۱۱۲۷۳۱۱
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

موسوی: محک اصلی ایران مقابل عراق است

‌نمی‌توان از بازی تیم ما مقابل هنگ‌کنگ، بحرین و کامبوج برداشت کارشناسانه داشت چراکه این‌ها تیمی نیستند که بخواهند ما را به چالش کشیده و ضعف و قوت تیم ما را نمایان کنند. این‌ها حریفان تمرینی خوبی برای مراحل بعد یا شاید بازی با عراق بودند.

فرهیختگان: تیم‌ملی بازی‌های خوبی در این دوره از رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی انجام داد. نکته جالب اما درمورد این تیم، بازی تهاجمی مهره‌های ارزشمند خط‌حمله تیم‌ملی است که حتی ذخیره‌هایشان هم زهردار نشان می‌دهند؛ مهاجمانی که با گل‌های خود در این روزها، بار دیگر فوتبال تهاجمی ایرانی را به رخ کشیدند. با این حال هستند کارشناسانی که هنوز معتقدند خط‌حمله تیم‌ملی مقابل حریفان قوی محک نخورده است. یکی از این کارشناسان علی موسوی است. او معتقد است تیم ایران شاید در بازی با عراق محک بخورد چراکه در سه بازی گذشته حریف خطرناکی به خود ندیده که بخواهیم بگوییم این مهاجمان یاد و خاطره گلزنان سابق تیم‌ملی را زنده کردند. گفت‌وگو با علی موسوی را در ادامه می‌خوانید.

عملکرد تیم‌ملی را چطور دیدید؟

نتایج خوبی گرفتیم ولی این حریفان آن‌قدر که بزرگ‌شان کرده بودیم قوی نبودند. از طرفی تعجب می‌کنم وقتی این تیم‌ها این‌قدر ضعیف هستند چطور به‌خاطر شکست‌شان این‌قدر تعریف و تمجید کردیم. این بزرگ‌نمایی خیلی خطرناک است. به‌نظر من عراق تنها تیم و حریف خوب این گروه است. شاید بتوانیم بگوییم فقط آنها رقیب اصلی ما هستند. بازی با عراق تنها بازی‌ای است که می‌توانیم عیار تیم‌ملی را بسنجیم. اگر صعود کنیم رقابت اصلی ما با حریفان آسیایی تازه آغاز می‌شود و استارت اصلی از مرحله بعد است.

عراق را به‌عنوان تنها حریف تیم‌ملی ایران در بازی آینده چطور ارزیابی می‌کنید؟

خیلی به تیم ما شبیه است. آنها از نظر تکنیکی به بازیکنان ما نزدیک هستند ولی برتری بدنی بازیکنان ما بیشتر است. عراق از نظر آمادگی جسمانی از ما ضعیف‌تر است ولی بازیکنان ما دونده‌تر هستند و هرچه از زمان بازی می‌گذرد دونده‌تر ظاهر می‌شوند و این امتیاز خوبی برای تیم ما نسبت به تیم عراق است. از نظر فوتبالی اما مثل ما بازی می‌کنند.

فکر می‌کنید بازی راحتی در پیش داریم و یا این‌بار کارمان سخت است؟

عراق برای برنده شدن به آب و آتش نمی‌زند. آنها صعودشان تقریبا قطعی است و شاید برای گل نخوردن به میدان بیایند. از این‌رو آهسته به دروازه ما نزدیک می‌شوند و هر لحظه ممکن است زهر خود را بریزند. کادرفنی تیم‌ملی کشورمان باید مراقب این حریف باشد. قطعا تیم ما برای برنده شدن و گل زدن به میدان می‌آید درنتیجه تهاجمی بازی می‌کند. از این‌رو باید مراقب عراقی‌ها باشیم چراکه آنها در ضدحمله توان بالایی دارند و خطرناک‌تر از بحرین هستند.

از نظر شما عراق هم مثل بحرین تدافعی بازی خواهد کرد؟

نمی‌گویم کلا تدافعی چون خصلت عراقی‌ها برخلاف دیگر تیم‌های عربی دفاع کردن نیست. صددرصد برنامه‌هایی برای گلزنی دارند ولی در ابتدا به‌دنبال حفظ نتیجه خواهند بود. نمی‌گویم برای دفاع مطلق می‌آیند ولی چون صعودشان قطعی است برای مساوی بازی می‌کنند.

در بازی با بحرین به ما ثابت شد اگر تیمی مقابل ما تدافعی بازی کند به چالش کشیده می‌شویم.

صددرصد باید آماده بازی با عراق شویم. آنها تا حدود زیاد برای نباختن بازی می‌کنند از این‌رو حالت دفاعی تیم‌شان بیشتر از حمله خواهد بود. پس باید این آمادگی را داشته باشیم تا بازی و راه‌های برتری بر آنها را آنالیز کرده و ضربه بزنیم.

با توجه به اینکه شما مهاجم بودید چرا تیم‌ملی با وجود گل‌های زیادی که می‌زند موقعیت‌های زیادی را هم خراب می‌کند؟ آیا بازیکنان اشباع می‌شوند یا هنوز تمرکز کافی ندارند؟َ

نمی‌توان از بازی تیم ما مقابل هنگ‌کنگ، بحرین و کامبوج برداشت کارشناسانه داشت چراکه اینها تیمی نیستند که بخواهند ما را به چالش کشیده و ضعف و قوت تیم ما را نمایان کنند. اینها حریفان تمرینی خوبی برای مراحل بعد یا شاید بازی با عراق بودند. نمی‌شود اصلا بازیکنان را مقابل این حریفان آنالیز کرد. این رقبا اصلا در حد و اندازه‌ای نبودند که بخواهیم با این سه بازی مهاجمان را ارزیابی کنیم. با این حال بازی‌های تمرینی خوبی بود و بازیکنان به هماهنگی رسیدند. امیدوارم این سه بازی که حکم بازی تدارکاتی برای ما داشت محک خوبی باشد برای بازی با عراق.

مدتی است بازی تهاجمی مورد علاقه ایرانی‌ها را از تیم‌ملی می‌بینیم. نظر شما چیست؟

من با این حرف مخالفم. در مقابل این حریفان باید تیم‌مان تهاجمی باشد. اینها حریفانی نیستند که نخواهیم حمله کنیم. باید مقابل این حریفان تهاجمی بازی کنیم و پرگل برنده شویم. تیم را اما می‌توان در بازی با عراق و در مراحل بعد محک زد. تیم سوم ایران هم مقابل این حریفان همین‌قدر گل می‌زد. باید حریفی باشد که تیم ما را به چالش بکشد. شاید در بازی با عراق مهاجمان ما محک جدی بخورند. البته بازیکنان خوبی داریم و در بهترین لیگ‌ها بازی می‌کنند از این‌رو باید ثابت کنند در لیگ‌های معتبری بازی می‌کنند و لازم است به مردم ایران بفهمانند لیگ پرتغال و روسیه هم در حد لیگ‌های اول دنیا هستند.

استقلال و پرسپولیس در جام‌حذفی به هم رسیدند. نظرتان درمورد دربی حذفی چیست؟

می‌توان گفت فینال زودرس جام‌حذفی است. استقلال از تیم‌های پرافتخار حذفی است ولی درحال حاضر پرسپولیس شرایط خوبی دارد. از این‌رو می‌تواند بازی جذابی باشد. امیدوارم استقلال با پوشش دادن نقاط ضعف در جام‌حذفی توقع هواداران را با پیروزی مقابل پرسپولیس و قهرمانی در جام‌حذفی برآورده کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج