جاباما
۱۱۲۸۹۴۳
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

محمدی: از ابتدا دنبال جانشین اسکوچیچ بودند

محمد محمدی، دروازه‌بان سرخابی‌های تهران و تیم ملی را پس از مدت‌ها در استادیوم غدیر و محل بازی تیم‌های هوادار و خیبر خرم‌آباد دیدیم و با او درباره بازی‌های تیم ملی، شرایط صعود به جام جهانی و لیگ صحبت کردیم.

ایران ورزشی: محمد محمدی، دروازه‌بان سرخابی‌های تهران و تیم ملی را پس از مدت‌ها در استادیوم غدیر و محل بازی تیم‌های هوادار و خیبر خرم‌آباد دیدیم و با او درباره بازی‌های تیم ملی، شرایط صعود به جام جهانی و لیگ صحبت کردیم. با اینکه او فرسنگ‌ها از ایران دور بوده اما خیلی خوب و کامل اخبار فوتبال ایران را رصد کرده و به قول خودش کارش همین است و نمی‌تواند از فوتبال دور باشد.

بعد از مدت‌ها شما را در ایران دیدیم. در آمریکا فعالیت‌های فوتبالی‌تان را ادامه می‌دهید؟

در آمریکا با دو آکادمی کار کردم و بعد از دریافت مدرک A آسیا پیگیر حضور در کلاس مربیگری پیشرفته هستم. خیلی دوست دارم که تجربیاتم را در اختیار جوان‌ها قرار دهم. به هر حال کار، حرفه و علاقه‌مان همین است و نمی‌توانم از آن دور باشم.

تیم ملی توانست با چهار پیروزی از مرحله اول مقدماتی عبور کند.

با توجه به نتایج ضعیفی که تیم ملی در دوران آقای ویلموتس به دست آورد، فشار زیادی در مرحله برگشت بازی‌ها روی بازیکنان وجود داشت. از طرفی با تصمیم AFC، بحرین که خودش مدعی صعود بود میزبان بازی‌ها هم شد. شرایط آب و هوایی هم مزید بر علت شد و با اینکه بازی‌های خیلی جذابی را از تیم ملی ندیدیم اما خدا را شکر نتایج لازم را به دست آوردیم.

در مجموع تیم ملی خیلی هوشمندانه بازی کرد و اقتصادی نتیجه گرفت. الان همه تیم‌ها در این تورنمنت‌ها به دنبال صعود هستند و به همین دلیل برای هر بازی یک برنامه خاصی دارند. به هر حال، همانطور که گفتم با اینکه بازی‌های خوبی را از تیم ملی بخصوص مقابل هنگ کنگ و نیمه اول با بحرین شاهد نبودیم اما مهم صعود از این مرحله و ارائه بازی هوشمندانه مقابل عراق بود، بعد از نتایجی که آقای ویلموتس برای‌مان رقم زده بود.

حالا باید برای مرحله دوم رقابت‌ها آماده شویم. شما شرایط را چطور ارزیابی می‌کنید؟

در مرحله بعدی که ۱۲ تیم حضور دارند بدون شک در هر گروه شش تیمی که قرار بگیریم، کار سخت خواهد بود. چرا که تیم‌ها قوی‌تر و حرفه‌ای‌تر هستند و با توجه به سیدبندی بازی‌ها ما با دو تیم مدعی و قدرتمند همگروه می‌شویم. در آنجا باید خیلی خوب بازی کنیم تا به عنوان تیم اول از گروه‌مان به جام جهانی صعود کنیم.

این روزها بحث قطع همکاری با اسکوچیچ هم شنیده می‌شود.

اینطور که من شنیده بودم وقتی آقای اسکوچیچ با تیم ملی هم قرارداد داشت، بعضی‌ها به دنبال جایگزین کردن مربی دیگری به جای ایشان بودند. حالا نفرات جدیدی که به جای قبلی‌ها به فدراسیون آمده‌اند، تفکرات جدید و دیگری دارند. حالا باید خودشان به اتفاق اعضای هیأت رئیسه و مشاوران‌شان در این خصوص تصمیم‌گیری کنند که آیا می‌خواهند با اسکوچیچ ادامه دهند یا نه؟

در میان این اخبار صحبت از مربی خارجی درجه یک هم به گوش می‌رسد.

قطعاً اگر می‌خواهند فرد دیگری را انتخاب کنند باید شناخت کافی از فوتبال ایران و آسیا داشته باشد. حتماً هم لزومی ندارد که مربی بعدی خارجی باشد البته این نظر شخصی من است.

چرا؟

برای اینکه بازیکنان ملی‌پوش فعلی آنقدر به مرز پختگی و تجربه رسیده‌اند که شاید یک مربی ایرانی بتواند مثمرثمر‌تر باشد برای اینکه بتوانیم از این مرحله هم صعود کنیم و راهی جام جهانی شویم. به هر حال امیدوارم هر تصمیمی که فدراسیون می‌گیرد در نهایت به نفع فوتبال باشد و اتفاقات خوبی رقم بخورد تا مثل دو دوره قبل به راحتی به جام جهانی برویم.

به سختی مرحله بعدی اشاره کردید ...

در مرحله بعدی همانطور که گفتم حتی عمان و ویتنام که شاید در سید ششم قرار بگیرند تا دندان مسلح می‌آیند تا شانس‌شان را امتحان کنند. قطعاً بازی با این تیم‌ها که نسبت به بقیه ضعیف‌ترند سخت‌تر خواهد بود. چون خیلی از آنها انتظار نمی‌رود و به قول معروف چیزی برای از دست دادن ندارند. از این رو با همه توان ظاهر می‌شوند که این می‌تواند مشکل‌ساز شود اما ژاپن، کره، عربستان و استرالیا از تیم‌های بزرگ آسیا هستند که مهم‌ترین ویژگی آنها برای ما این است که از آنها شناخت داریم. طوری که با فوتبال‌شان بیشتر آشنا هستیم و تفکرات مربیان‌شان و تا حدود زیادی نوع فوتبال‌شان را می‌شناسیم.

یعنی بازی با تیم‌های مدعی راحت‌تر است؟

بله، در واقع راحت‌تر می‌شود با آنها بازی کرد. شاید خیلی‌ها فکر کنند چون تیم‌های بزرگی هستند بازی با آنها سخت است اما به نظر من این سختی برای آنها هم وجود دارد و چون برخلاف تیم‌های ضعیف بسته بازی نمی‌کنند، بازی کردن با آنها راحت‌تر است. بنابراین به همان نسبت که باید در بازی با تیم‌های ضعیف‌تر باهوش‌تر بازی کنیم، به قول معروف نباید همه دست‌مان را مقابل این تیم‌ها رو کنیم.

شما به ویلموتس اشاره کردید در حالی که به نظر می‌رسد موضوع بدهی ما به او فراموش شده است.

من که بعید می‌دانم چون این موضوع به هیچ وجه فراموش شدنی نیست. به هر حال یکی باید این پول را پرداخت کند چون به قول معروف دیر و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد و آقای ویلموتس هم از این همه پول به راحتی نمی‌گذرد. واقعاً متأسفم که در آن مقطع آن قرارداد امضا شد. به نظرم گروه حقوقی‌شان خیلی روی این موضوع تمرکز نکردند که حالا نتیجه‌اش این شده که آقای ویلموتس هم پولش را گرفته هم شکایت کرده و بقیه طلبش را هم می‌خواهد.

بازی‌های تیم ملی و اتفاقات دیگر باعث شد تا لیگ فرسایشی و مسابقات فشرده شود.

با توجه به کرونا، تمام بازی‌ها در سراسر دنیا تحت تأثیر این موضوع قرار گرفت و همه تیم‌ها متضرر شدند. وقفه‌های زیادی به وجود آمد و حالا تیم‌ها باید با همین شرایط خودشان را آماده حضور در مسابقات کنند. قطعاً این فشردگی‌ها بازیکنان را خسته می‌کند اما چاره‌ای نیست و باید تحمل کنند چون به امید خدا در آینده دیگر شاهد این اتفاقات نخواهیم بود.

از میان پرسپولیس و سپاهان، کدام یک شانس بیشتری برای قهرمانی دارند؟

به نظرم هر دو تیم شانس دارند که خودشان سرنوشت‌شان را رقم بزنند و با توجه به سوابق‌شان می‌توانند قهرمان شوند. ان‌شاءالله در ادامه لیگ بازی‌های بهتری را شاهد باشیم و کرونا هم ریشه کن شده باشد و باز هم تماشاگران را در ورزشگاه ببینیم چون فوتبال بدون آنها لذتی ندارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج