جاباما
۱۱۲۴۶۶۳
۱۶ نظر
۵۰۱۴
۱۶ نظر
۵۰۱۴
پ

سدان باشکوه و تمام برقی BMW

خودروسازی BMW اخیراً از جدیدترین سدان تمام برقی خود با نام BMW i۴ رونمایی کرد که با ۵۳۰ اسب بخار قدرت و ۳۶۷ مایل (بیش از ۵۹۰ کیلومتر) شعاع حرکتی، می‌تواند به یکی از جدی‌ترین رقبای خودرو‌های پورشه Taycan و Audi E-tron GT تبدیل شود.

فرارو: خودروسازی BMW اخیراً از جدیدترین سدان تمام برقی خود با نام BMW i۴ رونمایی کرد که از ۵۳۰ اسب بخار قدرت و حداکثر برد ۳۶۷ مایل برخوردار است. i۴ بر اساس نسخه ویژه‌ای از معماری CLAR سری ۳ اقتباس شده که قرار است با خودرو‌های Polestar ۲ و تسلا مدل ۳ به رقابت بپردازد. BMW i۴ که در دو مدل عرضه خواهد شد، در فرم M۵۰ خود نیز عملکردی را ارائه می‌دهد که آن را به جدی‌ترین رقیب خودرو‌های پورشه Taycan و آئودی E-tron GT تبدیل می‌کند.

به نقل از وبسایت autocar، سدان BMW i۴ در ابتدا در فرم‌های ۳۳۵ اسب بخاری eDrive۴۰ و ۵۳۶ اسب بخاری M۵۰ xDrive در دسترس خواهد بود. M۵۰ از یک موتور ۲۵۵ اسب بخار در محور جلو و یک موتور ۳۰۸ اسب بخار در محور عقب بهره می‌برد. این دو موتور گشتاور ترکیبی ۵۸۶ پوند فوت برای مدل M۵۰ را در مقایسه با ۳۱۷ پوند فوت برای مدل eDrive۴۰، در دسترس قرار می‌دهد.

M۵۰ همچنین دارای عملکرد منحصر به فرد Sport Boost است که می‌تواند هنگام رانندگی در حالت Sport، برای مدت زمان ۱۰ ثانیه، میزان خروجی کامل انرژی را آزاد کند. با فعال شدن این قابلیت، M۵۰ می‌تواند سرعت صفر تا صد کیلومتر در ساعت را در ۳.۹ ثانیه طی کند. مدل eDrive۴۰ نیز می‌تواند همین سرعت را در ۵.۷ ثانیه تکمیل کند.

i۴ ذخیره انرژی خود را در یک بسته باطری یونی لیتیوم ۸۰.۷ کیلووات ساعتی ذخیره می‌کند، که ادعا می‌شود ۳۰ ٪ بیشتر از انرژی مورد استفاده در i۳ supermini امروزی است. این باتری می‌تواند با سرعت تا ۲۱۰ کیلووات شارژ شود تا فقط در ۱۰ دقیقه برد ۱۰۲ مایلی (۱۶۴ کیلومتر) را در اختیار خودرو قرار دهد. علاوه بر این، قابلیت Regenerative brake قابل تنظیم می‌تواند باتری را تا ۱۹۵ کیلووات در M۵۰ و ۱۱۶ کیلووات در eDrive۴۰ شارژ کند. روی هم رفته، بسته به اندازه لاستیک و سایر گزینه‌های مشخص شده، دامنه حرکتی رسمی WLTP این خودرو بین ۲۵۵ مایل (۴۱۰ کیلومتر) تا ۳۶۷ مایل (۵۹۰ کیلومتر) تعیین شده است.

i۴ با طول ۴۷۸۵ میلی متر، عرض ۱۸۵۲ میلی متر و ارتفاع ۱۴۴۸ میلی متر، ابعادی مشابه سری ۳ دارد که فرانک وبر، رئیس توسعه شرکت BMW آن را برای جذابیت BMW i۴ بسیار مهم ارزیابی کرده است.

وی در این خصوص توضیح می‌دهد که: «مشتریان و طرفداران خودرو‌های سری ۳ این شرکت، قطعاً از خودروی برقی جدید لذت خواهند برد، اما i۴ همچنین به دلیل توانایی بارگیری بالا و فضای داخلی مناسب نیز جذاب است که می‌تواند مشتریان بالقوه سری ۵ را نیز به خود جذب کند؛ افرادی که به دنبال یک سدان اسپرت هستند. ما به همین دلیل فضای i۴ را به این شکل انتخاب کرده ایم.»

هر دو مدل i۴ به میراگر تعلیق مربوط به بالابر و فنر‌های عقب مجهز هستند، در حالی که شاسی M۵۰ عملکرد گرا به دامپر‌های تطبیقی، میله‌های ضد غلتک و فرمان اسپرت با نسبت متغیر دست می‌یابد. برای تمایز بیشتر M۵۰ از eDrive۴۰، نشانه‌های طراحی الهام گرفته از عملکرد مشابه اتومبیل‌های اسپرت BMW ICE مورد استفاده قرار گرفته شده است. ورودی‌های اضافی و تزئینات متضاد در جلو، همراه با اسپویلر ظریف عقب، حالت تهاجمی تری را ایجاد می‌کنند، در حالی که آینه ها، پیش بند عقب، جلوپنجره‌ها و سپر عقب سیاه براق هستند.

در داخل، i۴ قصد دارد «یک تجربه رانندگی کاملاً درگیرانه» را ارائه دهد. یک صفحه نمایش سرگرمی ۱۲.۳ اینچی مستقر با سیستم iDrive نسل هشتم BMW وجود دارد، به علاوه یک صفحه نمایش دیجیتال منحنی ۱۴.۹ اینچی، صندلی‌های اسپرت استاندارد و المان‌های آبی که در کل اشاره به پایه‌های برقی خودرو دارد. کنترل خودکار آب و هوای سه منطقه‌ای استاندارد و صندلی‌های تهویه دار، گزینه‌ای است که برای هر دو ردیف صندلی وجود دارد. تحویل این خودرو به مشتریان از ماه نوامبر سال ۲۰۲۱ آغاز می‌شود.

تصاویر خودروی تمام برقی BMW i4

سدان باشکوه و تمام برقی BMW

سدان باشکوه و تمام برقی BMW

سدان باشکوه و تمام برقی BMW

سدان باشکوه و تمام برقی BMW

سدان باشکوه و تمام برقی BMW

سدان باشکوه و تمام برقی BMW

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خوش به حال کسی که پول خریدش و داره من که تا آخر عمرمم نمیتونم ماشین شاسی بلند چینی بخرم چه برسه به این

      پاسخ ها

      • ذهن زیبا

        لجبازی سیاسی و حزبی و ... تنها به قیمت نابودی آرزوهای ما و عمر ما گذشت و بس

    • بدون نام

      آرزوی یک جوان ایرانی به گور خواهد رفت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خودمون انتخاب کردیم اینجوری زندگی کنیم

    • بدون نام

      زشته

    • بدون نام

      ما هیچ ما نگاه ...ما پراید وانت ..

    • وطنم ای شکوه جاویدان

      با شکوه، جذاب، کیوت، سالار، مجلل، سلطنتی
      واقعا هر چی باید گفت کم است.
      بی نظیر در طراحی و خطوط آیروداینامیک

    • بدون نام

      طراحی زیبا و جذابی دارد...

    • بدون نام

      فوق العاده اس

    • شهید عدالت

      شرم بر مسولین که مردم رو از خرید ماشین های خارجی محروم‌ میکنن

    • سایمر

      بازهم آلمان بزرگ

    • ایرانی .........

      اقازاده ها میخرن ناراحت نباشید

    • رضایی

      چقدر شبیه پرایده

    • .

      من آرزوی یک دانه پراید دارم

    • بدون نام

      همین امشب چین کپی کردن را شروع کرده است ،

    • ارشین

      از نوادگان 518 دوست داشتنی.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج