جاباما
۱۱۲۵۲۵۳
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

صحبت‌های بی‌پرده تام هنکس درباره تاریخ آمریکا

با گذشت صدمین سال از حمله نژادی تولسا، تام هنکس خواستار بیان حقایق در مورد این واقعه به دانش آموزان آمریکایی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان: با گذشت صدمین سال از حمله نژادی تولسا، تام هنکس خواستار بیان حقایق در مورد این واقعه به دانش آموزان آمریکایی شد.

صحبت‌های بی‌پرده تام هنکس درباره تاریخ آمریکا

به نقل از NME، تام هنکس در صدمین سالگرد حمله نژادی تولسا با انتشار مقاله‌ای در نیویورک تایمز خواستار تدریس و بیان حقایق قتل عام نژادی تولسا در سال ۱۹۲۱ به دانش‌آموزان آمریکایی شد. این کشتار طی ۳۱ می‌ الی یکم ژوئن سال ۱۹۲۱، در اوکلاهما صورت گرفت و طی آن حدود ۳۰۰ آمریکایی سیاه پوست کشته شدند. این بازیگر در مقاله اش می‌گوید که به شخص او در مدارس، هیچگاه در مورد این قتل عام چیزی آموخته نشده است.

هنکس نوشت: هرگز یک صفحه کتاب تاریخ در مورد اینکه چگونه در سال ۱۹۲۱، گروهی از سفیدپوستان آشوبگر جایی به نام «بلک وال استریت» را به آتش کشیدند، ۳۰۰ شهروند سیاه را به قتل رساندند و هزاران آمریکایی سیاه پوست را در تولسا بی‌خانمان کردند، نخوانده بودم.

این بازیگر گفته است: این اتفاقی طبیعی است؛ زیرا تاریخ اغلب به دست سفیدپوستانی مثل من نوشته شده که تاریخ سفیدپوستان را گفته‌اند. در حالی که تاریخ سیاه پوستان از جمله وقایع هولناک تولسا از قلم افتاده است. هنکس در ادامه صحبت هایش اضافه کرد که این واقعه شاید به این علت که درسی بیش از حد صادقانه و دردناک از تاریخ برای دانش‌آموزان سفیدپوست جوان بوده، نادیده گرفته شده است.

هنکس اضافه کرده است که علاوه بر حذف قتل عام تولسا در کتاب‌های درسی دانش‌آموزان، صنعت سرگرمی هم تا پیش از ساخته شدن «واچمن» (Watchmen) و «لاوکرفت کانتری» (Lovecraft Country) در تبدیل این رویداد به فیلم یا سریال کوتاهی کرده بود. هنکس در پایان مقاله درخواست می‌کند که به آموزش سفیدپوست‌گرایانه پایان داده شود. او معتقد است که تاریخ آمریکا کثیف و آشفته است، اما آگاهی از حقیقت مردم را داناتر و قدرتمندتر می‌سازد. تام هنکس نوشته: ۱۹۲۱ حقیقت است، دروازه‌ای به تاریخ مشترک و متناقض‌نمای ما.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج