۱۱۲۶۱۱۰
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

اسکوچیچ به اوفارل و رنجبر رسید؛ نیم قرن بعد

برد برابر بحرین، پنجمین پیروزی اسکوچیچ روی نیمکت تیم ملی بود؛ برد پنجم در بازی پنجم.

فوتبالی: برد برابر بحرین، پنجمین پیروزی اسکوچیچ روی نیمکت تیم ملی بود؛ برد پنجم در بازی پنجم.

مرد کروات با گرفتن ۱۰۰ درصد امتیازات دوران حضورش به عنوان سرمربی به رکوردی رسیده که پیش از او تنها ۲ نفر رقم زده بودند: محمد رنجبر و فرانک اوفارل. این دو نیز در ۵ بازی اول شان به عنوان سرمربی تیم ملی صاحب ۵ برد شده بودند.

محمد رنجبر

پرویز دهداری خیلی روی نیمکت تیم ملی دوام نیاورد و بعد از تنها ۲ بازی جایش را به محمد رنجبر داد؛ اتفاقی که باعث شد مرد کرمانشاهی در سال ۱۳۵۱ سرمربی تیم ملی شود. رنجبر شروع درخشانی روی نیمکت تیم ملی داشت و هر ۵ بازی اش را برد ولی در ۴ بازی بعدی موفق به کسب برد نشد و بعد از یک تساوی و ۳ شکست، جایش را به محمود بیاتی داد. تیم ملی با رنجبر موفق شد قهرمان جام ملتهای آسیا در سال ۱۹۷۲ بشود. نتایج رنجبر در ۵ بازی ابتدایی اش اینطور بود: ۲ صفر برابر کامبوج، ۳ صفر برابر عراق، ۳ بر ۲ برابرتایلند، ۲ یک برابر کامبوج و ۲ یک برابر کره جنوبی.

فرانک اوفارل

مرد ایرلندی سال ۱۳۵۳ درحالی به عنوان سرمربی روی نیمکت تیم ملی نشست که سابقه هدایت منچستر یونایتد را در کارنامه داشت. عمر مربیگری او در تیم ملی البته زیاد نبود و اوفارل بعد از ۷ برد و ۲ باخت و تنها ۹ بازی رفتنی شد. در این ۹ بازی اما اتفاقات خوب زیادی برای تیم ملی افتاد: قهرمانی در بازیهای آسیایی ۱۹۷۴ و صعود به المپیک ۱۹۷۶. اوفارل هر ۵ بازی ابتدایی اش را با تیم ملی برد: ۲ صفر از پاکستان، ۲ یک از میانمار، ۶ صفر از بحرین، یک صفر از مالزی و ۲ صفر از کره جنوبی.

دراگان اسکوچیچ

در دوران پسا کی‌روش و بعد از ویلموتس گیت، به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شد. اسکوچیچ قبل از ظهر، عازم فدراسیون شد تا قراردادش با صنعت نفت را به دلیل مشکلات مالی فسخ کند و ظهر همان روز خبر سرمربی شدنش در تیم ملی، روی خروجی خبرگزاری ها قرار گرفت. اسکوچیچ بعد از نیم قرن رکورد ۵ برد در ۵ بازی اول را تکرار کرد: ۲ یک از ازبکستان، ۲ صفر از بوسنی، ۲ صفر از سوریه، ۳ یک از هنگ کنگ و ۳ صفر از بحرین.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج