جاباما
۱۱۲۷۶۶۵
۲۶ نظر
۵۲۳۴
۲۶ نظر
۵۲۳۴
پ

مُد جشن عروسی با همراهیِ فرزند؛ مثل شالی زمردی

شاید شما هم بدتان نیاید فرزندتان در مراسم عروسی‌تان حضور داشته باشد البته این به آن معنا نیست که قبل از گرفتن مراسم عروسی فرزند شما متولد شده باشد بلکه یک رسم جدید است که این روز‌ها دارد مد می‌شود؛ گرفتن جشن عروسی همراه با کودک.

روزنامه ایران: شاید شما هم بدتان نیاید فرزندتان در مراسم عروسی‌تان حضور داشته باشد البته این به آن معنا نیست که قبل از گرفتن مراسم عروسی فرزند شما متولد شده باشد بلکه یک رسم جدید است که این روز‌ها دارد مد می‌شود؛ گرفتن جشن عروسی همراه با کودک. این جشن البته جشن عروسی نیست و در واقع به نوعی جشن سالروز عروسی است، اما این که کودک شما در آن حضور دارد خودش برای خیلی‌ها جاذبه زیادی ایجاد می‌کند.

مُد جشن عروسی با همراهیِ فرزند؛ مثل شالی زمردی

آگهی‌هایی که در این رابطه در اینستاگرام و شبکه‌های اجتماعی دیگر به چشم می‌خورند به‌شما می‌گویند می‌توانید جشن سالگرد ازدواجتان را رؤیایی برگزار کنید، دقیقاً همان‌طور که همیشه آرزویش را داشته‌اید. این جشن‌ها دست‌کمی از جشن‌های باشکوه عروسی ندارند در واقع دقیقاً مثل همان‌ها هستند، حتی با شکوه‌تر.
در یکی از آگهی‌هایی که در این باره در اینستاگرام به چشم می‌خورد نوشته شده کودک دلبند شما می‌تواند عروسی پدر و مادرش را ببیند و با آن‌ها عکس یادگاری داشته باشد. اینکه اصلاً کودک چرا باید در عروسی پدر و مادرش حضور داشته باشد یک بحث دیگر است، اما اینکه در شرایط کرونایی و با این هزینه‌های سرسام‌آور کسی بخواهد جشن عروسی باشکوهی برای خودش برگزار کند هم از آن حرف‌هاست.

ده، دوازده سال از زمان ازدواجشان می‌گذرد یک پسر ۸ ساله دارند که خیلی هم شیرین زبان است. زندگی‌اش را دوست دارد و کمبودی حس نمی‌کند. بعداز دیدن یکی از همین آگهی‌ها به فکر افتاد یک مراسم سالگرد ازدواج باشکوه برگزار کند. «راستش را بخواهید موقعی که ما ازدواج کردیم وضع مالی خیلی خوبی نداشتیم البته نه اینکه الان هم وضع خیلی خوبی داشته باشیم، ولی از آن موقع بهتر است به‌خاطر همین زمان عروسی‌ام همه چیز را خیلی ساده برگزار کردم و الان که مراسم عروسی دوستان وآشنایان را می‌بینم فکر می‌کنم کاش من هم عروسی بهتری داشتم.

خیلی دلم می‌خواهد عروسی باشکوه‌تری داشته باشم این همیشه در ذهنم بود. حتی لباس‌های عروس جدید را که می‌دیدم دلم می‌خواست که من همچنین لباسی پوشیده باشم، اما فکر می‌کردم این جشن فقط یک بار است و دیگر از ما گذشته. تا اینکه یکی از این آگهی‌ها نظر من را به‌خودش جلب کرد. یک عکس از مراسم عروسی بود که عروس و داماد دقیقاً مثل همان چیزی که من دوست داشتم لباس پوشیده بودند و در باغ باشکوهی حضور داشتند.

مُد جشن عروسی با همراهیِ فرزند؛ مثل شالی زمردی

در عکس کودکی دیده می‌شد که در توضیح عکس نوشته شده بود کودکی که در مراسم ازدواج پدر و مادرش حضور دارد. کنجکاو شده با خواندن متن کامل آگهی متوجه شدم این مراسم سالگرد ازدواج است که به این شکل برگزار شده است. با خودم گفتم فکر بسیار خوبی است و چرا من این کار را نکنم. با همسرم مطرح کردم و او هم بدش نیامد. دوست داریم بعد از مدت‌ها اقوام را دور هم جمع کنیم.»

او پاسخ دقیقی در برابر این سؤال که مگر الان کرونا نیست، ندارد و به نظرش کرونا خیلی کم شده و خیلی‌ها هم که واکسن زده‌اند: «ما یک سالن رزرو کرده‌ایم تا مراسم را برگزار کنیم. برای اقوام و آشنایان هم خیلی جالب بود آن‌ها فکر نمی‌کردند ما چنین کاری کنیم حتی وقتی گفتم قرار است لباس عروسی بپوشم و آرایش عروسی کنم خیلی بیشتر تعجب کردند، اما آدم به هرحال یک بار زندگی می‌کند.»

عروس دیگری که با او صحبت می‌کنم بچه ندارد، اما حدود ۸ سال از ازدواجش گذشته و دلش می‌خواهد به شکل جدید و به شیوه مدرن عروسی دیگری برگزار کند. او می‌گوید: «من آن موقع خیلی هول هولکی همه چیز را انتخاب کردم، چون وقت نداشتم و باید برای سفری آماده می‌شدیم الان فکر می‌کنم وقت زیادی دارم و می‌توانم تمام این کار‌ها را با فراغ بال انجام دهم و همان چیز‌هایی را که دوست دارم عملی کنم. دلم می‌خواهد یک دسته گل عروس کوچک با گل‌های ریز داشته باشم که الان خیلی مد است، ولی خوب آن موقع سلیقه من جور دیگری بود و به هرحال چند سال هم گذشته و چیز‌های دیگری مد شده است.

الان دوست دارم خیلی چیز‌ها را که آن موقع انجام ندادم انجام بدهم و این برایم خیلی خوشایند است ما قصد داریم در یک باغ سالگرد عروسی برگزار کنیم و قرار است که به کسی چیزی نگوییم. وقتی همه ببینند با لباس عروس و داماد در مراسم ظاهر می‌شویم حتماً ذوق زده می‌شوند. هزینه مراسم زیاد شد، ولی وضع مالی ما هم خوب است و مشکلی برایمان نیست.»

مُد جشن عروسی با همراهیِ فرزند؛ مثل شالی زمردی

این زن جوان ادامه می‌دهد: «همه می‌گویند آدم فقط یکبار عروسی می‌کند، اما به این شکل آدم می‌تواند یک بار دیگر هم عروسی کند و چه اشکالی دارد. وقتی که آن خانم مجری تلویزیون در امریکا با چهار تا بچه یک مراسم عروسی دوباره برگزار می‌کند و بچه هایشان حضور دارند و مراسمشان هم آنقدر باشکوه است چرا بقیه این کار را نکنند؟!»

اصلاً شاید ایده برگزاری مراسم سالگرد ازدواج به‌شکل عروسی و با همان تشریفات از همانجا به ذهن خیلی‌ها افتاده، از همان وقتی که خانم ایرانی بلاگر اینستاگرام مراسم عروسی، آن هم باوجود چهار بچه برگزار کرد و همه فکر کردند که چقدر کار جالب و قشنگی است و می‌توانند این کار را بکنند. البته که شرایط کنونی را هم در نظر نگرفتند و، چون این کار به تازگی مد شده خیلی‌ها بی‌توجه به شرایط کرونایی برای آن اقدام می‌کنند.

نازلی بیاتی، آرایشگر در این باره تجربه‌های جالبی دارد. او می‌گوید: «تازگی‌ها عروس‌هایی داشته‌ام که برای برگزاری مراسم سالگرد ازدواجشان آمده‌اند. آن‌ها می‌آیند آرایش عروس می‌کنند و لباس عروس می‌پوشند و می‌خواهند مراسم جشن سالگرد ازدواجی برگزار کنند که دقیقاً چیزی از عروسی کم ندارد. برای آرایشگاه دقیقاً همان اندازه عروس هزینه می‌کنند و اکثراً از قشر مرفه هستند.

من قضاوت نمی‌کنم و کار بدی هم نیست اگر کسی پولش را دارد اشکال ندارد این کار را بکند البته که در شرایط کرونا بهتر است چنین مراسمی را برگزار نکنند، ولی چیزی که به‌عنوان آرایشگر می‌خواهم بگویم این است که وقتی کسی در سن ۴۰ سالگی توقع دارد شکل ۲۵ سالگی اش شود توقع زیادی است. این را دیده‌ام که می‌گویم. دست آرایشگر هم بسته می‌شود. خیلی‌ها این توقع را دارند می‌خواهند همان‌طور جذاب و جوان به‌نظر برسند.

مُد جشن عروسی با همراهیِ فرزند؛ مثل شالی زمردی

عروس‌های من در هر رده سنی هستند، ولی من می‌گویم وقتی آدم عروس می‌شود اشکالی ندارد هر سنی دارد به‌هر حال آرایش می‌کند و در مراسم شرکت می‌کند، اما اینکه شما در ۲۵ سالگی ازدواج کرده‌اید و در ۴۰ سالگی فکر می‌کنید که دوست دارید یک مراسم جدید برگزار کنید و دقیقاً آرایش مثل همان موقع روی صورتتان بنشیند دیگر توقع بالایی از آرایشگر است. به‌هر حال با گریم و آرایش نمی‌شود آدم را تا این حد جوان کرد. البته در عکس با روتوش و فیلتر هرکاری می‌شود کرد، اما این عروس‌ها، چون مراسم می‌گیرند توقعشان بالاست. آن‌ها می‌خواهند دوباره لباس عروس بپوشند و دسته گل دستشان بگیرند و با داشتن دوتا بچه بزرگ مراسم برگزار کنند. این شاید یک بدعتی به‌حساب بیاید و باز هم می‌گویم هرکسی به خودش ربط دارد، اما این همه هزینه کردن برای چنین مراسمی خیلی جالب نیست آن هم در شرایط کرونا.»

گاهی اول باید نیاز را ایجاد کرد و بعد از تقاضا پول درآورد. این هم از همان مدل‌هاست. این نیاز را با آگهی در ذهن ایجاد کنید که طرف دلش بخواهد دوباره عروسی بگیرد و باقی قضایا.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      واقعا مسخره است
      پول های زیادی رو صرف امور خیریه کنید
      اینها شادی گذراست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت

    • aram

      بهونه الکی آرایشگر!!!شما فکر کن یکی تازه ۴۰ سالگی بختش باز شده خوب اونو می خوای چیکارش کنی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اساسا اعتقاد دارن دختر اگه سنش بالا رفت باید روش اسم ترشیده گذاشت حق ازدواج و ...هم نداره

      • بدون نام

        دقت نکردی
        گفت کسایی که دوباره ازدواج میکنن توقع دارن نه اون کسی که برای اولین بار در هر سنی ازدواج کرده

    • ۰۱

      خلق را تقلیدشان بر باد داد

      پاسخ ها

      • ....

        خیلی ایده بدی هستش، خیلیا حتی توان گرفتن عروسی خودشونو ندارن بعد هالا تبلیغ میکنن برای سالگرد رویایی!! کاش بجای این کارا تبلیغ چیزهای بهتری را مبکردیم.به اندازه کافی درک و شعور یک سری از افراد به چشمسونه و با این تبلیعات باغت اختلافات و مشکلات بیشتر تو زندگی این افراد میشیم.

    • بی نام

      به نظر من که خجالت آوره

    • عرفان

      زمانی که ازدواج کردم سال 90 خیلی ایده توی سر داشتم اما به دلیل نبود امکانات و محیا نبودن شرایط مالی خیلی از اونارو نتونستیم اجرا کنیم.مثل برگزاری قسمتی از جشن توی کشتی.یا داشتن ساقدوش های زن و مرد با لباس یه مدل و رقص گروهی هماهنگ یا اسکورت کردن ماشین عروس با موتور سنگین و بالن سواری که بعد از مشورت با همسرم و پیدا کردن مجموعه ای که بتونه تمام این ایده هامون رو به بهترین نحو اجرایی کنه که بالاخره 23 اردیبهشت 1400 به مناسبت دهمین سالگرد انجام شد

      پاسخ ها

      • مامان نگار بانو

        مبارک بادت

      • بدون نام

        چقدر عقده داری طفلکی

      • بدون نام

        اذین بندی ایستگاه فضایی آلفا و ماندن به مدت 7 شب و 7 روز در اون ایستگاه و ساز و دهل در ایستگاه فضایی یادت رفت

      • بدون نام

        برگزاری عروسی در عمق صد متری اقیانوس و عکس با شاتل فضایی در کره مریخ هم خوبه مردم قاطی دارن بخدا

    • فامیل دور

      حماقت ایرانی جماعت پایان نداره.. تو این وضعیت اقتصادی به نظرم کار مناسبی نیست .. حتی اگه پولشم داشته باشید.. الان تو همون فامیلتون کلی جوان دختر و پسر مجرد وجود داره که در حسرت ازدواج هستن و فکر میکنم خواسته یا ناخواسته باعث ناراحتی اونا میشن..

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کاملا موافقم باشما.بشدت کار غلطیه.هزینشو بدن به جوونایی که حسرت به دلن

    • ناشناس

      مردم پول ندارند ازدواج کنند چه برسه به مراسم ازدواج. بعضی عقده ایها دوبار دوبار مراسم میگیرن

    • الف دال

      دیگه گذشت بگیم هنر نزد ایرانیان است وبس باید بگیم حماقت نزد ایرانیان هست وبس

    • پریا

      من هیچ وقت آرزوی لباس عروس و عروسی تجملاتی نداشتم امسال به دلیل کرونا عروسی بیست نفری تو خونه برای فامیل برگزار شد که بهترین عروسی تا الان بود چقدر شاد و صمیمانه بدون بحثهای الکی. تمام عروسی که قبلی که یادمه بین خانواده داماد و عروس سر هر مسله کوچیکی به دعوا و دلخوری ختم شده بود.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مبارک باشه

      • بدون نام

        خوش به حالت مبارک باشه

    • بدون نام

      حماقت را پایانی نیست

    • بدون نام

      هیچ ایرادی نداره.زن و شوهر می تونن سالگرد ازدواجشون قشنگ ترین و شیک ترین لباسشون رو بپوشن .مرد کت شلوار بپوشه زن کلی ارایش کنه و اگه لباس های زمان عروسیش مناسب تنش بود ک هیچ و گرنه هرچی تو خونه داره بپوشه و آهنگ بزاره و کیک بخرن و بچه ها رو لباس مجلسی تنشون کنن و دور هم یه خاطره قشنگ بسازن.حتمن ک نباید کلی خرج کنن.هر کس به اندازه ک داره مسلمن خاطره سازی میکنه

    • ماه

      از رمان شیوع کرونا تقریبا تمام عروس دامادها بدون عروسی سر خونه زندگیشون رفتند حتی به عکس هم نیانداختند یکیش خواهر خودم فکر کنم سالگرد عروسی را باید با بچه بگیرند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خواهرت بره خدا رو شکر کنه که تو این وضعیت اقتصادی ازدواج کرد جشن چیز مهمی نیست همینکه شوهری که میخواست گیرش افتاد بره خدا رو شکز کنه

    • بدون نام

      افرین ه دوست دارین بکنین چون فقط یکبار زندگی میکنین...

    • بدون نام

      زیبان ولی در کشور ما خیلی ها هستن که نمیتونن عروسی بگیرن چه برسه به این مد جدید .یکیش پسر خواهر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج