۱۱۲۷۱۹۳
۵۰۱۶
۵۰۱۶
پ

بازداشت یک ایرانی دو تابعیتی در پاکستان

"آژانس تحقیقات فدرال" (FIA) پاکستان اعلام کرد یک شهروند آمریکایی ایرانی تبار را به جرم ورود غیرقانونی به پاکستان در شهر کراچی دستگیر کرده است.

عصر ایران: "آژانس تحقیقات فدرال" (FIA) پاکستان اعلام کرد یک شهروند آمریکایی ایرانی تبار را به جرم ورود غیرقانونی به پاکستان در شهر کراچی دستگیر کرده است.

روزنامه "داون " پاکستان با اعلام این خبر به نقل از "آژانس تحقیقات فدرال" پاکستان نوشت: یک شهروند آمریکایی ایرانی تبار روز شنبه (دیروز) به اتهام عبور غیرقانونی از ایران به خاک پاکستان دستگیر شده است.

نام این فرد ۵۴ ساله " سیروس اسماعیل زاده" است که در روز ۶ ژوئن (یک هفته پیش) با عبور غیرقانونی از مرز پاکستان به شهر کراچی آمده و در هتلی ۵ ستاره در این شهر بازداشت شده است.

این شهروند آمریکایی ایرانی تبار در بازجویی ها اعتراف کرده به دلیل نداشتن پاسپورت ایرانی و آمریکایی خود مجبور شده برای دریافت خدمات کنسولگری ایالات متحده آمریکا به صورت غیرقانونی و قاچاقی وارد پاکستان شود.

او گفته متولد ۱۹۶۷ در شهر تهران است و خانواده او در سال ۱۹۷۹ و پس از وقوع انقلاب اسلامی و زمانی که او ۱۲ ساله بوده به ایالات متحده آمریکا مهاجرت کرده اند. او در سال ۱۹۹۶ به ایران بازگشته و ازدواج کرده اما در سال ۱۹۹۹ از همسر ایرانی خود جدا شده و به ایالات متحده آمریکا بازگشته است.

او دلیل سفر خود در نوامبر ۲۰۲۰ به ایران را توصیه وکیلش مبنی بر انجام کارهای قانونی لازم برای استرداد خانه مصادره ای پدرش در تهران اعلام کرده و گفته هنگامی که وارد فرودگاه بین المللی امام خمینی در تهران شده به دلیل شکایت پدر همسر سابقش از او و صدور دستور ممنوع الخروجی قاضی دادگاه پلیس پاسپورت ایرانی او را توقیف کرده و دستور داده تا زمان برگزاری دادگاه از کشور خارج نشود.

او همچنین ادعا کرده گذرنامه آمریکایی خود را هم در جریان این سفر گم کرده و مجبور شده برای خروج از ایران به صورت قاچاقی وارد پاکستان شود تا بتواند به عنوان شهروند ایالات متحده آمریکا خدمات کنسولی آمریکا را از کنسولگری کراچی دریافت کند.

او گفته در هتل کراچی منتظر پاسخ کنسولگری ایالات متحده آمریکا بوده است.

پلیس فدرال پاکستان اعلام کرده این شهروند دوتابعیتی را دستگیر و برای او پرونده ای به اتهام ورود غیرقانونی به پاکستان تشکیل داده است.

نظام حقوقی ایران موضوع دوتابعیتی بودن شهروندان ایرانی را به رسمیت نمی شناسد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج