جاباما
۱۱۲۸۶۶۹
۱۵ نظر
۵۰۱۱
۱۵ نظر
۵۰۱۱
پ

این روزها اطراف «گلزار» جنجال پرسه می‌زند

ماجرای مبلغ قرارداد محمدرضا گلزار برای مسابقه «هفت خان» و پیگیری‌های یک منتقد سینما(پوریا ذوالفقاری) پیچ و تاب بسیاری پیداکرده، در این مطلب نگاهی به این مجادلات انداخته‌ایم

برترین‌ها: ماجرای مبلغ قرارداد محمدرضا گلزار برای مسابقه «هفت خان» و پیگیری‌های یک منتقد سینما(پوریا ذوالفقاری) پیچ و تاب بسیاری پیداکرده، در این مطلب نگاهی به این مجادلات انداخته‌ایم.

در ابتدا یادداشت پوریا ذوالفقاری را می‌خوانیم که در اینستاگرامش منتشر کرده:

این روزها اطراف «گلزار» جنجال پرسه می‌زند
دوماه پیش نوشتم: «شنیده‌ام گلزار هجده میلیارد تومان دستمزد گرفته» و بعد گفتم اگر درست باشد، باید پرسید: «چه می‌گذرد در این پلتفرم‌ها؟» منتظر بودم تکذیبیه و جوابیه‌ای بیاید و منتشرش کنم. صدایی نیامد. چند روز بعد گلزار متنی نوشت. آن متن هرجا منتشر شد، خرواری کامنت در پی‌اش آمد که «این یعنی پول رو گرفته» و «پس درسته اون مبلغ»... این تنها برداشت ممکن از آن جوابیهٔ بود. دوماه گذشت، گلزار شکایت کرد.

در ادامه ماهنامه فیلم امروز در دفاع از ذوالفقاری در یادداشتی نوشت:

«شکایت محمدرضا گلزار از همکارمان پوریا ذوالفقاری، بار دیگر نشان داد که جای گفت‌وگو و تفاهم در کشور ما و به‌خصوص در میان اهل هنر، همچنان خالی‌ست. سوپراستارى كه هزاران صفحه و تريبون تبليغاتى دارد و نخستين واكنشش كشاندن منتقد و نویسنده به اداره پليس و آماده باش دادن به وكيلان و مدافعانش است.

حوزه‌ کار نویسنده و خبرنگار واضح و روشن است. او وظیفه دارد اطلاع‌رسانی کند، خبرهای صحیح منتشر و در زمینه‌های مختلف بحث‌انگیز، چندوچون و پرسش کند. مثلاً بپرسد آيا شايعه دستمزد ميلياردى صحت دارد؟ آيا واقعاً براى اجراى يك مسابقه با حد متوسطى از مخاطب، چنين پول‌هايى رد و بدل مى شود؟

این روزها اطراف «گلزار» جنجال پرسه می‌زند
سلبریتی و هنرمندی که در جایگاه مردمی قرار دارد به اقتضاى حرفه و ماهيت حضورش، در معرض پرسش و كنجكاوى است. مگر اين اولين بار است كه دستمزد گلزار يا ساير ستارگان سينما و تلويزيون خبرساز مي‌شود؟ پوريا ذوالفقارى و هر منتقد و خبرنگار معتبر ديگرى به تعبیری نماينده افكار عمومى است و حق دارد درباره موارد ابهام پرسش كند، به‌خصوص در مواردى مثل دستمزد ستارگان كه در تمام دنيا شفاف و روشن است و فقط در سرزمين ما جزو رازهاى مگو به شمار مي‌رود. متقابلاً این حق نيز برای آن بازیگر به وجود می‌آید که حرف‌های خبرنگار را تایید یا تکذیب کند. یک جواب منطقی و آگاهانه و موقرانه می‌تواند راه را برای گفت‌وگوی بعدی باز بگذارد. اما دست به دامان پلیس فتا شدن، رویه‌ای غیرحرفه‌ای و ناسالم است که فضای ناامنی در مطبوعات کشور به وجود خواهد آورد. این فضای ناامن، راه رابطه‌ای منطقی را خواهد بست. آن هم در موردى كه اصلاً جرم و بدرفتارى اتفاق نيفتاده و فقط پرسش و نقد مطرح شده است.

امیدواریم محمدرضا گلزار متوجه باشد که این حرکت، به وجهه‌ او به عنوان بازیگری مشهور هم لطمه خواهد زد و متأسفانه راهروانی پیدا خواهد کرد که نتیجه‌اش در نهایت منجر به ایجاد فضایی امنیتی خواهد شد که در آن هر چهره‌ مشهوری بعد از شنیدن خبری درباره‌ی خودش به عدلیه متوسل شود. این راه اشتباهی‌ست که حاصلى جز آزردگى و جدال بين "سلبريتى"ها و اهل فرهنگ نخواهد داشت.»

سینما اعتماد هم در یادداشتی اینستاگرامی به این اتفاق ایتگونه واکنش نشان داد:

«منتقدان مطالبه‌گر با شكايت خاموش نمی‌شوند...

در روزگاری كه دسترسی به اطلاعات و رسیدن به اصل ماجرا آنچنان سخت نیست و نمی‌شود پنهان‌كاری كرد، فقط صداقت و تلاش برای ورود به راه درست و ارتقاء كیفیت در حد توان است كه می‌تواند نجات‌بخش باشد، نه اینكه با آستانه تحملی پایین و با مشی غلط «هر كه با ماست، خوب است و هر كه علیه ماست، دشمن» راه را طی كنید.

محمدرضا گلزار نمونه بارز این وضعیت است. بازیگری كه در تمام سال‌های حضورش در سینما و شبكه نمایش خانگی، با عنوان بازیگر گیشه‌پسند و متكی بر چهره، دوام آورده و غیر از فیلم سینمایی «بوتیك» كه عمده موفقیت آن را هم مدیون نام و اعتبار حمید نعمت‌الله و فیلم خوب اوست، نقطه درخشانی در كارنامه ندارد و طبیعی است كه در مقابل نقد هم واكنشی اینچنین دارد.

این روزها اطراف «گلزار» جنجال پرسه می‌زند

طبیعی است كه شفاف‌سازی درباره دستمزد ۱۸میلیاردی گلزار برای یك مسابقه از پیش شكست‌خورده و ناموفق، اقدامی تحسین‌برانگیز است و نقد كیفی محصولاتی چون «دل» و «گیسو» وظیفه منتقدانی است كه هنوز هم بر رسالت خود پایبند هستند و از هیاهو و شلوغ‌كاری‌ها و گاهی هم مظلوم‌نمایی كسانی كه مخاطب را ابزاری برای پركردن جیب خود می‌دانند، واهمه‌ای ندارند.

این اقدام گلزار نه تنها سودی برای بازیگرانی از جنس او ندارد، بلكه به فال نیك گرفته خواهد شد و طبیعی است كه شكایت این بازیگر تجاری سینما - كه حالا دیگر تاثیر آنچنانی هم در فروش محصولات ندارد - تاییدی است بر راه درستی كه پیش گرفته شده است.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رامهر

      نوش جونش دزدی اختلاس کلاهبرداری وووووووکه نکرده حقشه نوش

      پاسخ ها

      • بدون نام

        والا

      • فامیل دور

        تقصیر گلزار نیست به زور که نگرفته باید ببینید تو این پلتفرمها چی میگذره که حاضرن برای مسابقه ای که حتی اگه تو تلویزیون هم پخش میشده بیننده نداشت حاضر شدن همچین پولی بدن.. اینم اضافه کنید که سیل سریالهای ویدیویی که تو این چند وقت به پلتفرمها سرازیر شده و مشخصه که هیچ کدوم نمیتونن با این فروشها و حتی به هزینه دستمزد بازیگراشون برسن و غیرممکنه امثال دراکولا و مردم معمولی حتی بتونن 10 درصد هزینه های تولیدشون رو به دست بیارن.. حتما بعدها خبرهای بدی از این پلتفرمها شنیده میشه.. خبرهایی مثه پولشویی و غیره

    • بدون نام

      به تو چه. چرا فضولی میکنی. آیا همین قدر هم برات حقوق مسولین هم مهم هست ؟ آنها که به قول خودشان. نماینده ی مردم هستند و خدمت به مردم میکنند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این حتمن از گلزار باج خواسته این خبرنگارا ییشترشون به هیچی پایبندنیستن

      • بدون نام

        والا

    • مستاجر

      دست مزدهای سوپراستارهای ایرانی 20 برابر یا 10 برابر بازیگرهای ترکیه است
      در اصل باید برعکس این میشد
      همین پولهارو تو این مملکت میدن که از کارمند دولت و مدیران و غیره و غیره
      دلال بازی هم میکنن و اکثرا ملک میخرن و زمین و ویلا و تورم ایجاد میکنن
      ماشاالله قانون هم که نداریم دست بزاره رو ملک های مازاد و مصادره کنه
      شیر تو شیری این مملکت
      با تشکر از برترینها

    • بدون نام

      این نویسنده های متن از کجا میاد نمیدونم چون نظر مردم از نظر اونا بهتره

    • شهاب

      چه راحت از یک دروغگو دفاع میکنید به ایشون از این به بعد بجای منتقد باید گفت کذاب کوته نگر

    • بوی مرگ

      خلایق هرچه لایق!!!!

      پاسخ ها

      • مهرداد

        گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه پیف

    • naser

      عیدمن روزیست که شام پادشاه دستمزدیکسال یک کارگرنباشد:چگوارا

    • بدون نام

      آقای گلزار با این حرکتش نشون داد که بیشتر شومنه نه هنرمند

    • سکوت تلخ

      سلام به دوستان به کسی چه مربوط این آقا چقدر دست مزد میگیره پول هنرشو گرفته نه مثل دیگران پول پاچه خواری فهمیدنش انقدر سخت نیست

    • بدون نام

      همه ستاره ها برای یک دقیقه تبلیغ تلویزیونی میلیاردی دستمزد میگیرن، چرا اونموقع صدای هیچ منتقدی در نمیاد ، فقط یه نفرو همه بهش معترضن، مسأله دیگه اینکه کی تا حالا اعتراض به دستمزد یه نفرو از طریق اینستاگرام انجام میدن، اینستاگرام که منبع رسمی نیست ، شخصی که اخبار ستاره ها رو در اینستاگرام مطرح میکنه فقط هدفش جذب فالوئر هست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج