جاباما
۱۱۲۷۰۵۴
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

بازیکن دانمارک تا لبه تاریکی رفت و برگشت

«مسابقه با همان تک گل تمام شد، اما شاید کم اهمیت‌ترین اتفاق نتیجه بازی بود. خبر سلامتی اریکسن مثل یک معجزه امیدبخش بود. سرعت عمل پزشکان و امکانات مناسب باعث شد تا شب دوم یورو ۲۰۲۰ که به خاطر کرونا یک سال به تاخیر افتاده بود بیش از این تلخ نشود. مجموعه اتفاقات پیرامون این حادثه پر از نکات آموختنی بود. رفتار‌های انسانی که همه را وادار به تحسین کرد. کاش یاد بگیریم که فوتبال فقط یک بازی برای کسب «نتیجه» نیست، خودِ زندگی است.»

عصر ایران: «سال ۱۳۸۲ وقتی فرانسه میزبان جام کنفدراسیون‌ها بود، در دقیقه ۷۲ دیدار کامرون مقابل کلمبیا ویوین فو بازیکن ۲۸ ساله کامرون که در آن لباس‌های چسبان سبزرنگ اندامی شبیه یوزپلنگ داشت ناگهان روی زمین افتاد و علی‌رغم تلاش ‏پزشکان دیگر هرگز بلند نشد. چشم‌هایش چرخید و تمام ... صحنه‌ای که هنوز هم مرورش تلخ است. این اولین باری بود که مرگ یک بازیکن را در یک بازی بزرگ می‌دیدیم؛ بدون هیچ برخوردی، بدون هیچ تکلی یا سر به سر شدنی.

میکلوش فهر بازیکن بنفیکا، آنتونیو پوئترا بازیکن سویا، دنیل خارکه، مائورو موریسینی و هادی نوروزی بازیکنان جوانی بودند که در یک لحظه کتاب زندگی‌شان بسته شد. بیشتر آنها به دلیل عارضه‌های قلبی که به‌موقع تشخیص داده نشد یا دیرتر از زمان معمول پزشکان رسیدند جان باختند. تراژدی‌های دنیای فوتبال.

هیچکس فکر نمی‌کرد دیدار دانمارک - فنلاند در گروه دوم یورو ۲۰۲۱ به مهم‌ترین حادثه دنیای فوتبال در یک شب گرم تابستانی تبدیل شود اما همین اتفاقات است که فوتبال را به بزرگترین سرگرمی بشر تبدیل کرده است. مسابقه‌ای که به نبرد وایکینگ‌های خونسرد شبیه بود با بیهوش‌شدن کریستین اریکسن دانمارکی همه را شوکه کرد. بازیکن دانمارکی بدون هیچ برخوردی نقش زمین شد، همبازی‌هایش به طرف او دویدند و چهره‌های نگرانشان همه را ترساند. یکی از بازیکنان تقلا کرد راه نفس اریکسن را باز کند تا پزشکان دوان‌دوان رسیدند.

بهت بازیکنان، چهره شوکه‌شده تماشاگران و حلقه‌زدن دور تیم پزشکی که بالای سر اریکسن رسیده بود خبر از یک لحظه تلخ می‌داد. دوربین‌های تلویزیونی تصویر آهسته را نشان ندادند، بازیکنان حلقه زدند تا کسی این لحظه‌های تلخ را نبیند. دقایقی بعد بازی نیمه‌کاره رها شد؛ یک سکته قلبی دیگر.

اما تصاویر بعدی حین انتقال اریکسن به خارج از ورزشگاه نشان داد که چشم‌هایش را باز کرده. تماشاگران حاضر در ورزشگاه او را تشویق می‌کردند. فنلاندی‌ها فریاد می‌زدند «کریستین» و دانمارکی‌ها جواب می‌دادند: «اریکسن». لحظاتی به‌شدت احساسی که هر کسی تقلا می‌کرد برای نجات جان بازیکن ۲۹ ساله دانمارک که عضو اینتر است کاری کند.

چند دقیقه بعد خبر رسید که بازیکنان در یک تماس تصویری متوجه سلامت اریکسن شده‌اند و او پیام داده است بازی کنند. در این حد فاصل کریستیانو رونالدو، بازیکنان تیم ملی آلمان، لوکا مودریچ، گری لینه‌کر و ... پیام‌هایی خطاب به او صادر کردند. حتی در بازی دیگر گروه وقتی روملو لوکاکو بازیکن بلژیک به روسیه گل زد، شادی گلش را به بازیکنی تقدیم کرد که در یک لحظه به شهرتی جهانی دست یافت.

دانمارکی‌ها در حالی به زمین برگشتند که بازیکنان فنلاند ایستاده برایشان دست زدند. بازی دوباره آغاز شد و در عین شگفتی فنلاند به گل رسید اما بازیکنان این تیم شادی نکردند. تیمی که برای نخستین بار به این مرحله رسیده بود بعد از زدن گل برتری مقابل دانمارکی که در کارنامه‌اش قهرمانی یورو ۱۹۹۲ را دارد، به احترام بازیکن حریف شادی نکردند.

مسابقه با همان تک گل تمام شد اما شاید کم اهمیت‌ترین اتفاق نتیجه بازی بود. خبر سلامتی اریکسن مثل یک معجزه امیدبخش بود. سرعت عمل پزشکان و امکانات مناسب باعث شد تا شب دوم یورو ۲۰۲۰ که به خاطر کرونا یک سال به تاخیر افتاده بود بیش از این تلخ نشود. مجموعه اتفاقات پیرامون این حادثه پر از نکات آموختنی بود. رفتارهای انسانی که همه را وادار به تحسین کرد. کاش یاد بگیریم که فوتبال فقط یک بازی برای کسب «نتیجه» نیست، خودِ زندگی است.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج