۱۱۲۸۷۷۹
۵۰۴۷
۵۰۴۷
پ

شیرینی یک خاطره؛ حماسه اولسان ۸ساله شد

هشت سال پیش در روز ۲۸ خرداد ماه سال ۱۳۹۲ تیم ملی فوتبال کشورمان برابر تیم ملی کره جنوبی در اولسان برنده شد و به شکلی باور نکردنی به جام جهانی ۲۰۱۴ صعود کرد.

طرفداری: هشت سال پیش در روز ۲۸ خرداد ماه سال ۱۳۹۲ تیم ملی فوتبال کشورمان برابر تیم ملی کره جنوبی در اولسان برنده شد و به شکلی باور نکردنی به جام جهانی ۲۰۱۴ صعود کرد.

شیرینی یک خاطره؛ حماسه اولسان ۸ساله شد

نتایج تیم ملی در دور نهایی مقدماتی جام جهانی در آسیا نومید کننده بود، ایران برابر ازبکستان یک برد و یک باخت داشت، برابر کره جنوبی پیروز شده بود، به لبنان باخته و با قطر مساوی کرده بود.

با کسب 2 برد و یک مساوی و 2 باخت کارمان برای صعود به جام جهانی فوتبال سخت شده بود. ما 3 بازی باقیمانده داشتیم و باید برابر قطر در دوحه، لبنان در تهران و کره جنوبی در اولسان برنده می شدیم.

تیم ملی در بازی اول به سختی قطر را برد، خوش شانس بودیم که داور یک پنالتی برای قطر نگرفت، یک بار هم در تاریخ اشتباهات داوری به نفع ما ثبت می شد.

در دیدار دوم منطقی بود که لبنان را در تهران ببریم آن هم 4-0 اما کارمان در زمین کره جنوبی سخت تر بود جایی که در مقدماتی جام جهانی هیج وقت برنده نبودیم.

استقلالی های ترکیب تیم ملی زیاد بودند، تازه مهدی رحمتی از تیم ملی قهر کرده بود وگرنه او هم جزو ترکیب ثابت تیم بود.

در ترکیب تیم ملی رحمان احمدی گلر بود. در خط دفاعی، سیدجلال حسینی، پژمان منتظری، امیر حسین صادقی و هاشم بیک زاده حاضر بودند. جواد نکونام و آندرانیک تیموریان 2 هافبک دفاعی ما بودند، جلوی آنها خسروحیدری، مجتبی جباری و مسعود شجاعی بازی می کردند وتک مهاجم ما هم رضا قوچان نژاد بود.

نسبت به شروع کارمان در مقدماتی جام جهانی مهدی رحمتی، هادی عقیلی، محمدرضا خلعتبری و اشکان دژآگه به دلائل مختلف در میدان نبودند، رحمتی و عقیلی از تیم ملی به دلایل انضباطی کنار گذاشته شده بودند، اشکان مصدوم بود و خلعتبری به صلاحدید کی روش برای بازی فیزیکی و پر برخورد برابر تیم ملی کره جنوبی در میدان نبود.

اما تیم ملی ما آن قدر خوب بازی نکرد که بتواند تیم کره را در اولسان ببرد بلکه عامل برد ما در دقیقه 60، زرنگی و توپ ربایی گوچی از مدافع حریف و ضربه زنی عالی او روی فرصت طلبی جذابش بود، اگر او نبود ما به جام جهانی نمی رفتیم.

شیرینی یک خاطره؛ حماسه اولسان ۸ساله شد

شاید باورتان نشود که در آن روز سه بازیکن جانشین داشتیم که بعدها اثری از ۲ نفر از آنها در تیم ملی نبود، به جز احسان حاج صفی که حالا کاپیتان تیم ملی است و آن روز تعویضی به میدان رفت، غلامرضا رضایی و فرزاد حاتمی هم به میدان رفتند.

تیم ملی ۲۸ خرداد ۱۳۹۲ با برد یک بر صفر برابر کره جنوبی به جام جهانی ۲۰۱۴ صعود کرد. همزمان با این بازی، ازبکستان و قطر در تاشکند به مصاف هم رفته بودند. ازبکها در دیداری عجیب ۵ بر یک قطر را بردند تا ایران حتی با مساوی هم شانس صعود نداشته باشد اما این ما بودیم که کره جنوبی را بردیم و سرگروه شدیم.

مشت های گره کرده کارلوس کی روش مقابل سرمربی کره جنوبی که گفته بود ترجیح می دهم ازبکستان جای ایران به جام جهانی برسد، هنوز در یادمان است. کی روش خوب انتقامی از او گرفت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج