۱۱۲۷۶۹۲
۱۲ نظر
۵۰۱۳
۱۲ نظر
۵۰۱۳
پ

رونمایی از سه محصول جذاب از فورد، لکسوس و تویوتا

بی شک یکی از خبرسازترین رونمایی‌های صورت گرفته در مدت اخیر رونمایی از سه خودرو جدید کمپانی‌های فورد، لکسوس و تویوتا است.

خودرونویس : بی شک یکی از خبرسازترین رونمایی‌های صورت گرفته در مدت اخیر رونمایی از سه خودرو جدید کمپانی‌های فورد، لکسوس و تویوتا است.

فورد ماوریک ۲۰۲۲

رونمایی از سه محصول جذاب از فورد، لکسوس و تویوتا

چند سال پیش فورد اعلام کرده بود که قصد دارد تولید بیشتر محصولات فعلی خود به جز موستانگ کوپه و کانورتیبل را متوقف کند و تمرکز خود را روی تولید کراس اوورها، اسیووی‌ها و پیکاپ‌ها بگذارد. امروز هم فورد در راستای تصمیم مهمی که گرفته بود پیکاپ کامپکت جدیدی به نام ماوریک ۲۰۲۲ را معرفی کرده است. فورد ماوریک با قیمت پایه‌ای معادل ۲۰ هزار دلار داشته و کوچکترین عضو خانواده پیکاپ‌های این کمپانی محسوب می‌شود. این خودرو ۵۰۷۲.۴ میلی متر طول و ۱۷۴۵ میلی متر ارتفاع دارد که ۲۸۲ میلی متر طول و ۶۱ میلی متر ارتفاع کمتری نسبت به پیکاپ فورد رنجر دارد. فورد ماوریک تنها با یک استایل بدنه یعنی چهار درب Crew Cab تولید می‌شود که طول حوض بار آن ۱۳۹ سانتی متر است.

رونمایی از سه محصول جذاب از فورد، لکسوس و تویوتا

مشخصات فنی

فورد ماوریک روی همان شاسی جلو محرک اسکیپ و برانکو اسپرت توسعه یافته و نسخه استاندارد آن از یک پیشرانه هیبریدی بهره برده که متشکل از یک موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی با ۱۹۱ اسب بخار قدرت است. این پیشرانه برای انتقال قدرت تنها با یک گیربکس اتوماتیک CVT کوپل شده که نیرو را تنها به اکسل جلو منتقل می‌کند. شاید نبود سیستم تمام چرخ محرک موجب ناامیدی بسیاری از مشتریان این نسخه شود، ولی فورد ماوریک هیبرید در هر ۱۰۰ کیلومتر سیکل درون شهری تنها ۵.۸ لیتر بنزین مصرف می‌کند که ارزان‌ترین محصول هیبریدی در تمام سگمنت‌ها در بازار آمریکاست.

رونمایی از سه محصول جذاب از فورد، لکسوس و تویوتا

استایل ظاهری

برخلاف هیوندای سانتا کروز، فورد ماوریک دارای استایلی سنتی‌تر و شکیل‌تر است. این خودرو به یک جلوپنجره عریض با چراغ‌های LED استاندارد C شکل شبیه به فورد F-۱۵۰ مجهز شده است. سبک طراحی حوض بار، شیشه‌های جانبی و خط شخصیت بدنه فورد ماوریک مشابه با سایر پیکاپ‌های بزرگتر فورد است. در قسمت عقب هم چراغ‌های بزرگ و درب حوض بار با لوگوی ماوریک و فورد، دیزاینی شبیه به فورد رنجر دارند. به طور کلی فورد ماوریک طراحی بسیار جذاب و زیبایی دارد و شاید تنها نکته ضعف آن چراغ‌های بزرگ جلو باشند. تریم برنزی اعمال شده روی داشبورد و کابین، فضای داخل ماوریک را جذاب‌تر کرده است. هدف فورد در طراحی کابین ماوریک کاربردی بودن آن بوده و به همین دلیل زیاد توجهی به مواد اولیه استفاده شده نداشته است. به همین دلیل هرجای کابین را دست بزنید شاهد استفاده از مواد پلاستیکی خشک هستید که شاید ناامید کننده باشد، ولی با توجه به قیمت ۲۰ هزار دلاری این خودرو هیچ جای گله و شکایتی ندارید. فورد محل‌های قرار دادن اشیا هوشمندانه‌ای درون کابین و زیر صندلی‌ها تعبیه کرده است.

لکسوس NX ۲۰۲۲

رونمایی از سه محصول جذاب از فورد، لکسوس و تویوتا

لکسوس به منظور حفظ جذابیت و رقابت با محصولات آلمانی، نسل جدید کراس اوور لوکس NX ۲۰۲۲ را معرفی کرده که تغییرات بزرگی در آن نسبت به مدل پیشین اعمال شده است.. لکسوس قصد دارد تولید NX ۲۰۲۲ را در سه ماه سوم سال ۲۰۲۱ آغاز کند و با نزدیک شدن به زمان عرضه قیمت آن هم مشخص خواهد شد.

رونمایی از سه محصول جذاب از فورد، لکسوس و تویوتا

مشخصات فنی

لکسوس NX ۲۰۲۲ دارای چهار پیشرانه مختلف است. نسخه پایه مدل NX ۲۵۰ بوده که از یک پیشرانه ۲.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی با ۲۰۳ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور بهره می‌برد. نیروی تولیدی این پیشرانه توسط یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو یا هر چهار چرخ منتقل می‌شود. نسخه جلو محرک طی ۸.۲ ثانیه و نسخه تمام چرخ محرک طی ۸.۶ ثانیه قادرند از حالت سکون به مرز ۹۶ کیلومتر بر ساعت دست یابند. نیروی تولیدی این مدل هم توسط یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل شده و آن را طی ۶.۸ ثانیه از حالت سکون به مرز ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رساند.

رونمایی از سه محصول جذاب از فورد، لکسوس و تویوتا

استایل ظاهری

طراحی بیرونی نسل جدید لکسوس NX تکامل یافته نسخه فعلی است. همچنان شاهد نصب یک جلوپنجره بسیار بزرگ مشبک با چراغ‌های جلو بازطراحی شده هستیم که دارای LED روشنایی در روز فلش مانند در قسمت بالایی چراغ‌ها هستند. همچنین به صورت آپشنال می‌توان چراغ‌هایی متشکل از سه پروژکتور LED برای این خودرو سفارش داد. پروفیل عقب هم دستخوش تغییراتی شده که نمونه بارز آن حضور گرافیک L شکل درون چراغ‌های عقب است. درون کابین این خودرو شاهد نصب یک نمایشگر مالتی مدیا جدید هستیم که مهندسین لکسوس آن را اینترفیس لکسوس نامیده اند. این نمایشگر در مدل استاندارد دارای سایزی معادل ۹.۸ اینچ بوده و به صورت آپشنال می‌توان آن را با نمونه ۱۴ اینچی تعویض کرد. همچنان کلید‌های فیزیکی برای کنترل سیستم تهویه و شدت صدا درون کابین این خودرو دیده می‌شود.

تویوتا لندکروزر LC۳۰۰، ۲۰۲۲

رونمایی از سه محصول جذاب از فورد، لکسوس و تویوتا

تویوتا رسما لندکروزر LC۳۰۰ را به عنوان پرچمدار جدید اسیووی‌های خود معرفی کرده است. بسیاری از طرفداران اظهار کرده اند که تویوتا لندکروزر سری ۳۰۰ بیشتر به فیس لیفت سنگین از نسل پیشین شباهت دارد تا نسل جدید و این تصور از جایی آمده که طراحی بیرونی نسل جدید لندکروزر تکامل یافته نسل قبل یعنی سری ۲۰۰ است.

رونمایی از سه محصول جذاب از فورد، لکسوس و تویوتا

مشخصات فنی

تویوتا هم تن به استفاده از توربوشارژ داده و دیگر خبری از نصب پیشرانه ۵.۷ لیتری هشت سیلندر پرمصرف و مطمئن سری ۲۰۰ در این نسل جدید لندکروزر نیست. به جای این نیروگاه حجیم، یک پیشرانه ۳.۵ لیتری شش سیلندر V شکل دو توربوشارژ برای لندکروزر سری ۳۰۰ نصب شده که قادر به تولید ۴۰۹ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور است. با وجود حذف دو سیلندر، اضافه شدن دو توربوشارژ به این پیشرانه شش سیلندر کمک کرده که ۳۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۸ نیوتن متر گشتاور بیشتری نسبت به پیشرانه هشت سیلندر تولید کند. تویوتا لندکروزر برای انتقال قدرت به یک گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک مجهز شده که در نسخه بنزینی قادر است طی ۶.۷ ثانیه از حالت سکون به مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد.

رونمایی از سه محصول جذاب از فورد، لکسوس و تویوتا

استایل ظاهری

برخلاف استایل ظاهری که تویوتا دستی ساده روی آن کشیده، کابین این خودرو نسبت به نسل قبل متحول شده است و در نسخه استاندارد یک نمایشگر ۹ اینچی و به صورت آپشنال یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچی در میان داشبورد برای سیستم مالتی مدیا نصب می‌شود. این خودرو دارای درگاه اندروید اتو و اپل کار پلی، شارژر بدون سیم تلفن همراه، دوربین دید ۳۶۰ درجه و هد آپ دیسپلی است. همچنین درب الکترونیکی فضای بار، تنظیم الکترونیکی غربیلک فرمان، یونایزر هوا و قابلیت تشخیص اثر انگشت از دیگر ویژگی‌های تعبیه شده برای نسل جدید تویوتا لندکروزر سری ۳۰۰ هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ...

      خبرهای خودرو خیلی به روز و خوب شده.
      ممنون.

      پاسخ ها

      • سالار

        فقط دلمان سوخت که مجبور به پراید سواری هستیم

    • حمید

      بی تو مهتاب شبی باز تو ایران ول گشتم
      عکس زیبای فوردو تو برترین ها دیدمو اواره گشتم

      پاسخ ها

      • شهروند

        ماشین فقط آمریکایی. از تو پیکاپ ها فورد F_150 . داخل کوپه دوج چلنجر و فورد موستانگ

    • بدون نام

      ما هیچ ، ما نگاه ..... ما زندگیمون به فنا رفته باز داریم دست و پای بیخود میزنیم و الا با پول یک 207 میشه این خودروها رو داشت !!!!!

    • .

      ما هیچ ما نگاه

    • بدون نام

      محصولات سایپا چی پس خخخ

    • بدون نام

      یعنی تا ابد قراره فقط عکسارو نگاه کنیم؟؟

    • صفوان

      مشتی ما هنوز با ی پراید 77دور رنگ داریم سر میکنیم اینارو میبینیم افسرده تر میشیم

    • بی نام

      همین پراید ۱۳۱ ۱۵۱ خودموم عشق است

    • بدون نام

      فتوشاپه
      اين ماشينا هنوز ساخته نشده
      اينا مال ٥٠ سال ديگست
      پيكان مدل ٥٢ دارم كسي نموخاد

    • بدون نام

      عشق ماشین ژاپنی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج