جاباما
۱۱۲۷۵۵۰
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

ایران، سومین تیم ارزشمند قاره کهن شد

آزمون، طارمی و میلاد محمدی، ۳ بازیکن تیم ملی هستند که در ترکیب منتخب ارزشمندترین بازیکنان حاضر در مرحله مقدماتی جام جهانی در منطقه آسیا قرار گرفته اند.

ورزش سه: آزمون، طارمی و میلاد محمدی، ۳ بازیکن تیم ملی هستند که در ترکیب منتخب ارزشمندترین بازیکنان حاضر در مرحله مقدماتی جام جهانی در منطقه آسیا قرار گرفته اند.

مرحله مقدماتی جام جهانی در منطقه آسیا به روز پایانی خود نزدیک شده است و روز سه شنبه تکلیف تیم های راه یافته به مرحله سوم و نهایی روشن خواهد شد تا پس از مشخص شدن چهره ۱۲ تیم راه یافته به این دور، مراسم قرعه کشی جهت گروه بندی این رقابت ها انجام شود.

اما در میان تیم های ارزشمند حاضر در این رقابت ها، تیم ملی فوتبال ایران که در دوره گذشته رقابت های جام ملت های آسیا ۴۵ میلیون یورو ارزش داشت، با رشدی چشمگیر و رسیدن ارزش بازیکنان به مبلغی حدود ۸۰ میلیون یورو، در رده سوم با ارزش ترین تیم های آسیایی قرار گرفت.

تیم ملی کره جنوبی که در جام ملت های آسیا ۲۰۱۹ با ارزش گذاری ۸۴ میلیون یورویی صدرنشین بود، در حال حاضر ارزش بازیکنان این تیم به ۱۲۶ میلیون یورو رسیده که البته ۸۵ میلیون آن بخاطر سون هیونگ مین ستاره تاتنهام است و نکته مهم اینکه با وجود این افزایش، آنها رتبه نخست آسیا را از دست دادند.

ژاپنی ها با ارزشی ۱۴۴ میلیون یورویی، در صدر جدول با ارزش ترین تیم های آسیایی قرار گرفتند. استرالیا که با ۵۰ میلیون یورو در جام ملت های آسیا ۲۰۱۹ سومین تیم با ارزش آسیا بودند، با افتی ۱۳ و نیم میلیون یورویی، به ارزش ۳۶.۵ میلیون یورو رسیده و به رتبه چهارم سقوط کرد. ازبکستان، عربستان، چین، امارات، قطر، عراق و اردن نیز در رده های بعدی قرار دارند.

ایران، سومین تیم ارزشمند قاره کهن شد

همچنین در ترکیب منتخب ارزشمندترین بازیکنان حاضر در مرحله مقدماتی جام جهانی، سه بازیکن ایرانی حضور دارند. میلاد محمدی مدافع چپ خنت بلژیک با ارزشی 2 و نیم میلیون یورویی، در میان مدافعین چپ آسیایی در رده نخست قرار گرفته است.

خط حمله این ترکیب منتخب نیز تماما ایرانی است. سردار آزمون مهاجم تیم زنیت سن پترزبورگ با 25 میلیون یورو و همچنین مهدی طارمی مهاجم پورتو پرتغال با ارزشی 16 میلیون یورویی، در نوک پیکان خط حمله این ترکیب حضور دارند.

آزمون و طارمی که فصل بسیار خوبی را در تیم های خود در اروپا پشت سر گذاشتند، در بازی حساس و سرنوشت ساز ایران مقابل بحرین نیز زننده هر 3 گل تیم ملی بودند و کمک بزرگی به حفظ امیدهای تیم اسکوچیچ جهت صعود به مرحله بعد کردند و فردا نیز در دیداری حساس و سرنوشت ساز به مصاف عراق می روند.

پنج بازیکن از تیم ملی ژاپن به نام های تومیاسو، ساکای، کوبو، اندو و کامادا به همراه سون کره ای، هری ستار و متیو رایان از استرالیا و آزمون، طارمی و محمدی ترکیب منتخب و یازده نفره با ارزش ترین بازیکنان حاضر در مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 در منطقه آسیا را تشکیل داده اند.

ایران، سومین تیم ارزشمند قاره کهن شد

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج