جاباما
۱۱۲۷۶۱۱
۸ نظر
۵۴۱۹
۸ نظر
۵۴۱۹
پ

‌صدیق: می‌گفتند شبیه به آنجلینا جولی هستی!

فیلم لاله سرگذشت قهرمانی اتومبیلرانی کشورمان لاله صدیق است، داستان تلاش، شکست ناپذیری و قدرت یک بانوی اتومبیلران که با تمام محدودیت‌ها توانست قهرمان اتومبیلرانی کشور شود.

خبرورزشی نوشت: فیلم لاله سرگذشت قهرمانی اتومبیلرانی کشورمان لاله صدیق است، داستان تلاش، شکست ناپذیری و قدرت یک بانوی اتومبیلران که با تمام محدودیت‌ها توانست قهرمان اتومبیلرانی کشور شود.

‌صدیق: می‌گفتند شبیه به آنجلینا جولی هستی!

این فیلم به کارگردانی و نویسندگی اسدالله نیک‌نژاد و تهیه کنندگی پروانه پرتو یکی از جنجالی‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای ایران است. فیلمی که قرار بود در یکی از کشورهای عربی فیلمبرداری شود و آنجلینا جولی در آن بازی کند اما در ایران فیلم‌برداری شد و بازیگرانی همچون، لیلا اوتادی، سام قریبیان، ایرج نوذری، میترا حجار و نیکی کریمی در آن بازی کردند.

لاله صدیق قهرمان اتومبیلرانی کشورمان که داستان زندگی او ماجرای این فیلم جنجالی است شیفته این فیلم شده است و معتقد است کارگردان، سنگ تمام گذاشته و مردم باید حداقل یکبار این فیلم را ببینند.

لاله صدیق به دلیل اینکه به بازیگری علاقه نداشته در این فیلم بازی نکرده است و یک بازیگر ناشناخته نقش او را اجرا کرده است. صدیق می گوید شیفته بازی این نابازیگر شده است.

چرا این فیلم جنجالی شد؟

«لاله» پروژه سینمایی جنجالی دوره احمدی‌نژاد با ۱۰ میلیارد تکمیل شده است. جمال شورجه عضو اسبق شورای‌ عالی سینما در سال ۱۳۹۱ به مهر گفته بود: چند سال پیش که محمود احمدی نژاد رئیس‌جمهوری (اسبق) به نیویورک سفر کرده بود از نخبگان مقیم آمریکا دعوت کرد تا دیداری با او داشته باشند. در آن زمان از اسدالله نیک‌نژاد هم برای حضور در این جلسه دعوت شد. در همین جلسه برای نخستین‌بار نیک‌نژاد طرح «لاله» را برای احمدی نژاد خواند. این کارگردان در ادامه عنوان کرد که این فیلم قرار بود با فیلمنامه اولیه با این شرط که خانم لاله صدیق به اتفاق همسرش در آمریکا پناهنده شود ساخته شود اما نیک‌نژاد نپذیرفته و ادامه روند ساخت این پروژه را متوقف کرده است. در نتیجه این مذاکرات نیک نژاد موافقت ضمنی رئیس‌جمهوری مبنی‌ بر ساخت این فیلم را کسب کرد.

پس از ملاقات اولیه، احمدی‌نژاد بار دیگر ایشان را دعوت کرد که به مرکز استقرار هیات ایرانی بیاید و نیک‌نژاد هم علیرغم مشکلاتی که برای ایشان به عنوان شهروند آمریکایی پیش می‌آمد خودش را در خطر انداخت و در جلسات مختلفی که رئیس جمهوری حضور داشت، حاضر شد.

‌صدیق: می‌گفتند شبیه به آنجلینا جولی هستی!

اختلاف بر سر حمایت ۵ میلیارد تومانی از این فیلم در بین سینماگران به قدری در آن زمان زیاد شد که پای کمیسیون فرهنگی مجلس نیز به پروژه سینمایی لاله کشیده شد و اعضای کمیسیون تشخیص دادند که ساخت این فیلم از اولویت‌های فرهنگی ایران نیست بنابراین از جواد شمقدری (رئیس سازمان سینمایی وقت) و سیدمحمد حسینی (وزیر ارشاد دولت احمدی نژاد) توضیح خواستند. این دو مسئول فرهنگی نیز به اعضای کمیسیون فرهنگی قول مساعد دادند که اولویت‌های فرهنگی با فیلمنامه‌ای کاملاً ایرانی‌ شده در فیلم سینمایی «لاله» در نظر گرفته شود.

اسدالله نیک‌نژاد پیش از این در واکنش به مخالفت‌ها با این فیلم سینمایی گفته بود: «درباره «لاله» مزخرف زیاد گفته و شنیده می‌شود. ولی واقعیت یک روی بیشتر ندارد.

حرف‌های لاله صدیق قهرمان اتومبیلرانی کشورمان که داستان زندگی او ماجرای این فیلم جنجالی شده است را در گفتگو با خبرورزشی بخوانید:

چه شد که خودتان در فیلم بازی نکردید؟

زمانی که بحث ساخت فیلم لاله مطرح شد من ایران نبودم و داشتم کارهایم را برای مهاجرت به آمریکا انجام می‌دادم. اما اگر آن زمان ایران هم بودم هیچوقت قبول نمی‌کردم که خودم در فیلم بازی کنم.

چرا قبول نمی‌کردید؟

بازیگران باید تحت فرمان کارگردان باشند و هرچه که او گفت گوش بدهند اما من روحیه دستور پذیری ندارم. به خاطر همین روحیه نمی‌توانم بازیگر شوم. من دوست دارم کاری که خودم دوست دارم را انجام دهم نه کاری که دیگران به من می‌گویند.

کارگردان در مورد انتخاب بازیگر با شما مشورت کرد؟

خیر، کارگردان هیچ مشورتی با من انجام نداد. ساخت فیلم لاله سال‌ها طول کشید و روند ساخت فیلم چندین بار تغییر کرد. قرار بود آنجلینا جولی شخصیت لاله را بازی کند که به دلیل یک سری مسائل این اتفاق نیفتاد.

آنجلینا جولی؟

بله، من چندین سال پیش در مسابقات فرمولای بحرین شرکت کرده بودم، در آن جا همه از شباهت من به خانم آنجلینا جولی صحبت می‌کردند، قرار بود او در فیلم بازی کند و فیلم‌برداری در یکی از کشورهای عربی باشد اما این اتفاق نیفتاد، فیلم‌برداری در ایران انجام شد و سارا امیری شخصیت لاله را بازی کرد.

‌صدیق: می‌گفتند شبیه به آنجلینا جولی هستی!

از بازی سارا امیری راضی بودید؟

بسیار زیاد؛ او بازی درخشانی از خود به نمایش گذاشت. با اینکه سوپر استار نبود اما به خوبی از پس بازی این نقش برآمد. من در حین تماشای فیلم بارها او را تحسین کردم و از دیدن بازی قوی او لذت بردم. بازیگر به این دلیل معروف نبود تا بیشتر تمرکز مخاطبان روی داستان باشد و به نظرم کار هوشمندانه ای بود.

نظر شما درباره فیلم چه بود؟

فیلم پیام نافذی داشت، با اینکه داستان زندگی خودم بود اما تحت تاثیر فیلم قرار گرفتم. یک دختر با تمام محدودیت‌ها، قهرمان اتومبیلرانی می‌شود. با تمام مشکلاتی که جلویش سبز می شود می‌جنگد و تلاش می‌کند. این فیلم می تواند طرز تفکر مخاطب را عوض کند. من واقعا این فیلم را دوست داشتم و فکر می‌کنم همه باید یک بارهم که شده این فیلم را ببینند.

قصد راه اندازی یک آکادمی برای بانوان را ندارید؟

بله، خیلی وقت است که به فکرش هستم. در سال‌های آینده به سراغش می‌روم تا راه را برای بانوان کشورم هموار کنم. این کار تلاش بسیار زیادی می‌خواهد، امیدوارم بتوانم از پس آن بربیاییم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      توهم!!

      پاسخ ها

      • میتی از مشد

        تمام اعضای بدن دیده و ندیده جراحی پلاستیک شده

    • بدون نام

      خانمها کلا فکر می کنند که یک شباهتهایی با آنجلینا جولی دارند.

    • naser

      شوخی نکن کله صبحی

      پاسخ ها

      • میتی از مشد

        اصلا انجلیکا جولی شبیه توست

    • بدونه نام

      چه از خود راضی روحیه دستورپذیری ندارن
      اصلا شبیه انجیلا جولی نیست .

    • اصغر

      بعنوان یک هموطن ایشالله موفق باشه تازه از آنجلینا هم خوشگل تره.

    • مهدی حق اس اس

      ایشون هم خانم جذابی هستن.ولی شباهت به جولی !!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج