۱۱۲۷۶۴۱
۲ نظر
۵۰۱۴
۲ نظر
۵۰۱۴
پ

قبل از خواب، موسیقی گوش ندهید

اکثر مردم در طول روز و غالباً نزدیک زمان خواب به موسیقی گوش می‌دهند تا آرامش بیابند. اما تحقیقات نشان می‌دهد این کار منجر به بروز اختلال خواب می‌شود.

خبرگزاری مهر: اکثر مردم در طول روز و غالباً نزدیک زمان خواب به موسیقی گوش می دهند تا آرامش بیابند. اما تحقیقات نشان می دهد این کار منجر به بروز اختلال خواب می شود.

محققان دانشگاه بایلور تکزاس آمریکا، رابطه بین گوش دادن به موسیقی و خواب را مورد بررسی قرار داده و بر مکانیزمی که به ندرت مورد کاوش قرار گرفته تمرکز کردند: تصاویر غیرارادی موسیقی موسوم به "کرم گوش" که زمانی اتفاق می‌افتد که آهنگ بارها و بارها در ذهن فرد پخش می‌شود. این موارد معمولاً هنگام بیداری اتفاق می‌افتد، اما محققان دریافتند که این موارد در هنگام تلاش برای خواب نیز اتفاق می‌افتد.

«مایکل اسکولین»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «مغز ما حتی در هنگام عدم پخش موسیقی، همچنان به پردازش موسیقی ادامه می‌دهد. همه می‌دانند که گوش دادن به موسیقی احساس خوبی دارد. نوجوانان و جوانان به طور مرتب در نزدیکی زمان خواب موسیقی گوش می‌دهند. هرچه بیشتر به موسیقی گوش دهید، بیشتر احتمال دارد کرم گوش بگیرید و روند خوابیدن به تاخیر بیفتد. در نتیجه اختلال خواب روی می‌دهد.»

افرادی که به طور مرتب شب‌ها دچار کرم گوش می‌شوند (یک یا چند بار در هفته)، در مقایسه با افرادی که بندرت کرم گوش را تجربه می‌کنند، شش برابر بیشتر با کیفیت خواب پایین روبرو هستند.

با کمال تعجب، این مطالعه نشان داد که برخی از موسیقی‌های دستگاهی بیشتر از موسیقی غنایی منجر به کرم گوش شده و کیفیت خواب را مختل می‌کند.

اسکولین گفت: «تقریباً همه فکر می‌کنند موسیقی خواب آنها را بهبود می بخشد، اما ما دریافتیم کسانی که بیشتر به موسیقی گوش می‌دهند بدتر می‌خوابند.»

این مطالعه نشان داد افرادی که بیشتر عادت به گوش دادن به موسیقی دارند، کرم گوش مداوم و کاهش کیفیت خواب را تجربه می‌کنند. این نتایج برخلاف این تصور است که موسیقی به عنوان یک خواب آور ممکن است به خواب کمک کند.

سازمان‌های بهداشتی معمولاً گوش دادن به موسیقی آرام قبل از خواب را توصیه می‌کنند اما اسکولین به طور عینی نشان داده است که مغز در خواب حتی پس از توقف موسیقی به پردازش موسیقی برای چندین ساعت ادامه می‌دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • naser

      چه جالب من هرشب هایده گوش میکردم دیگه بایدکمش کنم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من تا ساعت دوازده از تلویزیون فیلم و سریال میبینم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج