۱۱۲۷۹۸۱
۱ نظر
۵۰۲۲
۱ نظر
۵۰۲۲
پ

Resident Evil Village؛ ترسناک و خونین اما محبوب

بازی Resident Evil Village توانسته لقب موفق‌ترین و پرفروش‌ترین بازی ماه در آمریکا را به خود اختصاص دهد

برترین‌ها: مجموعه بازی‌های «رزیدنت اویل» Resident Evil طرفداران بسیاری در جهان دارد و امسال طرفداران شاهد یک قسمت جدید از این بازی با نام Resident Evil Village بودند، طبق گزارشی آماری که مؤسسه NPD اخیرا منتشر کرده، «رزیدنت اویل» درصدر پرفروش‌ترین‌های آمریکا قرار گرفته است. به همین بهانه نگاهی داریم به این بازی پرطرفدار.

Resident Evil Village؛ ترسناک و خونین اما محبوب

مجموعه «رزیدنت اویل» ؛ بزرگ‌ترین و مهم‌ترین فرنچایز در میان بازی‌های سبک ترسناک، از زمانی‌که نسخه اولش عرضه شد و ما را با جهان زامبی‌زده‌اش آشنا کرد تا امروز دست‌خوش تغییرات زیادی شده و از خیابان‌های راکون سیتی تا روستایی در آفریقا، ما را درگیر ماجرا‌های خودش کرده است، جدیدترین نسخه آن در پسِ ظاهر مدرن و امروزی‌اش، وفاداری خوبی هم به ریشه‌ها و حال و هوای اصیل مجموعه دارد و در مقایسه با بعضی از قسمت‌های اخیر این مجموعه، این اثر عملکرد بسیار خوبی داشته است.

Resident Evil Village دنباله‌ی مستقیمی بر قسمت هفتم است، ایتن وینترز حالا همراه‌ با میا، همسرش و همینطور دخترش زندگی به‌ظاهر آرامی دارند. اما این آرامش خیلی ماندگار نیست، یک شب با دزدیده شدن دختر ایتن، آن هم به‌دست کسی که انتظارش نمی‌رود، همه‌چیز خراب می‌شود. همین اتفاق پای ایتن را به روستایی باز می‌کند که از همان برخورد اول، می‌توان مرگ و بدبختی را در جای‌جای آن دید. کلیت داستان بازی، سرراست است و پس از مدتی گشتن در روستا و پشت سر گذاشتن اتفاقاتی، متوجه می‌شویم که ایتن برای رسیدن به دخترش باید سراغ چهار شخصیت از چهار خاندان مختلف برود.

Resident Evil Village؛ ترسناک و خونین اما محبوب

اما با وجود ویژگی‌های خوب داستان، یک مسئله در بازی خیلی سطحی و ساده اجرا شده و آن چیزی نیست جز شخصیت‌پردازی برخی از کاراکتر‌های منفی بازی که از قضا بار زیادی از تبلیغات بازی روی دوش آن‌ها بود و همین انتظار از این لیدی و دخترانش را به‌شدت بالا برده بود، اما در عوض سایر مکانیک‌های گیم‌پلی چه در زمینه قسمت‌های اکشن و مبارزه با دشمنان و چه در مواردی چون حل پازل‌ها و لذت گشتن جهان اثر، تجربه آن را لذت‌بخش می‌کنند و حس خیلی خوبی از بازی کردن اثری که واقعا شبیه «رزیدنت اویل» است، ارائه می‌دهند.

Resident Evil Village؛ ترسناک و خونین اما محبوب

نسخه جدید بازی از نسخه‌های مختلف مجموعه الهامات زیادی گرفته، اما همه آن‌ها را در قالب یک تجربه منحصربه‌فرد ارائه کرده است و هرگز نمی‌توان برچسب صرفا کپی بودن به آن زد. Resident Evil Village برای رسیدن به چنین اتمسفری، از عناصر مختلفی بهره برده که یکی از مهم‌ترینِ آن‌ها، کیفیت عالی گرافیک فنی و هنری بازی است، جزییات محیط‌ها،‌ شخصیت‌ها و دشمنان در نسخه جدید «رزیدنت اویل»در سطح بسیار بالایی قرار دارد.

Resident Evil Village؛ ترسناک و خونین اما محبوب

با این حال به نظر می‌رسد که منتقدان به‌صورت کلی از Resident Evil Village و مسیری که در پیش گرفته رضایت داشته‌اند و آن را دنباله‌ای شایسته برای این مجموعه دانسته‌اند.هرچند برخی همچنان به ترسناک بودن بازی اشاره کرده‌اند، اما بسیاری این نکته را اعلام کرده‌اند که میزان ترس بازی نسبت به «رزیدنت اویل» ۷ کمتر شده است و در بعضی مناطق بیشتر رویکرد اکشن مشابه «رزیدنت اویل» ۴ را به خود گرفته است. البته، این یعنی بخش اکشن بازی نسبت به قسمت قبلی پیشرفت داشته است.

Resident Evil Village؛ ترسناک و خونین اما محبوب

Resident Evil Village، اثری است که ثابت می‌کند می‌توان تجربه‌ای مدرن و امروزی از این مجموعه داشت که در عین حال به امضا‌های خاص آن و ویژگی‌هایی که آن را به چنین محبویتی رسانده‌اند هم پایبند باشد. جدید‌ترین نسخه «رزیدنت اویل»، با اینکه در پیدا کردن هویت مشخصی برای جنس ترسش موفق نیست اما روند بازی آنقدر ارزشمند است که بتوان چند بار Village را بازی کرد و لذت برد.

این بازی در حال حاضر روی پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۵، ایکس‌باکس سری ایکس/ اس، پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان، کامپیوتر‌های شخصی (از طریق استیم) و گوگل استیدیا در دسترس است.

برخی نظرات کاربران را درباره این بازی منحصر به فرد بخوانید:

Resident Evil Village؛ ترسناک و خونین اما محبوب

Resident Evil Village؛ ترسناک و خونین اما محبوب

Resident Evil Village؛ ترسناک و خونین اما محبوب

Resident Evil Village؛ ترسناک و خونین اما محبوب

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هنوز بازی نکردم ولی دوست دارم این بازی خوب رو بازی کنم نمیگم شاهکار چون بازی 8 ساعت بیشتر نبود نمیشه باهاش مثل
      red dead 2 یا the last of us 2 و یا حتی death stranding ارتباط برقرار کرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج