در اختيار دارند را به فعاليت‌ها و برنامه‌هاي مختلف اختصاص دهند. امروز كمتر خانه‌اي وجود دارد كه از ساعت به‌عنوان يك وسيله ضروري در دكوراسيون منزلش استفاده نكند. قرار دادن يك ساعت مناسب در سالن پذيرايي، آشپزخانه و اتاق غذاخوري مي‌تواند تا حد زيادي توانايي مديريت زمان اعضاي خانواده به‌ويژه كودكان و خانم منزل را افزايش دهد. تنها كافي است بدانيد از چه ساعتي در كجا و دركدام يك از اتاق‌هاي خانه‌تان استفاده كنيد.


خراب ها را فورا تعميركنيد

باوري ميان مردم سرزمين‌هاي شرقي از قبيل هند، تبت و چين وجود دارد كه اگر در منزل ساعت شكسته يا خرابي وجود دارد بايد فورا آن را از خانه دور يا تعمير كرد. مردم اين سرزمين‌ها معتقدند، وجود يك ساعت خراب يا شكسته در محيط خانه مانع برنامه‌ريزي منظم و استفاده بهينه از وقت و زمان مي‌شود. به همين دليل مردم اين سرزمين‌ها به دقت مراقب ساعت‌‌هاي‌شان هستند و آن‌ها را در زمان معين كوك كرده و به‌خوبي از آن مراقبت مي‌كنند. آن‌ها معتقدند، براي احاطه داشتن به زمان و كسب موفقيت بايد مديريت زمان را به‌دست گرفت و دور كردن ساعت‌هاي خراب يا شكسته از منزل يكي از اين راه‌حل‌هاست.


ساعتي براي خواب

كدام ساعت‌ها را بايد در اتاق خواب قرار داد؟پيش از آن‌كه پاسخ اين سوال را بدانيم بهتر است اين نكات را با يكديگر مرور كنيم كه اتاق خواب يكي از مهم‌ترين محل‌هاي خانه و مكاني براي ايجاد استراحت، آرامش، تجديد قوا و به دست آوردن انرژي و توان براي روز بعدي است. توصيه مي‌كنيم در اين اتاق برخلاف ديگر اتاق‌هاي منزل از ساعت‌هاي بزرگ و پر سر و صدا استفاده نكنيد. بهترين ساعت براي اين اتاق ساعت ذهن و روح انسان است كه آرام و ريلكس براي خواب و استراحت آماده مي‌شود. كوچك‌ترين صداي توليد شده توسط عقربه‌ها، چرخ‌دنده‌ها يا ملودي‌هاي موجود در ساعت ممكن است تمركز ما را براي داشتن خوابي آرام و انرژي بخش كم كند. بنابراين توصيه مي‌كنيم در اتاق‌خواب به داشتن يك ساعت كوچك، ديجيتال و بي‌سروصدا قناعت كنيد تنها براي آن‌كه در ساعت معيني كه قصد داريد از خواب برخيزيد از آن كمك بگيريد.


اگر كلكسيون ساعت داريد، بخوانيد

اگر از آن جمله افرادي هستيد كه علاقه‌مند به جمع‌آوري ساعت هستند، بايد مراقب باشيد كه قرار دادن اين كلكسيون در اتاق خواب يا محلي نزديك به اتاق خواب يك تصميم نادرست است. سر و صداي ناشي از پاندول، عقربه و فنرهاي اين ساعت‌ها در سكوت شب موجب از بين رفتن آرامش افراد منزل شده و تمركز آن‌ها براي فرورفتن به خوابي عميق را به مرور كاهش مي‌دهد. بنابراين بايد دقت داشته باشيد كه بهتر است اين كلكسيون را در فضايي دور از اتاق خواب به‌ويژه اتاق خواب كودكان قرار دهيد زيرا آشفتگي خواب و نداشتن خواب مفيد و عميق در دوران كودكي موجب كاهش توانايي بدن در مقابله با بيماري‌ها مي‌شود.


فلزي يا چوبي؟

اگر قصد داريد اتاق پذيرايي يا اتاق نشيمن خود را با كمك يك ساعت بزرگ تزئين كنيد، بهترين انتخاب ساعت‌هايي است كه شكل آن‌ها گرد و دايره‌اي است. از ميان ساعت‌هايي كه جنس آن‌ها فلزي، شيشه‌اي، پلاستيكي و چوبي هستند بهترين گزينه ساعت‌هاي از جنس چوب است كه علاوه بر وقت شناسي در محيط خانه به ايجاد فضاي صميمي و طبيعي در منزل نيز كمك مي‌كند. بنابراين انتخاب يك ساعت ديواري بزرگ دايره شكل از جنس چوب كه رنگ صفحه آن روشن و از ميان رنگ‌هاي گرم باشد، مي‌تواند به ايجاد فضايي آرام‌بخش در خانه كمك كند.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

مديريت زمان خانه‌ را به‌دست بگيريد!


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج