۱۱۲۶۵۸۷
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

جزئیات غرق شدنِ یک کودک در «هوتگ»

دهیار روستای «شیخان کرگ» گفت: با غرق شدن کودک شش ساله دیگری در هوتگ این روستا، شمار کودکان قربانی طی یک سال گذشته به سه نفر رسید.

خبرگزاری تسنیم: دهیار روستای «شیخان کرگ» گفت: با غرق شدن کودک شش ساله دیگری در هوتگ این روستا، شمار کودکان قربانی طی یک سال گذشته به سه نفر رسید.

دهیار روستای «شیخان کرگ» از توابع شهرستان دشتیاری در جنوب استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: شهریور سال گذشته بود که دو کودک حدوداً دو و سه ساله در روستای شیخان کرگ قربانی هوتگ (یک گودال پر از آب که توسط روستاییان به صورت شریکی با حیوانات برای نوشیدن، شست و شو و ... استفاده می‌شود) شدند.

جزئیات غرق شدنِ یک کودک در «هوتگ»

کاظم گرگیج ادامه داد: روز گذشته نیز همین اتفاق برای کودک دیگری با هویت یحیی بلوچ رخ داد، این کودک حوالی ساعت چهار بعد از ظهر برای بازی با دوستانش به کنار هوتگ روستا رفته بود که یک دفعه پایش لیز می‌خورد و به درون هوتگ می‌افتد و بعد از این اتفاق دوستانش برای نجات او به سراغ اهالی روستا می‌آیند.

گرگیج افزود: در همین حال یک مرد از اتباع افغان که در همان حوالی در حال ساخت بود به سراغ هوتگ می‌رود و به درون آن می‌پرد تا جان کودک را نجات دهد، اما چون از افتادن کودک در آب زمان نسبتاً زیادی گذشته بود کار زیادی از وی ساخته نشد؛ در نتیجه کودک نیمه جان را با استفاده از اورژانس به درمانگاه می‌برند، اما قبل از رسیدن به درمانگاه، کودک جانش را از دست داده بود.

وی با اشاره به اینکه عملیات احیا برای کودک بی نتیجه ماند، گفت: با مرگ یحیی بلوچ، طی یک سال گذشته سه کودک در هوتگ این روستا غرق شده‌اند؛ متأسفانه مردم نیز مجبور هستند برای آب شرب و شست و شوی خود از این هوتگ‌ها استفاده کنند وگرنه در خطرناک بودن هوتگ برای جان کودکان هیچ شک و شبهه ای نیست.

روستای شیخان کرگ در 25 کیلومتری مرز قرار دارد و از روستاهای تابعه شهرستان دشتیاری است که ساکنان آن همچنان در محرومیت از امکانات اولیه زندگی چون آب لوله‌کشی به سر می‌برند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج