جاباما
۱۱۲۷۵۶
۱ نظر
۵۰۱۶
۱ نظر
۵۰۱۶
پ

کسب و کار اینترنتی را از eBay یاد بگیرید

ای بی یکی از نخستین شرکت هایی نام گرفته که ایجاد و عرضه یک وب سایت برای تطبیق کالاها و خدمات فروشندگان و خریداران را انجام داده است. امروزه، ای بی پرچمدار تجارت الکترونیک در سراسر جهان محسوب می شود.

پول نیوز: ای بی شرکت چند ملیتی آمریکایی فعال در زمینه خرید و فروش اینترنتی است که ساختمان مرکزی آن در سن خوزه، کالیفرنیا قرار دارد. ای بی توسط "پیر امیدیار"، برنامه نویس ایرانی-آمریکایی که در فرانسه متولد شده است، در سال ۱۹۹۵ و به نام آکشن وب تاسیس شد.

ای بی یکی از نمونه های مطرح کسب موفقیت در دنیای اینترنت محسوب می شود. شرکتی که در کمال سادگی فعالیت خود را آغاز کرد، در حال حاضر به کسب و کاری چند میلیارد دلاری مبدل شده است.

کسب و کار اینترنتی را از eBay یاد بگیرید

از نخستین کالاهایی که در آکشن وب به فروش رسید یک نشانگر لیزری شکسته به قیمت ۱۴.۸۳ دلار بود. امیدیار که شگفت زده شده بود با خریدار تماس گرفته تا مطلع شود آیا وی از شکسته بودن نشانگر آگاه بوده و خریدار در پاسخ خود را مجموعه دار نشانگرهای لیزری شکسته معرفی کرد.

در سال ۱۹۹۶ ،"جفری اسکول" به عنوان نخستین رئیس ای بی استخدام شد. در ژانویه ۱۹۹۷ سایت ای بی میزبان دو میلیون حراج بود که در مقایسه با آمار ۲۵۰ هزار حراج کل سال ۱۹۹۶ رشد سریع و شگفت انگیز آن را نشان می داد. این شرکت در سپتامبر ۱۹۹۷ نام خدمات خود را به صورت رسمی از آکشن وب به ای بی تغییر داد. در مارس ۱۹۹۸ ،"مگ ویتمن" به عنوان رئیس و مدیرعامل ای بی استخدام شد. در آن زمان شرکت دارای ۳۰ نفر کارمند، نیم میلیون کاربر و درآمد ۴.۷ میلیون دلاری در آمریکا بود. ای بی در بیست و یکم سپتامبر ۱۹۹۸ وارد بورس شد و امیدیار و اسکول به دو میلیاردر مبدل شدند.

کسب و کار اینترنتی را از eBay یاد بگیرید

ای بی مدیریت وب سایت eBay.com را بر عهده دارد که یک حراجی آنلاین و وب سایت خرید و فروش محسوب می شود. مردم و کسب و کارهای مختلف طیف گسترده ای از کالاها و خدمات را در سراسر جهان در این وب سایت عرضه می کنند. در حقیقت، ای بی یکی از نخستین شرکت هایی نام گرفته که ایجاد و عرضه یک وب سایت برای تطبیق کالاها و خدمات فروشندگان و خریداران را انجام داده است. امروزه، ای بی پرچمدار تجارت الکترونیک در سراسر جهان محسوب می شود.

مشتری ها می توانند از طریق یکی از سایت های بین المللی شرکت ای بی و یا نمونه های موجود در کشور خود اقدام به معامله کنند. وب سایت های ای بی برای بازارهای آمریکا و کانادا، اکثر کشورهای اروپایی و چندین کشور آسیایی در دسترس هستند. وب سایت های آمریکای لاتین ای بی در ارتباط با مرکادو لیبر، ارائه دهنده خدمات تجارت الکترونیک مشابه با ای بی، فعال هستند.

کسب و کار اینترنتی را از eBay یاد بگیرید

اگرچه حراجی ها بخش قابل توجهی از فروش ای بی را تشکیل می دهند اما فروش محصولات با قیمت ثابت نیز سهم قابل توجهی در تراکنش های این شرکت دارند. یکی از عوامل کلیدی رشد ای بی پیاده سازی روش هایی برای ترویج تجارت شفاف و امن و قابل دسترس در هر مکان برای هر فردی بوده است. پی پال، سیستم پرداخت آنلاین اساس محیط معامله ای این شرکت بوده است. ای بی در اکتبر ۲۰۰۲ پی پال را خریداری کرد. از دیگر خریدهای بزرگ این شرکت می توان به آی بازار، سایت حراج اروپایی مشابه با ای بی که در سال ۱۹۹۸ تاسیس شده بود، Shopping.com ، Rent.com ، استاب هاب و Craigslist اشاره کرد. همچنین، ای بی در سال ۲۰۰۵ اسکایپ را خریداری کرد که چهار سال بعد یعنی در سال ۲۰۰۹ آن را به فروش رساند.

کسب و کار اینترنتی را از eBay یاد بگیرید

ای بی برای تنظیم جامعه تجاری بر سیستم بازخورد که به خریداران اجازه می دهد فروشندگان را رتبه بندی کنند، متکی است. (قبلا، فروشندگان نیز می توانستند بازخورد منفی درباره خریداران ارائه کنند اما این ویژگی در سال ۲۰۰۸ حذف شد.) از نظر تئوری فروشندگان نامعتبر در کانون توجه قرار گرفته و از اعتمادی که فروشندگان معتبر برخوردار هستند، محروم می شوند. برای جلوگیری از هر مشکلی، ای بی منابع آموزشی برای بهترین روش های معامله را در دسترس کاربران قرار داده است. همچنین، این شرکت محصولات بالقوه ممنوع را فهرست کرده است. کالاهای غیر قانونی و یا توهین آمیز تحریم های شرکت برای فروشندگان را به همراه دارد.

کسب و کار اینترنتی را از eBay یاد بگیرید

میزان درآمد ای بی در سال ۲۰۱۳ برابر با ۱۶.۰۵ میلیارد دلار گزارش شده که سود خالص ۲.۸۶ میلیارد دلاری را برای این شرکت رقم زده است. از زمان تاسیس، ای بی بخشی از سود خود را از طریق بنیاد ای بی برای فعالیت های خیریه در سراسر جهان اختصاص داده است. در حقیقت، پیر امیدیار به همراه همسرش پم امیدیار بزرگترین خیرین منفرد در زمینه مبارزه با قاچاق محسوب می شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امید

      بدبخت اگه تو ایران بود اینقد مسخرش میکردن به جایی نمیرسید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج