جاباما
۱۱۲۴۶۳۸
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

گزارش خانواده علی لاریجانی به رهبر انقلاب

داماد، بچه‌ها و همسر ایشان اطلاعات را به رهبری رساندند و ایشان احساس کردند که در حق این خانواده ظلم شده است و ثابت شد که گزارش‌ها دروغ بوده است. ایشان احساس وظیفه کرند که وارد موضوع شوند. اینکه می‌گویند دستگاه‌ها جبران کنند جبرانش غیر از اینکه آقای لاریجانی به صحنه انتخابات برگردد چیز دیگری نیست، چون اگر این فرصت از بین برود جبران انجام شدنی نیست و اگر ایشان منظورشان این نبود خب این را بعد از انتخابات بیان می‌کردند، البته این برداشت من است.

خبرآنلاین: علی مطهری گفت: برخی می‌گویند بیانات رهبری ناظر به اعاده حیثیت از آقای لاریجانی بوده است، ولی به نظرم این احتمال ضعیف‌تر از تایید صلاحیت است.

علی مطهری، نماینده ادوار مجلس در کلاب هاوس گفت: شاید مهمترین مطلب از صحبت‌های مقام رهبری این باشد که ایشان به این موضوع ورود کردند. خود ورود رهبری به این نحوه عملکرد شورای نگهبان یک اتفاق مبارکی بود. چرا که در سطح وسیعی از جامعه این انتظار وجود داشت که رهبری به موضوع ورود کنند. نوع عملکرد شورا در این دوره اصلا قابل قبول نبود و حتی عجیب و غریب بود.

گزارش خانواده علی لاریجانی به رهبر انقلاب

وی گفت: این دنباله همان رویه‌ای بود که این شورا در مجلس یازدهم داشتند و به ذائقه شان شیرین آمده بود. متاسفانه، چون اعتراضاتی نشده بود فکر کردند می‌توانند این رویه را در دولت جدید هم ادامه دهند تا دولت در دست خودشان باشد.

مطهری گفت: این تعبیر که فرمودند جفا و ظلم شده است یعنی ایشان هم ناراحت شده اند.

این نماینده اسبق مجلس که در این دوره از انتخابات و مجلس یازدهم ردصلاحیت شده است، گفت: خود من بعد از انتخابات مجلس یازدهم، ده بار از آقای کدخدایی درخواست کردم جلسه‌ای گذاشته شود تا مشخص شود دلایل شان چه بوده است. به یکی دیگر از اعضا گفتم الان که انتخابات تمام شده توضیح دهید، اما قبول نکردند و هنوزم نمی‌دانم دلیل ردصلاحیت من چه بوده است.

وی گفت: اعضای شورای نگهبان خودشان را در جایگاه خدایی قرار داده بودند و حتی حاضر نیستند توضیح دهند. ورود رهبری اتفاق خوبی بود و از آن جایگاه خدایی پایین آمدند و زمینی یافتن که می‌شود درباره آن بحث کرد و باید مردم را قانع کنند.

مطهری گفت: برداشت از صحبت‌های رهبری که فرمودند مطالبه من از دستگاه مسئول این است که این ظلم و جفا را جبران کنند. طبعا نظر ایشان به اقای لاریجانی بود. این جفا و ظلم به خانواده آقای لاریجانی شد و خود این خانواده تلاش کردند اطلاعات لازم را به رهبری برسانند که واقعیت چه بود.

وی ادامه داد: داماد، بچه‌ها و همسر ایشان اطلاعات را به رهبری رساندند و ایشان احساس کردند که در حق این خانواده ظلم شده است و ثابت شد که گزارش‌ها دروغ بوده است. ایشان احساس وظیفه کرند که وارد موضوع شوند. اینکه می‌گویند دستگاه‌ها جبران کنند جبرانش غیر از اینکه آقای لاریجانی به صحنه انتخابات برگردد چیز دیگری نیست، چون اگر این فرصت از بین برود جبران انجام شدنی نیست و اگر ایشان منظورشان این نبود خب این را بعد از انتخابات بیان می‌کردند، البته این برداشت من است.

مطهری گفت: بالاخره یکی از دلایل ردصلاحیت ایشان بحث خانواده بوده است. مصداق یک چیز را وارونه جلوه دادن همین داستان ردصلاحیت ایشان بود. خانواده‌ای که انقدر نجیب و عفیف است را اینطوری جلوه دادند. این خانواده از نظر دیانت و نجابت واقعا نظیر ندراند.

وی گفت: یکی از فرزندان ایشان دکترای مکانیک از دانشگاه صنعتی شریف دارد و در دنیای علم است. پسر دیگر ایشان مهندس عمران از صنعتی شریف است و بعد طلبه شده است. دختر ایشان هم به تبع همسرش که می‌خواسته برای ادامه تحصیل به اسکاتلند و شهر گلاسگو برود با ایشان به این کشور رفته است. دختر ایشان چه باید می‌کرد می‌گفت نمی‌آیم؟ این موضوع هم مربوط به سال ۸۳ بوده و قبل از آن مصوبه شورای عالی امنیت ملی بوده است و آن مصوبه این شورا که در اصل و درستی آن هم ان قلت وجود دارد مربوط به سال ۸۸ است. اساساا شورایعالی می‌تواند قانونگذاری کند؟ نه نمی‌تواند مجلس باید قانون گذاری کند، ولی بر فرض درست بودن این قانون این مربوط به سال ۸۸ بوده و عطف ما به سبق که نمی‌شود.

وی ادامه داد:آیا دختر آقای لاریجانی باید به همسرش می‌گفته که من نمی‌آیم، چون پدرم چند سال دیگر می‌خواهد کاندیدای ریاست جمهوری شود؟ یا آقای لاریجانی به دامادش بگوید شما نروید، چون من می‌خواهم چند سال دیگر کاندیدا شوم؟ یا می‌گویند انگلیس متخاصم است اگر متخاصم است چرا با این کشور رابطه داریم؟ چه فرقی با فرانسه و روسیه و چین و آلمان دارد؟

مطهری گفت: یا می‌گویند تابعیت دارد، درحالیکه ویزای دانشجویی داشته روی آن مهر خورده است و سال ۹۵ برگشته اند و ایران هستند.

وی گفت: برخی می‌گویند بیانات رهبری ناظر به اعاده حیثیت بوده است، ولی به نظرم این احتمال ضعیف‌تر از تایید صلاحیت است

این نماینده سابق مجلس گفت: از یکی از این حقوقدانان شنیدم بحث فرزند مطرح نیست بحث مدیر و مدبر بوده است و، چون ایشان حامی روحانی بوده و روحانی مدیر و مدبر نبوده پس حالا اقای لاریجانی مدیر و مدبر نیست یا اینکه، چون برجام را در ۲۰ دقیقه تصویب کردند مدیر نیست. این حرف‌های بی ربط چیست؟ مردم باید تشخیص دهند. جای روحانی بودید با این تحریم‌ها و کرونا چه می‌کردید؟ اینطوری نیست که اگر شما بودید شق القمر می‌کردید. از این حرف‌های بی ربط هدف‌های سیاسی در کار است. یا می‌گویند روسای کمیسیون دوره ایشان بعدا مشکلات مالی داشتند این‌ها حرفای قابل قبول نیست مگر مسئولیت افراد به عهده رئیس بالادست است؟

وی گفت: شورای نگهبان باید تشکیل جلسه دهد وایشان را تائید صلاحیت کند. چه تصمیمی بگیرند را نمی‌دانم. ممکن است آقای لاریجانی بگوید دیر شده است و قبول نکند، اما معتقدم نباید این را بگوید، هنوز فرصت هست و نباید این را بگوید. حضور ایشان رقابت را پرشورتر می‌کند و مشارکت بالاتر می‌رود و انتخابات خوبی خواهیم داشت و همه چیز بستگی به تصمیم شورای نگهبان دارد.

مطهری گفت: اگر شوای نگهبان تایید کند کار مثبتی است و البته به سختی می‌شود گفت شامل دیگرانی مثل من یا بقیه شود. ما هم باید دنبال کنیم چرا ردصلاحیت شدیم. ممکن است بگویند سابقه اجرایی کافی نداشتم اگر من نداشتم زاکانی داشته؟ قاضی زاده داشته؟ بنده ۱۲ سال نماینده مجلس و ۴ سال نایب رئیس مجلس بودم. این که سابقه بیشتری از آن‌ها است.

شاید بگویند حرف‌هایی برخلاف نظر رسمی نظام زدی. این که قانع کننده نیست و هر کسی باید حرف خود را بزند. در مقام اظهارنظر همه آزادند و هر کس اقدام به آشوب و تخریب و اقدام مسلحانه کرد باید جلویش را گرفت، ولی در مقام سخن همه آزادند. چرا اقای پزشکیان یا لاریجانی یا جهانگیری را رد کردید؟ این‌ها که سابقه اجرایی کافی دارند. الان بحث آقای لاریجانی است و اگر ایشان را تایید کنند، کار خوبی کرده اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج