۱۱۲۶۹۴۶
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

میرزازاده: رویای المپیکی من تحقق یافت

فرنگی‌کار وزن ۱۳۰ کیلوگرم ایران بعد از کسب عنوان قهرمانی در پیکار‌های پیت لازینسکی لهستان گفت: به رویایی که از ۱۴ سالگی دنبال میکردم اکنون رسیدم و امیدوارم با صلاحدید کادر فنی، نماینده قابلی برای کشورم در المپیک توکیو باشم.

ایرنا: فرنگی‌کار وزن ۱۳۰ کیلوگرم ایران بعد از کسب عنوان قهرمانی در پیکارهای پیت لازینسکی لهستان گفت: به رویایی که از ۱۴ سالگی دنبال میکردم اکنون رسیدم و امیدوارم با صلاحدید کادر فنی، نماینده قابلی برای کشورم در المپیک توکیو باشم.

امین میرزازادهافزود: این دوره از پیکارهای کشتی فرنگی جام پیت لازینسکی لهستان با حضور کشتی‌گیران مطرح وزن ۱۳۰ کیلوگرم برگزار شد و خدا را شکر توانستم جواب زحمت‌های چند سال اخیر را با قهرمان بگیرم.

وی اظهار داشت: با قهرمانی در لهستان به رویایی که از ۱۴ سالگی در سر می‌پروراندم رسیدم و بعد از صلاحدید کادر فنی و انتخابم برای المپیک توکیو امیدوارم که نماینده قابلی برای تیم ملی کشتی فرنگی در المپیک باشم و بتوانم با یک مدال خوشرنگ دل همه مردم کشورم را شاد کنم.

این فرنگی‌کار خوزستانی ادامه داد: این پیکارها امسال به عنوان انتخابی تیم ملی بود و توانستم مدال طلا را کسب کنم. جا دارد یک خسته نباشید هم به دوستان خوبم امیرقاسمی منجزی و علاکبر یوسفی بگویم که در این مدت کنار هم بودیم و به یکدیگر کمک کردیم.

مسابقات پنج وزن نخست رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام پیت لازینسکی که جزء سیستم رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی برای بازی‌های المپیک توکیو و مسابقات جهانی ۲۰۲۱ نروژ محسوب می‌شود امروز (شنبه) در شهر ورشو لهستان برگزار شد که پنج وزن نخست سه نماینده کشورمان در وزن ۱۳۰ کیلوگرم به میدان رفتند و امین میرزازاده با پیروزی مقابل علی‌اکبر یوسفی در دیدار فینال به مدال طلا دست یافت و یوسفی نیز صاحب مدال نقره شد.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم در بالای جدول علی‌اکبر یوسفی در دور نخست با نتیجه ۵ بر صفر روماس فریدریکاس از لیتوانی را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه یک بر یک هیکی نابی دارنده مدال‌های طلا، نقره و برنز جهان از استونی را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۲ بر یک ادوارد پاپ از آلمان را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت.

در آن سوی جدول نیز امیر قاسمی‌منجزی در دور نخست مقابل مامینجان عبدالله‌یف قهرمان بازی‌های آسیایی از ازبکستان با نتیجه ۸ بر صفر مغلوب شد و با توجه به شکست این حریف مقابل میرزازاده از دور رقابت‌ها کنار رفت.

امین میرزازاده نیز در دور اول با نتیجه ۲ بر یک از سد یاسمانی آکوستا فرناندز دارنده مدال برنز جهان از شیلی گذشت. وی در دور دوم مقابل مانتاس کنیستاتاس از لیتوانی با نتیجه یک بر یک به پیروزی رسید و به مرحله نیمه نهایی رفت. وی در این مرحله مقابل مامینجان عبدالله‌یف قهرمان بازی‌های آسیایی از ازبکستان با نتیجه ۳ بر ۲ به برتری دست یافت.
دیدار فینال بین ۲ نماینده کشورمان برگزار شد که امین میرزازاده با نتیجه ۳ بر یک از سد علی‌اکبر یوسفی گذشت و به مدال طلا دست یافت. یوسفی نیز صاحب مدال نقره شد.

فردا و در رقابت‌های پنج وزن دوم، محمدهادی ساروی و مهدی بالی در وزن ۹۷ کیلوگرم به مصاف حریفان خود می‌روند.

با توجه به اعلام کادر فنی، رقابت‌های لهستان انتخابی المپیک ۲۰۲۱ توکیو برای نمایندگان کشورمان محسوب می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج