جاباما
۱۱۲۸۷۱۳
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

مخالفان و موافقان جدایی راموس: باید می‌رفت!

آیا تصمیم رئال مادرید برای کنار گذاشتن راموس درست بود، دلایلی برای موافقت و مخالفت با این تصمیم وجود دارد

خبرورزشی: سرخیو راموس دیگر نه کاپیتان رئال مادرید است و نه بازیکن این تیم. در ۳۵ سالگی زمان خداحافظی او از جمع مادریدی ها فرا رسید.

روزنامه مادریدی مارکا نوشت طبق استانداردهای راموس باید گفت او فصل گذشته عملکرد ضعیفی در رئال مادرید داشت. حالا رئال مادرید و کارلو آنچلوتی باید برای زندگی بدون راموس برنامه ریزی کنند.

اما آیا تصمیم باشگاه برای تمدید نکردن قرارداد راموس درست بود یا نه؟ این تصمیم هم مخالفانی داشت و هم طرفدارانی که نظرات هر دو طرف را روزنامه مارکا مرور کرده است.

موافقان

فرصتی برای دیگران

خروج راموس به دیگر بازیکنان اجازه می دهد تا نقش بیشتری در ترکیب اصلی تیم داشته باشند. ادر میلیتائو و ناچو فرناندس فصل گذته در خط دفاعی در غیاب راموس خوب کار کردند و داوید الابا هم بازیکن جدید تیم است. هنوز معلوم نیست رافائل واران در رئال می ماند یا نه اما در صورت ماندن، این مدافع فرانسوی می تواند لیدر جدید خط دفاعی مادریدی ها باشد.

خلاص شدن از دستمزد نجومی

رئال مادرید با کنار گذاشتن سرخیو راموس از نظر پرداخت هزینه های دستمزد بار خود را به شکل قابل توجهی سبک خواهد کرد. گرت بیل هم البته هنوز در مورد دستمزدهای سنگین جزو دردسرهای رئال به حساب می آید که باید فکری به حال آن بکنند چرا که آنها هنوزامیدوارند با کم کردن برخی هزینه ها بتوانند به هدف خود در نقل و انتقالات یعنی کیلیان امباپه برسند.

پایان یک داستان خسته کننده

نه فقط این چند ماه اخیر بلکه تقریبا هر سال بحثهای زیادی در مورد تمدید یا عدم تمدید قرارداد سرخیو راموس با رئال مادرید مطرح می شد. همیشه هم تنش ها و بحثهای زیادی در این مورد ایجاد می شود از رئیس باشگاه گرفته تا زین الدین زیدان و خود سرخیو راموس که هر سال سعی می کرد ماجرای تمدید قرارداد خود را خبرساز کند. حالا اما این سریال خسته کننده برای همیشه به پایان رسیده است.

مخالفان

از دست دادن لیدر تیم

هیچکس با مجموعه رئال و والدبباس (محل تمرین تیم) مثل سرخیو راموس آشنا نبود.او یک کاپیتان عالی برای تیم بود و به هیچکس اجازه نمی داد که بی تفاوت باشد و کمتر از ۱۰۰ درصد توان خود را برای تیم بگذارد. بسیاری از بازیکنان از همین حالا دلشان برای حضور هر روزه او در والدبباس و تمرین در کنار او تنگ شده است.

تسلیم نشدنی

گلی که راموس در فینال لیگ قهرمانان در لیسبون به اتلتیکو مادرید در آخرین لحظات زد یک اتفاق تاریخی را برای رئال مادرید رقم زد. هم جلوی شکست بد این تیم را گرفت و هم شزوع حاکمیت جدید آنها در فوتبال اروپا شد. او هر گز تسلیم نمی شد و اصلا نمی خواست که مرد شکست خورده میدان لقب بگیرد.

از دست دادن یک گلزن

به جز مسائل روحی و قدرت دفاعی راموس، رئال مادرید یکی از بهترین گلزنان سالهای اخیر خود را هم از دست داده است. در ۱۶ سال حضور، راموس توانست ۱۰۱ گل برای رئال به ثمر برساند و تبدیل به یکی از گلزن ترین بازیکنان تاریخ باشگاه شد. حالا با از دست دادن او، رئال مادرید از نظر امار گلزنی هم شاید به مشکل بخورد.

اگر واران برود چه می شود؟

راموس همیشه از نظر بدنی به خودش می رسید و با وجود سن و سال بالایش به ندرت دچار مصدومیت جدی می شد البته به جز فصل قبل که چندین بار مصدوم شد. اما اگر بعد از او، رافائل واران هم از رئال مادرید جدا شود خلآ بزرگی در قلب دفاعی این تیم ایجاد خواهد شد. واران از ژانویه بازیکن آزاد خواهد بود و اصلا بعید نیست که به دنبال جدایی از این تیم باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج