جاباما
۱۱۲۷۷۶۲
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

افاضلی: برای شکست عراق نیاز به کار خاصی نیست

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: بزرگترین دشمن تیم ملی خودمان هستیم و اگر مانع تراشی نکنیم این تیم توانایی صعود به جام جهانی را دارد.

میزان: هومن افاضلی در مورد بازی پیش روی تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل تیم عراق اظهار داشت: تیم ایران برای نتیجه گرفتن مقابل عراق نیاز به کار خاصی ندارد. کافی است روال تیمی همچون قبل حفظ شود. مهمترین کار کادر فنی تیم ملی حفظ تمرکز بازیکنان است تا با حداکثر توانشان در این بازی به میدان بروند. بازیکنان باید برای برنده شدن انگیزه و تمرکز لازم را داشته باشند و این شرایط را کادر فنی برایشان ایجاد می‌کند. معتقدم بازی راحتی نیست، ولی اعتقاد دارم از پس آن‌ بر می‌آییم.

وی با اشاره به این که انتخاب‌های اشتباه، تیم ما را از اهدافش دور کرده بود تصریح کرد: کادر فنی تیم ملی نشان داد تمرکز خوبی دارد و حفظ این شرایط را به خوبی بلد است و خیلی بهتر از تیم ویلموتس از پس آن بر می‌آید. تیم اسکوچیچ خود واقعی تیم ملی است. به خوبی کار تیمی می‌کنند و کارشان خوب است. تیم اسکوچیچ در رنکینگ اول نبوده، ولی کیفیت تیمش خیلی بهتر است. گاهی برخی زیاد ادعا می‌کنند و در عمل نشان می‌دهند کار بلد نیستند. من هنوز با آن تیم و آن آدم‌ها کار دارم.

این کارشناس فوتبال در مورد نحوه بازی تیم عراق در بازی با تیم کشورمان خاطر نشان کرد: عراق برای بازی خوب به میدان می ۵اید شاید خیلی دنبال دفاع کردن نباشد. آن‌ها خطری حس نمی‌کنند و صعودشان قطعی است. عراق تیم با کیفیتی است و نزدیکترین فوتبال را در میان تیم‌های غرب آسیا به تیم ایران دارد. از نظرفیزیکی به ما نزدیکند و از نظر تاکتیکی هم بازیکنان خوبی دارند. همیشه و از سال‌ها قبل حریف قدری برای ما بودند و بازی‌های ما با آن‌ها سخت است.

افاضلی در ادامه بازیکنان ما را از نظر کیفی از حریف برتر دانست و گفت: این بازی به هر حال سخت است؛ مگر این که شرایط بازی به نفع ما باشد. ما تیم باکیفیتی داریم و این کیفیت در آسیا کمیاب است. با بازیکنانی که داریم از همه تیم‌های آسیایی بهتریم و قطعا بازی با ما برای عراق هم سخت خواهد بود. کافی است بازیکنان توان لازم را داشته و خودشان باشند. ما از حریفمان بهتریم، ولی این به معنی برنده شدن نیست یعنی ما پتانسیل بیشتری داریم و برای برنده شدن باید از آن استفاده کنیم.

وی توانایی بازیکنان را نقطه عطف تیم ملی دانست و گفت: با این نفرات و این کیفیتی که تیم ما دارد بزرگترین دشمن خودمان هستیم. اگر خودمان سر این تیم بلایی نیاوریم؛ مثل این که مربی بد بیاوریم، بازیکنان را ناامید کنیم، سرویس خوب ندهیم و کار شکنی کنیم ما نه تنها پتانسیل صعود به جام جهانی را داریم بلکه توانایی قهرمانی در آسیا را هم داریم. این تیم بسیار توانا است و می‌تواند هجومی بازی کند.

کارشناس فوتبال کشورمان با انتقاد از برخی انتخاب‌ها در دور قبلی فدراسیون فوتبال تصریح کرد: در سال‌های قبل به دلیل نگرش اشتباهی که در فدراسیون فوتبال بود مربی دفاعی داشتیم و حالا می‌بینیم که وقتی تهاجمی بازی می‌کنیم کمتر تیمی در آسیا زورش به ما می‌رسد. نگرش سال‌های قبل غلط بود و همین نگرش غلط مدیریتی باعث شد مربی اشتباه انتخاب کنیم. اخیرا شرایط بهتر شده و امیدوارم از این پس درست شود.

افاضلی در پاسخ به این سوال که آیا دلیل موقعیت‌های زیادی که در بازی با کامبوج از دست رفت اشباع بازیکنان بود یا هنوز تمرکز کافی به دست نیامده است؟ گفت: یادمان باشد بازیکنان بزرگی هم موقعیت از دست می‌دهند و نباید توانایی آن‌ها را انکار کرد. همین که بازیکنان تیم ما موقعیت‌های زیادی ایجاد کردند خیلی خوب است. با این حال تا اینجا خوب بازی کردند و ممکن است همه توپ‌ها گل نشود.

وی ادامه داد: تیم ملی ما در این بازی‌ها فشار روانی زیادی را تحمل کرد. شرایط سخت بود و جای لغزش وجود ندارد. از این رو فشار ذهنی زیادی به بازیکنان وارد شد. از طرفی بازی‌ها هر سه روز یک بار برگزار می‌شود و همین موضوع اجازه نمی‌دهد بدن‌ها به خوبی ریکاوری کرده و از نظر جسمی به بازیکنان فشار وارد می‌شود. شرایط آب و هوایی هم اصلا مطلوب نیست و بازی در ان شرایط به سه روز ریکاوری نیاز دارد. روی تیم فشار زیادی بود.

کارشناس فوتبال کشورمان با اشاره به خسته شدن تیم بحرین در نیمه دوم و فضا دادن به تیم ما در مقایسه با بازی مقابل تیم کامبوج گفت: بعضی از بازیکنان برای نشان دادن توانایی خود به فضا احتیاج دارند. سامان قدوس از جمله این بازیکنان است. وقتی تیم‌ها در ابتدا دونده و پر فشاربازی می‌کنند و فاصله بین خطوطشان کم است. حریف تحت فشار قرار می‌گیرد در نتیجه بازیکن نمی‌تواند توانمایی خود را نشان دهد.

افاضلی ادامه داد: نه تنها تیم ما بلکه هر تیمی مقابل تیمی که پر تعداد دفاع می‌کند نمی‌توان به گل رسید. چون خلق موقعیت و گلزدن سخت می‌شود. در این قبیل بازی‌ها شانس گلزنی در اواخر بازی‌ها بیشتر می‌شود چرا که از میزان دوندگی کاسته می‌شود در نتیجه فضای بیشتری ایجاد شده وشانس ایجاد موقعیت بوجود می‌آید. در بازی با بحرین قدوس در چنین شرایط به میدان آمد و آن بازی خوب را انجام داد. باز هم اگر چنین شرایط ایجاد شود ما می‌توانیم با همان کیفیت بازی کنیم.

وی با دفاع از تفکرات اسکوچیچ در مورد عدم برگزاری بازی‌های تدارکاتی برای تیم ملی ایران تاکید کرد: من همان زمان هم با اسکوچیچ موافق بوده و من هم بودم همان کار را می‌کردم و درخواست بازی تدارکاتی نمی‌دادم. تیم برای هماهنگی به زمان نیاز دارد، ولی وقتی بازی می‌کنیم یک روز قبل از بازی، روز بازی و دو روز بعد از بازی را به دلیل ریکاوری از دست می‌دهیم. در حالی که فقط ۱۰ روز برای آماده‌سازی سازی زمان داریم. از این رو در صورت برگزاری بازی تدارکاتی ۵ روز از دست می‌رفت. از طرفی با توجه به قرعه‌ای که به ما افتاده بود بازی اول مقابل هنگ کنگ برای تیم ما حکم بازی تدارکاتی داشت از این رو نیاز به بازی تدارکاتی نداشتیم و اگر من هم بودم همین تصمیم را می‌گرفتم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج