۱۱۲۷۳۰۷
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

پیشکسوتان سرخابی از دغدغه‌های دو تیم می‌گویند

در فاصله اندک تا دیدار حساس تیم‌ملی مقابل عراق، قرعه‌کشی جام حذفی انجام و مشخص شد پرسپولیس و استقلال باید در مرحله یک‌چهارم نهایی به مصاف یکدیگر بروند؛ اتفاقی جذاب که می‌تواند دوباره هواداران این دو تیم را به ادامه فوتبال امیدوار کند.

فرهیختگان: در فاصله اندک تا دیدار حساس تیم‌ملی مقابل عراق، قرعه‌کشی جام حذفی انجام و مشخص شد پرسپولیس و استقلال باید در مرحله یک‌چهارم نهایی به مصاف یکدیگر بروند؛ اتفاقی جذاب که می‌تواند دوباره هواداران این دو تیم را به ادامه فوتبال امیدوار کند. پیش‌تر البته سرخابی‌ها ۵ بار در جام حذفی به مصاف یکدیگر رفته‌اند که حاصل آن دو پیروزی برای هریک بود. نکته جالب اما تقابل این دو تیم در مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های جام حذفی در فصل گذشته بود که استقلال موفق شد در ضربات پنالتی، سرخپوشان را شکست داده و راهی فینال شود که درنهایت تراکتوری‌ها موفق شدند با نتیجه سه بر دو استقلال را شکست داده و قهرمان جام حذفی شوند.

این‌بار اما شرایط تا حدود زیادی متفاوت است. استقلال شانس کمتری برای قهرمانی در لیگ دارد و پرسپولیس علاوه‌بر حذفی، درگیر رقابت با سپاهان برای کسب عنوان قهرمانی در لیگ و رقابت با تراکتور برای قهرمانی در سوپرجام است. ازسوی دیگر بسیاری از فوتبال‌دوستان در فضای مجازی از انجام قرعه‌کشی در شرایط فعلی انتقاد کرده بودند. آنها معتقد بودند ایجاد فضای کری‌خوانی بین هواداران باعث کاهش همدلی آنها برای همراهی تیم‌ملی می‌شود و ممکن است تیم‌ملی نیز تحت تاثیر فضای کری‌خوانی بین استقلالی‌ها و پرسپولیسی‌ها قرار گیرد؛ موضوعی که پیشکسوتان دو تیم نیز به آن اشاره می‌کنند و به عملکرد فدراسیون در این‌باره نقد دارند.

مومنی: کج‌سلیقگی سازمان لیگ بود

محمد مومنی، پیشکسوت استقلال در این‌باره گفت: «این کج‌سلیقگی سازمان لیگ است. این ماجرا دست‌کم ازنظر فکری شکافی را بین هواداران دو تیم ایجاد می‌کند که درنهایت تمرکز بازیکنان را به هم می‌زند.» او در ادامه گفت: «بازیکن‌ها به‌جای اینکه به بازی مقابل عراق فکر کنند، باید به فکر دربی باشند، اما نباید فراموش کرد که اگر همه‌چیز گل و بلبل بود و دوستان در زمان درستی قرعه‌کشی را انجام می‌دادند، در سازمان لیگ شاغل نبودند.» مومنی درباره تاثیر بازی ایران و عراق روی دربی بیان کرد: «اگر به عراق ببازیم، چه بلایی سر روحیه بازیکن و هوادار می‌آید؟ چطور می‌توانند در دربی بازی کنند؟ سوال من این است که چرا اجازه ندادید بعدا قرعه‌کشی انجام شود؟ می‌گذاشتید بعد از لیگ انجامش می‌دادید چه می‌شد؟»

درخشان: شاید قرمزها خسته باشند اما مشکلی وجود ندارد

موضوع دیگری که ذهن هواداران پرسپولیس را درگیر کرده، حضور پرتعداد بازیکنان سرخپوش در تیم‌ملی است، به‌طوری‌که ممکن است آنها ازنظر ذهنی اشباع شوند و دیگر توان حضور در لیگ، سوپرجام و دربی حذفی را نداشته باشند. حمید درخشان، سرمربی پیشین پرسپولیس در این‌باره گفت: «به‌نظرم بازیکنی که در تیم‌ملی بازی می‌کند بازیکن آماده‌ای است و در باشگاه شرایط خوبی خواهد داشت. شاید یک مقدار خستگی سفر را به‌همراه داشته باشد، اما بسته به زمان بازی و ریکاوری می‌تواند در رقابت‌ها شرکت کند.»

درخشان درباره وظیفه دشوار کادرفنی پرسپولیس برای آماده‌سازی این تیم جهت ادامه رقابت‌ها عنوان کرد: «به‌نظرم کادرفنی باید روی ریکاوری بازیکنان کار کند. من فکر می‌کنم اوضاع بد نیست و کادر فنی تیم‌ملی می‌تواند شرایط را برای بازیکنان مهیا کند.» درخشان درباره احتمال کاهش همدلی در بین هواداران فوتبال به‌سبب این قرعه‌کشی عنوان کرد: «من فکر نمی‌کنم مشکل خاصی به‌وجود بیاید، زیرا بحث تیم‌ملی جدا است و کری‌های هواداری غالبا به تیم‌ملی نمی‌رسد. ما باید پیگیری کنیم که تیم‌ملی از این مرحله عبور کند و تیم‌ملی را فدای باشگاهی نکنیم. هر تیمی باید برای قهرمان شدن در هر تورنمنتی تلاش کند و همه تیم‌ها را شکست بدهد، بنابراین فرقی ندارد که چه تیمی درمقابل قرار دارد.»

حلالی: پرسپولیس مصدوم دارد ولی مشکلی نیست

اسماعیل حلالی، دیگر پیشکسوت پرسپولیس هم درباره قرعه‌کشی جام حذفی و دیدار دربی در مرحله یک‌چهارم نهایی گفت: «ما نگرانی نداریم. بچه‌های تیم باید مقابل عراق پیروز شوند و به‌نظر من با برد روحیه می‌گیرند و دربی خوبی خواهیم دید. درست است که وحید امیری و کامیابی‌نیا مصدوم هستند، اما دربی خوبی را شاهد خواهیم بود و به‌نظرم هیچ مشکلی وجود ندارد.» او در ادامه بیان کرد: «البته به‌نظرم اگر اجازه می‌دادند بازی با عراق برگزار و سپس قرعه‌کشی را انجام می‌دادند وضعیت بهتری بود، اما به هرحال فکر نمی‌کنم آن بازی روی دربی تاثیرگذار باشد.»

مومنی: مجیدی تنها است

یکی از نگرانی‌های اصلی هواداران استقلال، سردرگمی مدیرعامل و هیات‌مدیره و تقابل آنها با مجیدی است. فرهاد مجیدی که ازنظر فنی تمام تلاش خود را می‌کند، این‌بار تصمیم گرفته هواداران باشگاه را در جریان مشکلات درونی قرار دهد و استوری‌هایی را در اینستاگرام پیرامون موانع موفقیت این تیم منتشر می‌کند؛ موضوعی که موردتوجه پیشکسوت‌ها هم قرار گرفته و آنها اعتقاد دارند مجیدی تنهاست.

مومنی در این‌باره گفت: «نمی‌دانم بگویم کج‌سلیقگی اتفاق افتاده یا بدشانسی بوده، اما به هرحال این دو تیم می‌توانستند در فینال مقابل یکدیگر قرار بگیرند نه در این مرحله. استقلال لیگ را از دست داده و دربی قبلی را باخته، اما داعیه قهرمانی در جام حذفی را دارد، بنابراین این بازی برای استقلال بسیار مهم است و هواداران انتظار دارند مجیدی دست‌کم یک جام با استقلال امسال بگیرد.»

او در ادامه به انتقاد از مسئولان پرداخت و گفت: «افراد بالادستی نمی‌گذارند خون آسایش و آرامش در رگ بچه‌ها باشد. درحال حاضر هیات‌مدیره با مجیدی اختلاف دارد و مدیرعامل نیز بلاتکلیف است، بنابراین فرهاد مجیدی کوله‌باری از مشکلات را احساس می‌کند. او باید مدیرعامل و پشتیبان بازیکنان باشد، همزمان باید تیمش را هم ریکاوری و حمایت کند که همین موضوع کار او را سخت کرده است.» مومنی در ادامه گفت: «مجیدی باید کارهای تاکتیکی را اجرا و مدیریت کند، در عین‌حال آنها حتی زمین تمرینی هم ندارند. استقلال در دربی قبلی هم مستحق باخت نبود، اما به هرحال اتفاقات فوتبال منجربه شکست این تیم شد. این‌بار اما شرایط در تیم پیچیده شده و ازنظر مدیریتی، مشکلات فراوانی را تجربه می‌کنند.»

مومنی در پایان گفت: «اعتقاد دارم دربی حذفی بازی زیبایی خواهد بود و ضعف‌های استقلال پوشش داده خواهد شد. این تیم با همه چالش‌های موجود می‌تواند این بازی را از آن خود کند. به هرحال هیات‌مدیره و مدیرعامل دوست دارند یک جام را به هواداران هدیه کنند و این بهترین فرصت است.»

برگ برنده‌ای به نام دربی

پرسپولیس و استقلال روزهای دشواری را تجربه می‌کنند. هر دو تیم درگیر مشکلات مالی و مدیریتی هستند که می‌تواند تمرکز بازیکنان را بگیرد، اما ازسوی دیگر خواسته هواداران چیزی جز قهرمانی نیست. دربی حذفی می‌تواند محکی جدی برای گل‌محمدی و مجیدی باشد تا جایگاه خود را نزد هواداران مستحکم‌تر از قبل کنند؛ اتفاقی که می‌تواند به برگ برنده آنها دربرابر مدیریت باشگاه تبدیل شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج