جاباما
۱۱۲۸۱۷۱
۵۰۲۸
۵۰۲۸
پ

رهبر انقلاب: عدم حضور در انتخابات را قبول ندارم

رهبر معظم انقلاب فرمودند: گلایه های مردم از وضعیت اقتصادی را قبول دارم اما عدم حضور در انتخابات را قبول ندارم، راه حل مشکلات حضور پای صندوق رای است.

برترین‌ها: سخنرانی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در آستانه انتخابات دقایقی پیش آغاز شد.

بیانات ایشان به‌صورت زنده از شبکه‌های صدا و سیما و هم‌چنین سایت و صفحات KHAMENEI.IR در شبکه‌های اجتماعی پخش می‌شود.

رهبر انقلاب: عدم حضور در انتخابات را قبول ندارم

گزیده‌ای از سخنان ایشان را در ادامه می‌خوانید:

* دهه مبارک کرامت را و میلاد حضرت علی بن موسی الرضا(ع) را تبریک عرض می‌کنم به همه ملت عزیزمان و همه مشتاقان زیارت آن بزرگوار که متأسفانه مدت‌هاست که محروم مانده‌ایم از این فیض بزرگ.

* امیداریم که خداوند به برکت دعای این بزرگوار رحمتش را به این ملت روز به روز افزون کند.

* بحث امروز من درباره انتخابات است. تا کم‌تر از 48 ساعت دیگر یک رویداد سرنوشت‌ساز در کشور اتفاق خواهد افتاد. عبارت است از انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای شهر و روستا.

* قطعاً سرنوشت کشور در یک برهه زمانی در همه زمینه‌‌ها؛ اعم از اقتصادی،‌ امنیت،‌ سلامت و ... وابسته به عملی است که شما مردم روز جمعه ان‌شاءالله انجام خواهید داد.

* با حضور و رأی خودتان سرنوشت کشور را رقم می‌زنید.

* کار بزرگ مردم در روز جمعه اولاً‌ اصل مشارکت ثانیاً نوع مشارکت و انتخاب خواهد بود که امیدواریم خدای متعال دل‌های ملت ایران را هدایت کند تا به بهترین وجه در این عرصه ظاهر بشویم.

* در یکی از سخنرانی‌های اخیر عرض کردیم که حضور مردم در نظام جمهوری اسلامی دارای یک اصل محکم و سند متقن فکری است. صرفاً مسئله‌ای سیاسی نیست. البته فواید سیاسی حضور مردم زیاد است. لکن مهم‌‌تر از این ها اصل فلسفه حضور مردم در جمهوری اسلامی است. یعنی جمهوری یک بخش است و اسلامیت یک بخش. یعنی اگر جمهوری نباشد تحقق پیدا نکند.

* به همین دلیل هم هست دقیقاً که همه مراکز قدرت شیطانی در دنیا، با انتخابات هم به‌طور ویژه مخالفت می‌کنند. در همه انتخابات‌های ما در طول این ده‌ها سال اینطور بوده که ابزارهای رسانه‌ای و سیاسی‌شان را در اختیار تخریب ذهنی مردم و اگر بتوانند به نحوی دخالت در انتابات بوده برای اینکه نگذارند شکوه و شوکت انتخابات خود را نشان دهد.

* البته به کوری چشم آن‌ها همه انتخابات‌ها سر وقت خود برگزار شده است. البته تبلیغات سوء آن‌بوده همیشه بوده. قبل از انتخابات تا بعد از انتخابات همیشه وجود داشته. شاید در هیچ نقطه‌ای از عالم نتوانیم پیدا کنیم که انتخاباتش این همه مورد تهاجم دشمن قرار گرفته باشد.

* الان چندماه است که رسانه‌های آمریکایی و انگلیسی و مزدورهایی که زیر پرچم آن‌ها هستند دارند خودشان را می‌کشند برای اینکه حضور مردم را کمرنگ کنند و انتخابات را به نحوی مورد اتهام قرار دهند.

* خب هدف آن‌‌ها این است که این انتخابات به صورت مطلوب جمهوری اسلامی انجام نشود. یعنی مردم از نظام فاصله بگیرند. چون عدم حضور مردم در انتخابات به‌معنای فاصله گرفتن از نظام است. البته مردم گوش نکردند، البته متن مردم را می‌گویم. با یه عده خاص کاری نداریم. مردم ان‌شاءالله حضور خواهند یافت و آبرو خواهند داد به نظام.

* حقیقت این است که برخی حقایق در عالم سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی و حوادثی که رنگ و بوی سیاست دارند، باید نگاه به آن‌ها برتر از نزاع‌های سیاسی باشد. مثلاً تشییع شهید سلیمانی حادثه بزرگی بود و دیگر بحث سلیقه سیاسی نبود و همه شرکت کردند. انتخابات هم از این نوع است و همه باید فارغ از هر سلیقه‌ای حضور داشته باشند. چون نظام اجتماعی به این حضور نیاز دارد.

* چند نکته را درباره اهمیت حضور مردم عرض می‌کنم، لکن قبل از آن به آیه سوره مبارکه برائت اشاره می‌کنم؛ می‌فرماید هر عمل و اقدامی از شما که دشمن از آن ناخشنود باشد این در پیگشاه پروردگار عمل صالح است. می‌بینید با این انتخابات شما به‌شدت مخالف هستند دشمنان دین و ایران. پس حضور در انتخابات یک عمل صالح است. همه کسانی که دنبال عمل صالح هستند بدانند حضور در انتخابات یک عمل صالح است.

* امّا نکاتی که مدنظر من است؛ مهم‌ترین نکته این است که انتخابات به معنای حضور مردم در صحنه است. یعنی نظام جمهوری اسلامی پشتوانه مردمی دارد. این در اقتدار کشور تأثیر بی‌نظیری دارد. هیچ ابزار قدرتی به اندازه حضور مردم قدرت‌افزا نیست. بله ابزارهای نظام و اقتصادی و سیاسی را قدرت‌زا می‌دانیم امّا هیچ‌کدام به اندازه حضور مردم نیست.

* کسانی هم که با سفسطه گویی‌های گوناگون که در فضای مجازی می‌کنند برای اینکه مردم را دلسرد کنند از حضور در انتخابات،‌ به دنبال تضعیف نظام هستند و دشمنان خارجی هم به دنبال تضعیف نظام هستند و می‌دانند اگر حضور مردم ضعیف شود و کشور ضعیف شود می‌توانند کشور را دچار ناامنی کنند و جولانگاه تروریست‌ها کنند. این در صورتی است که پشتوانه حضور مردم کمرنگ شود.

* در گوشه کنار حرف‌هایشان این معنا کاملاً دیده می‌شود. می‌خواهند حضور مردم نباشد تا کشور ضعیف شود تا بتوانند دخالت کنند و کشور را جولانگاه مزدوران خود کنند.

* نکته دیگر این است که اگر ما کاهش حضور مردم را داشته باشیم از آن طرف افزایش فشار دشمن را داریم. اگر مشارکت مردم را کم داشته باشیم،‌ از آن طرف افزایش فشار دشمن را خواهیم داشت. اگر بخواهیم فشارها و تحریم‌ها کاهش پیدا کند باید حضور مردم افزایش یابد و پشتوانه مردمی نظام به رخ دشمن کشیده شود.

* رئیس‌جمهوری که روز جمعه انتخاب می‌شود اگر با رأی بالا انتخاب شود، پشتوانه قوی خواهد داشت و کارهای بزرگ می‌تواند انجام دهد.

* کشور بحمدلله دارای توانایی‌‌های زیادی است. فرصت‌های فراوانی وجود دارد. استفاده از این فرصت‌ها نیازمند انسان‌های فعال،‌ پرکار و قدرتمند است. این قدرتمندی را رئیس‌جمهور بیشتر از ناحیه پشتوانه مردمی بدست می‌آورد.

* اگر حضور مردم دارای نصاب مطلوبی باشد و رئیس‌جمهور با رأِ بالا انتخاب شود موجب می‌شود از ظرفیت‌ها درست استفاده کند.

* نکته بعدی بحث سلامت انتخابات است. خوشبختانه همیشه انتخابات ما سالم بوده است. کسانی که اعراض می‌کنند ممکن است در گوشه‌ای ایرادی بوده است، اما در مجموع، انتخابات سالم بوده است. شاهد آن این است که رؤسای جمهوری سر کار آمده‌اند که سلایق متفاوتی داشته‌اند. این نشان می‌دهد انتخابات همیشه سالم بوده است نه طبق یک مذاق سیاسی خاص.
بنابراین انتخابات‌ها سالم است و اینی که گفته می‌‌شود رقابتی، بحمدلله رقابتی هم هست.

* مناظره‌‌ها را دیدیدم که البته درباره مناظرات بعداً نکاتی را خواهیم گفت. امّا نشان داده شد که رقابت وجود دارد. این هم از آن حقایق مسلّم انتخابات ماست. البته دشمنان از اول انقلاب که رفراندوم جمهوری اسلامی برگزار شد زیر سؤال بردند آراء مردم را. خب از دشمن انتظاری نیست که اعتراف کنند که انتخابات‌‌های ما صحیح بوده است.

* جالب اینکه برخی کشورها در میانه قرن ۲۱ قبیله‌ای مدیریت می‌شوند و اصلاً بوی انتخابات به این کشورها نرسیده است و مردم آن‌ها اصلاً نمی‌دانند صندوق رأی چیست و فرق صندوق رأی را با صندوق میوه نمی‌دانند، امّا رسانه راه می‌اندازند علیه انتخابات ایران.

*نکته قابل توجه دیگر اینکه برخی از کسانی که اظهار تردید می‌کنند در امر شرکت در انتخابات؛ مردد یا دلسرد هستند، این‌ها قشرهای محروم و ضعیف جامعه هستند. این را اطلاع دارم. این‌ها توقعات بجایی دارند و گلایه دارند که توقعشان برآورده نشده؛ مسئله مسکن،‌ معیشت و ... که مسئولین باید می‌رسیدند به این مسائل، لذا دست و دل‌شان به انتابات نمی‌رود. گلایه این‌ها بجاست، اما تصمیم‌گیری‌شان بجا نیست. دولت آینده باید حتماً درصدر برنامه‌ خودش رسیدگی به این قشرها را قرار دهد. امّا نرفتن پای صندوق و قهر کردن با صندوق رأی مشکل را حل نمی‌کند.

* مشکلات به این صورت حل می‌شود که همه برویم پای صندوق رأی و به کسی رأِی دهیم که فکر می‌کنیم می‌تواند این مشکلات را حل کند. گلایه‌ها را قبول دارم امّا شرکت نکردن به خاطر این گلایه‌ها را قبول ندارم.

* یک نکته دیگر درباره جوان‌‌هاست. من خیلی به جوان‌ها اعتقاد دارم و در همه مسائل پیشرو و پیشران هستند. در انتخابات هم باید همین باشد. انتظارم از جوانان این است که هرچه می‌توانند مردم را ترغیب کنند. بخصوص رأی اولی‌ها که عده‌ کثیری هستند در هر دوره. حضور این‌ها در انتخابات مثل جشن تکلیف سیاسی است.

* آخرین نکته‌ای که می‌خواهم عرض کنم این است که برخی با تحلیل‌های غلط می‌خواهند روح یأس و ناامیدی را تزریق کنند. از دشمن توقعی نیست، اما در داخل برخی با تحلیل‌های ضعیف حرف‌هایی می‌زنند که می‌‌خواهند مردم را مأیوس کنند. من می‌گویم این غلط است. یأس و ناامیدی مطلقاً‌ معنایی ندارد.

*مردم ما قوی هستند و کشور ما قوی است. من در بیانیه گام دوم توضیح دادم؛ ما ملت قدرتمند و قوی هستیم و این توانمندی‌ها از چشم دشمنان هم پوشیده نیست. هرجا ملت ما همت کرد، کارهای بزرگ انجام داد، از جمله پیروزی انقلاب،‌جنگ تحمیلی و آخرین مورد واکسن کرونا.

* خب جوانان ما منتظر نماندند که دست‌های بخیل،‌ واکسن را به ما بفروشند. جوان‌های ما از همان روزهای اول شروع کردند در طرق مهمی کار کردند تا به واکسن رسیدند. ما شدیم جزء پنج شش کشوری که می‌توانند واکسن کرونا را تولید و گفتند می‌توانند در ماه واکسن زیادی تولید کنند.

* این توانایی ملت را نشان می‌دهد. قبلاً هم برای رادیودارو احتیاج پیدا کردیم به اورانیوم ۲۰ درصد. در مدت کوتاهی ظرف چندماه جوانان ما همت کردند و بیست درصد را ساختند. حالا این‌ها داد و فریاد می‌کنند که چرا بیست درصد ساختید؟ الان دارند ۶۰ درصد می‌سازند البته همه این‌ها برای استفاده صلح‌آمیز است.

* در عرصه دفاعی هم همینطور. به ما نمی‌دادند امّا امروز مؤثر تر آن را داریم. این ملت با این توانمندی و همت و بنیه قوی را نمی‌شود مأیوس کرد و کسانی که تحلیل‌های بی‌مورد می‌کنند که حاصلش یأس آفرینی است کار غلطی می‌کنند.

* به دست اندرکاران انتخابات ضمن خسته نباشید سفارش کنم که اولاً‌ تمهیدات لازم را برای حضور مردم پای صندوق فراهم کنند. شرکت مردم طوری باشد که به سلامت جامعه صدمه‌ای نزدند. البته اعلام کردند دارند تلاش می‌کنند.

* ثانیاً‌ مشکل کمبود تعرفه‌های انتخاباتی. یکی از مشکلات این است که همیشه به ما گزارش می‌دهند که تعرفه نیست یا چند ساعت از انتخابات می‌گذرد امّا هنوز نرسیده است. این باید پیشاپیش مورد بررسی قرار گیرد.

*در گزارش‌های خارج از کشور در برخی از کشورها آمادگی‌های لازم به نحو مطلوب فراهم نشده است. از وزارت کشور و وزارت خارجه جدا مطالبه می‌کنم که نگذارند در این کشورها ایرانی‌هایی که علاقه مند هستند بتوانند شرکت کنند.

* نکته آخر اینکه با هر تخلفی هم برخورد کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج