۱۱۲۶۹۹۰
۵ نظر
۵۰۰۰
۵ نظر
۵۰۰۰
پ

کسی می‌تواند قایدی را متوقف کند؟

بازی کامبوج آسانتر از آن بود که تیم ملی را به دردسر بیندازد.

ایران ورزشی: بازی کامبوج آسانتر از آن بود که تیم ملی را به دردسر بیندازد. گل‌ها یکی بعد از دیگری از راه می‌رسید و اسکوچیچ بدون نگرانی بازیکنان ذخیره‌اش را به زمین می‌فرستاد. با این حال در همین بازی آسان هم ورود مهدی قایدی تفاوت محسوسی به وجود آورد.

از دقیقه ۵۵ که او جانشین قلی‌زاده شد، حملات تیم ملی ریتم بهتری پیدا کرد. تنها سه دقیقه بعد از ورود او با پاس ماهرانه‌اش میلاد محمدی را با دروازه‌بان کامبوج تک به تک کرد تا مدافع چپ تیم ملی گل پنجم را بزند. این سیگنالی به هافبک‌های تیم ملی بود تا بازی را به سمت چپ ببرند.

قایدی همیشه کنار خط گزینه آزادی برای پاس بود و اکثر توپ‌هایی که به او می‌رسید، به موقعیت خطرناکی تبدیل می‌شد. شماره ۲۳ تیم ملی معمولاً دو بازیکن کامبوج را به سمت خودش می‌کشید و فضایی به وجود می‌آمد که می‌توانست در آن محمدی یا سرلک را صاحب توپ کند. حالت دوم زمانی بود که قایدی خودش با توپ حرکت می‌کرد و نظم دفاع کامبوج را به هم می‌ریخت؛ چه زمانی که به سمت نقطه کرنر می‌رفت و با پاس به عقب انصاری‌فرد یا کاوه رضایی را راه می‌انداخت، چه زمانی که با شگرد همیشگی‌اش به عرض می‌زد. گل هفتم تیم ملی که از روی نقطه پنالتی توسط انصاری‌فرد زده شد، نتیجه یکی از همان حرکات عرضی قایدی بود که برای دفاع کامبوج چاره‌ای جز خطا باقی نگذاشت. او دقایقی بعد با حرکتی مشابه توانست پشت محوطه جریمه یک خطا بگیرد که ضربه ایستگاهی را رضایی به زیر تیر افقی دروازه کوبید و فاصله‌ای با گل نداشت. در نهایت او گل نهم را با یکی از همان دریبل‌های سریالی در عرض دفاع و ضربه‌ به زیر طاق وارد دروازه کامبوج کرد.

در ۳۵ دقیقه‌ای که قایدی در زمین بود، تیم ملی توانست ۶ گل بزند که دو گل بیشتر از ۵۵ دقیقه نخست بازی است، اما برای بررسی دقیق‌تر عملکرد قایدی می‌توان به آمار متریکا مراجعه کرد. او با وجود زمان کوتاه بازی‌اش به لطف ساختن یک گل، گرفتن یک پنالتی و زدن یک گل از این سایت نمره ۸/۷۳ را گرفته و به عنوان بهترین بازیکن زمین شناخته شده است. در روز برد پرگل تیم ملی تنها جهانبخش، قدوس و میلاد محمدی توانسته‌اند نمره‌ای بالاتر از ۸ بگیرند و این تأییدی از نمایش درخشان قایدی است. او همچنین توانسته ۶ دریبل موفق ثبت کند؛ هنری که او را به بازیکنی بی‌جانشین برای استقلال و یکی از بهترین‌های لیگ برتر تبدیل کرده است.

درخشش این مهاجم با پیراهن تیم ملی اما به بازی کامبوج خلاصه نمی‌شود. قایدی تا به حال تنها ۶۶ دقیقه برای تیم ملی بازی کرده و در این مدت توانسته دو گل بزند، یک گل بسازد و یک پنالتی بگیرد، یعنی هر ۱۶ دقیقه یک بار روی یک گل تأثیر داشته است. در آستانه بازی با عراق حالا این سؤال به وجود می‌آید که اسکوچیچ بعد از حضور مؤثر قایدی مقابل کامبوج و آمار درخشان او در تیم ملی چه تصمیمی می‌گیرد؟

مهدی پس از نمایش درخشان با استقلال در لیگ قهرمانان و دریبل‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی وایرال شد، هنرش را با پیراهن تیم ملی هم به رخ کشید و احتمالاً در سلسله مراتب ذهنی که مربی کروات از مهاجمانش دارد، چند پله جلوتر آمده است. بعد از قدوس که توانست خودش را به ترکیب برساند، حالا قایدی موقعیت مشابهی دارد و همه منتظر دیدن او در بازی مقابل عراق هستند. البته انتخاب نهایی با اسکوچیچ است و شاید او بخواهد در بازی آخر از قایدی به عنوان یک ذخیره طلایی استفاده کند، ولی عملکرد چند ماه اخیر این مهاجم نشان می‌دهد که او برای مدافعان آسیایی یک کابوس است و هر مربی که از او چشم‌پوشی کند در حق خودش و تیمش ظلم کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جونم قائدی

    • سعید صادقی

      ماشاالله پسر
      پاینده باد

    • مهرداد آبادانی ۴پوکر فساد قهرمانی لنگ

      درود بر نیمار ایرانی؛ ان شاء الله سالهای سال برای استقلال و تیم ملی بدرخشد

    • بهنام محمودیان

      حرف نداره بخدا

    • پرسپولیس سرور کیسه

      بابا حالا یک لایه به بازیکن کامبوج زده حالا کیسه کشه خودشون کشتن وحید امیری به پیکه لایی زد ما اینکارو نکردیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج