۱۱۲۸۹۳۷
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

فصل پرفشار برای طارمی، قدوس و کریم

ستاره‌های ایرانی موفق شدند هر ۴ بازی خود را با برد پشت‌سر گذاشته و راهی دور بعد شوند. اکثر این نفرات پس از پشت‌سر گذاشتن فصلی سخت و دشوار باید در یکی از حساس‌ترین شرایط تیم ملی را در بحرین همراهی می‌کردند که درنهایت به خوبی از عهده ماموریت خود برآمده و توانستند به‌عنوان صدرنشین گروه راهی مرحله بعد شوند.

فرهیختگان: ملی‌پوشان فوتبال ایران درنهایت موفق شدند از مرحله نسبتا دشوار گروهی خود در دور دوم انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر عبور کرده و با وجود فشار زیادی که در طول این ۴ بازی متحمل شدند، راهی دور بعد شوند. شرایط کرونایی باعث شد کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم بگیرد این بازی‌ها را به‌صورت متمرکز برگزار کند و به این ترتیب بیشترین فشار روی بازیکنان ایران بود که تنها تیم این گروه بودند که باید ۴ بازی برگزار می‌کردند و فاصله کم مسابقات و همچنین گرما و رطوبت بالای شهر منامه مشکلات بازیکنان را بیشتر کرده بود.

با وجود این ستاره‌های ایرانی موفق شدند هر ۴ بازی خود را با برد پشت‌سر گذاشته و راهی دور بعد شوند. اکثر این نفرات پس از پشت‌سر گذاشتن فصلی سخت و دشوار باید در یکی از حساس‌ترین شرایط تیم ملی را در بحرین همراهی می‌کردند که درنهایت به خوبی از عهده ماموریت خود برآمده و توانستند به‌عنوان صدرنشین گروه راهی مرحله بعد شوند. در ادامه به بررسی شرایط ملی‌پوشانی می‌پردازیم که در این فصل بیشترین بازی را انجام داده‌اند.

پرفشارترین فصل برای طارمی و قدوس

در میان ملی‌پوشان ایران مهدی طارمی فصلی شلوغ و پرکار را پشت‌سر گذاشت و البته حالا با کمترین استراحت باید برای شروع تمرینات پیش‌ فصل آماده شود. نشریه «اوجوگو» پرتغال در گزارشی درباره این مهاجم ایرانی می‌نویسد: «مهدی طارمی به همراه تیم ملی ایران موفق شد با برتری برابر رقبای خود به‌عنوان تیم نخست به دور سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در منطقه آسیا راه پیدا کند. او فصلی بسیار پرفشار و سنگین را پشت‌سر گذاشت و به نظر می‌رسد از نظر فیزیکی بسیار خسته باشد. طارمی از شروع فصل گذشته تا آخرین دیدار ایران در این مرحله ۵۴ بازی انجام داده که بخش عمده‌ای از آن با پیراهن پورتو بوده است.

او تا پیش از این هرگز به این عدد نرسیده بود و بیشترین حضورش به فصل ۲۰۱۷-۲۰۱۶ برمی‌گشت که با پرسپولیس ۴۷ بازی انجام داد و حالا به رکورد تازه‌ای در طول دوران فوتبالش رسیده است. هم‌تیمی‌های او قرار است از دوم جولای (حدود دوهفته دیگر) تمرینات خود برای شروع فصل جدید رقابت‌های لیگ را آغاز کنند اما با توجه به اینکه او تعداد بازی زیادی انجام داده و با توجه به حضور در اردوی تیم ملی ایران فرصت کمی برای استراحت داشته است، سرمربی تیم به او این شانس را داده تا دیرتر به تمرینات اضافه شود و استراحت بیشتری داشته باشد. او در ابتدای این فصل به ترکیب پورتو اضافه شد و توانست نخستین حضورش در لیگ قهرمانان را نیز تجربه کند.

او همچنین توانست زیباترین گل این تورنمنت را وارد دروازه چلسی کند و حالا امیدوار است در فصل جدید بتواند عملکرد بهتری در ترکیب این تیم داشته باشد. مهدی به همراه تیم ملی ایران در آخرین بازی دور گروهی از سد عراق گذشت تا به‌عنوان صدرنشین راهی دور بعد شود. البته هنوز بهترین رکورد گلزنی او مربوط به دوران حضورش در لیگ ایران با پیراهن پرسپولیس است که درمجموع در فصل ۲۰۱۷-۲۰۱۶ توانست ۲۹ گل به ثمر برساند و هنوز نتوانسته این عملکرد خوب در طول یک فصل را تکرار کند.»

طارمی در دیدارهای این فصل ۴۸ بار با لباس پورتو در تورنمنت‌های مختلف به میدان رفت و ۶ بازی نیز در ترکیب تیم ملی ایران انجام داد. سامان قدوس هم همانند طارمی در طول این فصل ۵۴ بار برای آمیان، برنتفورد و تیم ملی ایران به میدان رفته است با این تفاوت که او کمتر از هم‌تیمی‌اش در تیم ملی ایران در ترکیب اصلی حضور داشته و به همین دلیل دقایق کمتری را در زمین بازی کرده است.

درحالی‌که طارمی در پورتو ۳۰۲۱ دقیقه بازی کرده است اما قدوس تنها ۲۰۱۵ دقیقه فرصت بازی در آمیان و برنتفورد را پیدا کرده است. قدوس در ابتدای فصل و درحالی که دو بازی هم برای آمیان در لیگ دو فرانسه انجام داده بود به تیم برنتفورد که در دسته چمپیونشیپ انگلیس حضور دارد، منتقل شد و درنهایت به همراه این تیم توانست به لیگ برتر جزیره صعود کند. او در تیم ملی هم در طول این فصل ۵ بازی انجام داد که تنها باربر کامبوج ۹۰ دقیقه در زمین حضور داشت و در سایر مسابقات به‌عنوان بازیکن تعویضی راهی میدان شد.

انصاری‌فرد، پرکار در 31سالگی

کریم انصاری‌فرد هم درحالی که به ۳۱سالگی رسیده اما فصل بسیار سنگینی را پشت‌سر گذاشت و علاوه‌بر ۴۷ بازی برای آاک آتن در رقابت‌های مختلف ازجمله لیگ یونان و لیگ اروپا، ۴ بار هم به‌عنوان یار تعویضی در دیدارهای تیم ملی به میدان رفته است تا مجموع بازی‌هایش در این فصل به عدد ۵۱ برسد. او درحالی که قرار بود یک ذخیره مطمئن در ترکیب آاک باشد با درخشش در این تیم خیلی زود به ترکیب اصلی تیمش رسید و در طول فصل ۲۸۱۰ دقیقه با پیراهن این تیم بازی کرد که حاصل آن ۱۴ گل بود.

انصاری‌فرد هم قرار است کمی بیشتر از سایر نفرات تیم یونانی به استراحت بپردازد و پس از تجدیدقوا، مستقیما راهی هلند، محل برگزاری نخستین اردوی تدارکاتی این تیم در تابستان خواهد شد. سایر بازیکنان قرار است از این هفته خود را به باشگاه معرفی کنند اما انصاری‌فرد که از معدود نفرات ملی‌پوش این تیم است پس از مدتی استراحت راهی هلند می‌شود تا با امیدواری بیشتری فصل جدید را با سرمربی جدید تیم آغاز کند.

نفر بعدی در این فهرست میلاد محمدی است که در لیگ بلژیک عملکرد کم‌حاشیه و نسبتا خوبی با خنت داشت و مجموعا ۴۱ بازی در طول فصل برای تیمش انجام داد. محمدی که در پست دفاع چپ بازی می‌کند در این فصل یک گل و ۵ پاس گل داشت و در ۵ مسابقه این تیم در لیگ اروپا نیز به میدان رفت. مدافع ۲۸ساله ایرانی یکی از نفراتی است که در هر ۷ بازی ایران درطول این فصل حضور داشته و به این ترتیب مجموع بازی‌های او در این فصل به عدد ۴۸ رسید. محمدی با توجه به پست بازی‌اش کمتر تعویض شده و حتی دقایق حضورش در زمین (۳۱۰۹) برای تیم باشگاهی‌اش از طارمی هم بیشتر است.

علی قلی‌زاده هم یکی از ستاره‌های تیم ایران است که دراگان اسکوچیچ علاقه زیادی به استفاده از وی دارد و به همین دلیل در هر ۷ بازی اخیر که این مربی روی نیمکت تیم ملی حضور داشته از او استفاده کرده است. قلی‌زاده اگرچه با شارلروا نتوانست عملکرد خوب فصل قبل را در لیگ بلژیک تکرار کند اما از نظر شخصی فصل موفقی را سپری کرد و مجموعا ۳۷ بار برای این تیم راهی زمین شد که حاصل آن ۸ گل و ۷ پاس گل در رقابت‌های مختلف بود. این وینگر تکنیکی در تیم باشگاهی خود ۳۰۲۷ دقیقه در زمین حضور داشته و از این لحاظ آمار خوبی دارد.

سعید عزت‌اللهی هم در ابتدای این فصل تصمیم گرفت راهی دانمارک شود تا فوتبالش را احیا کند و تیم وایله در این راه کمک زیادی به او کرد. عزت‌اللهی مجموعا ۳۲ بازی برای این تیم انجام داد و ۲۶۲۷ دقیقه در زمین حضور داشت. هافبک ایرانی وایله در تیم ملی نیز ۵ بار توسط اسکوچیچ به میدان فرستاده شد تا مجموعا ۳۷ بازی در طول فصل انجام دهد و البته با توجه به حضورش در لیگ دانمارک فشار کمتری را نسبت به سایر لژیونرها متحمل شد.

فشار کمتر روی آزمون و جهانبخش

سردار آزمون نیز با توجه به ۱۶ تیمی بودن لیگ روسیه و همچنین مصدومیتی که در میانه‌های فصل نصیبش شد تعداد بازی کمتری انجام داده و مجموعا ۲۹ بازی برای زنیت و ۵ بازی هم برای تیم ملی ایران انجام داد. با این حال عملکرد او از نظر کیفی بسیار خوب بود و در ۲۱۱۵ دقیقه بازی در ترکیب زنیت ۱۹ گل زد و در تیم ملی نیز با ۵ گل در ۵ بازی حضوری موفق داشت. به‌خصوص گل‌های او در دو دیدار برابر بحرین و عراق نقش مهمی در صعود یوزهای ایرانی به مرحله بعدی مسابقات داشت.

کاوه رضایی هم اگرچه در شالروا ۲۹ بازی انجام داد و با ۸ گل زده یکی از نفرات خوب تیمش به‌خصوص در نیم‌فصل نخست بود اما در تیم ملی کمتر فرصت بازی پیدا کرد و مجموعا در ۵ بازی توانست پیراهن تیم ملی را به تن کند تا فصل نسبتا کم‌فشاری را سپری کند. امیر عابدزاده هم در ماریتیمو همانند رضایی ۲۹ بازی انجام داد اما در تیم ملی تنها دوبار شانس بازی پیدا کرد و اگرچه یکی از بهترین گلرهای لیگ پرتغال در این فصل بود اما اسکوچیچ در دیدارهای مهم باز هم بیرانوند را به او ترجیح داد. این درحالی بود که بیرانوند پس از انتقال ناموفقش به آنتورپ تنها ۱۲بار در این فصل برای این تیم بلژیکی به میدان رفت و در سایر دیدارها نیمکت‌نشین بود.

علیرضا جهانبخش هم در طول این فصل کمتر از سوی گراهام پاتر در ترکیب اصلی برایتون قرار گرفت و به همین دلیل اگرچه در ۲۵ بازی برای این تیم به میدان رفته است اما تنها ۷۹۱ دقیقه فرصت بازی داشته و در سایر دقایق نیمکت‌نشین بوده است. با این حال اسکوچیچ با توجه به اینکه او در یکی از بهترین لیگ‌های دنیا بازی می‌کند در سه مسابقه تیمش در مرحله انتخابی جام جهانی از جهانبخش استفاده کرد که حاصل آن یک گل برابر کامبوج بود.

صادق محرمی هم که در نیم‌فصل دوم دچار مصدومیتی نسبتا شدید شد و بخش مهمی از مسابقات دینامو زاگرب را از دست داد درمجموع ۱۹ بازی (۱۲۴۲ دقیقه) در ترکیب این تیم به بازی گرفته شد و البته در تیم ملی هم ۶ مسابقه انجام داد تا با وجود مصدومیت ۲۵ بار در طول فصل به میدان رفته باشد. در این میان بازیکنان شاغل در لیگ ایران هنوز ۷ بازی در لیگ و همچنین مراحل پایانی جام حذفی را در پیش دارند و البته نفرات ملی‌پوش پرسپولیس یک مسابقه در سوپرجام را نیز باید برابر تراکتورسازی برگزار کنند.

وحید امیری در پرسپولیس تاکنون ۳۰ بازی انجام داده و تا پیش از مصدومیتش ۵ بار هم در ترکیب تیم ملی به میدان رفته بود. احمد نوراللهی نیز در ۲۸ مسابقه برای سرخپوشان به زمین رفته و ازجمله بازیکنانی است که هر ۷ بازی تیم ملی در این فصل را در ترکیب تیم بازی کرده است. احسان حاج‌صفی هم برای سپاهان تا این برهه از فصل ۲۳ بازی انجام داده و احتمالا تعداد بازی‌های او تا پایان فصل از عدد ۳۰ عبور خواهد کرد. کاپیتان تیم ملی در این فصل ۵ بار از سوی اسکوچیچ در ترکیب یوزها قرار گرفته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج