۱۱۲۸۸۳۸
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

سلامت ذهنی رئیس‌جمهور آمریکا زیر چکش انتقاد

شماری از نمایندگان جمهوری خواه آمریکا در نامه‌ ای به بایدن از وی خواستند تا آزمایش سلامت ذهنی بدهد.

جماران به نقل از نشریه هیل: «رونی جکسون» نماینده جمهوری خواه از ایالت تگزاس آمریکا از دست به دست شدن نامه ای در میان سایر نمایندگان جمهوری خواه خبر داد که در آن خواستار آن شده اند که «جو بایدن» رئیس جمهور فعلی آمریکا، آزمون سلامت ذهنی بدهد.

جکسون جمع‌ آوری امضا برای نامه خود را این هفته هنگام جلسات حزب جمهوری‌ خواه و رای‌ گیری‌ های مجلس نمایندگان آمریکا آغاز کرد.

جکسون بعد از انتشار خبر درخواستش، در توئیتی اعلام کرد این نامه را برای بایدن، «کوین اوکانر» پزشک او و «آنتونی فائوچی» مشاور ارشد پزشکی رئیس‌ جمهور آمریکا ارسال کرده است.

تاکنون ۱۳ جمهوری‌ خواه دیگر در امضای این نامه به وی پیوسته‌ اند.

این جمهوری خواهان در نامه خود به ریاست دکتر رونی جکسون، پزشک سابق کاخ سفید نوشتند: مردم آمریکا باید به رئیس جمهور خود اطمینان کامل داشته باشند. آنها شایسته این هستند که بدانند او می‌ تواند وظایف رئیس دولت و فرمانده کل قوا را انجام دهد. آنها مستحق شفافیت کامل در مورد توانایی‌ های ذهنی بالاترین رهبر منتخب خود هستند.

امضا کنندگان این نامه مدعی‌ اند که تحلیل ذهنی بایدن و فراموشکاری‌ ها او در ۱۸ ماه گذشته نمایان‌ تر شده و به یکسری گاف‌ هایی اشاره کردند که از او اخیرا سر زده است.

جکسون در مصاحبه‌ ای با هیل گفت: در همه آنچه که طی یک سال و نیم گذشته رخ داده، ... [بایدن] متوجه روند اوضاع نیست، نمی‌ داند کجاست. همیشه خیلی گیج است.

یکی از دلایل جکسون برای چنین اظهارنظرهایی، گاف های متعدد بایدن و حواس پرتی های او است که اغلب به کهولت سن یا لکنت زبان نسبت داده می شود.

جکسون که هم در دوره اوباما و هم ترامپ به عنوان پزشک کاخ سفید فعالیت کرده، هرگز بایدن را درمان یا ارزیابی نکرده اما از دوران مبارزات انتخاباتی توانایی‌ های شناختی او را زیر سوال برده است.

او در ماه اکتبر، به کارزار درخواست ترامپ پیوست و گفت بر اساس گاف‌ های بایدن در مبارزات انتخاباتی متقاعد شده که وی ظرفیت ذهنی و توانایی شناختی برای عمل به عنوان فرمانده کل قوا و رئیس دولت را ندارد.

اخیراً رفتار آشفته و گاف‌ های آشکار بایدن موجب شده که محافظه‌ کاران آمریکایی موضوع ناتوانی وی را مجدد مطرح کنند. فیلم‌ های ویدئویی از گاف‌ های لفظی و اشتباهات بایدن از زمان ریاست‌ جمهوری مانند فراموش کردن نام مقام‌ های خود در نشست‌ ها نیز تاییدی بر ناتوانی جسمانی و ذهنی وی است.

جو بایدن رئیس‌ جمهور آمریکا اخیراً در گافی جدید سه بار نام سوریه و لیبی را با هم قاطی کرد. اجلاس گروه ۷ در روز یکشنبه به صحنه یکی دیگر از اشتباهات جنجالی بایدن تبدیل شد، وقتی که او خودش هم مطمئن نبود درباره کدام کشور، «سوریه یا لیبی» حرف می‌ زند.

کاربران اینترنت و شبکه‌ های اجتماعی با دست به دست کردن ویدئوی سخنان بایدن بیش از آن که سرگرم شوند، ابراز تاسف کردند زیرا گاف این بار او به نوعی نمادین بود و نشان دهنده بی‌ توجهی واشنگتن به مسائل مهم بود و شاید نشان داد چطور سیاست آمریکا در قبال این دو کشور تفاوت چندانی نداشته است.

بایدن در این اجلاس یک گاف دیگر هم داد و تصاویر منتشر شده در شبکه‌ های اجتماعی از سرگردانی رئیس‌ جمهور آمریکا در یک کافه در «کورنوال» در انگلیس محل برگزاری نشست سران گروه ۷ حکایت داشت.

او طی یکی از این جلسات، حتی نام وزیر دفاع دولت خود را فراموش کرده بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج