جاباما
۱۱۲۹۰۶۹
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

پیوس: الان وقت آزمون و خطا در تیم ملی نیست

کاپیتان سابق تیم ملی و باشگاه پرسپولیس می‌گوید نباید دوباره پای افرادی به فدراسیون و فوتبال ایران بازشود که در گذشته بوده اند و فقط منافع خودشان را دنبال می‌کردند.

ورزش سه: فرشاد پیوس سرمربی تیم فوتبال چوکای تالش در رابطه با نتایج تیم ملی در رقابت های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ که با چهار پیروزی در چهار مسابقه خاتمه یافت، صحبت کرده و معتقد است در شرایط فعلی تغییر سرمربی تیم ملی جایز نیست، مگر اینکه مسئولان با برنامه ریزی درست، دقیق و البته سریع به دنبال جایگزین مناسبی برای او باشند. او همچنین در مورد شرایط تیم فوتبال چوکا حرف زده و می گوید نگه داشتن این تیم در مسابقات لیگ دسته اول به یک معجزه نیاز دارد ولی تاکید دارد که بازیکنان تیمش این توانایی را دارند.

*ساختار تیم ملی در انتقال ها خیلی خوب بود

تیم ملی خیلی خوب بود. ساختاری که برای انتقال از دفاع به حمله و برعکس از حمله به دفاع داشتیم، خیلی خوب بود. همه زمین بازیکن های خیلی خوب و توانمندی داشتیم؛ از دروازه بان گرفته تا خط حمله. هم بازیکنانی که خارج از کشور بازی می کنند و هم بازیکنانی که در ایران هستند. همه آنها بازیکنان مطرحی بودند و همین باعث شد تا دست سرمربی تیم ملی باز باشد و هر کدام از آنها وارد زمین شدند، تفکرات مورد نظر سرمربی تیم را به خوبی پیاده کردند. همه آنها از درک بالایی برخوردار هستند و همه آنها حرفه ای هستند.

*از دروازه بان تا حمله بازیکنان خیلی خوبی داریم

فکر می کنم آنهایی که در ایران بازی می کنند، دوست دارند خارج از کشور فوتبال بازی کنند و آنهایی که در خارج از کشور بازی می کنند هم فوتبالشان نسبت به گذشته تغییرات زیادی کرده است؛ از دروازه بان گرفته تا خط حمله. بازیکنان خیلی خوبی هستند. شجاع، درگیرانه و سخت کوش برای پیراهن تیم ملی ایران ارزش قائل شدند و فوتبال بسیار خوبی به نمایش گذاشتند.

تمام‌شان با جدیت خاصی این کار را انجام دادند. به نظرم بحرین و عراق خیلی تیم های خوبی نبودند. بحرین تیم درجه دویی بود و زیاد ایران را تحت فشار قرار نداد. عراق هم به نظرم مثل سال های گذشته نبود. یک ترسی بود و آن هم دلیلش این بود که چند سال بود که آنها را نبرده ایم. این بچه ها توانستند با توانمندی و سیستمی که مربی انتخاب کرده بود، برتری داشته باشند.

*تغییر مربی و سرمربی الان به صلاح نیست

به نظرم تغییر مربی و سرمربی اصلا صلاح نیست. ایشان تیم را شناخته و هر طور بوده تیم را به مرحله بعد برده است. آزمون و خطا انجام ندهید. یک سری مربی هایی که قبلا بوده اند و یک سری کارها انجام داده اند و فقط دنبال پول و کارهای خودشان بوده اند و دنبال دلال بازی بودند و کارهایی کردند که به فوتبال ما و فدراسیون فوتبال لطمه زدند را باید دور کرد.

یک سری افراد دور فدراسیون فوتبال هستند که ما به آنها دلال می گوئیم و به نظرم فدراسیون فوتبال باید آنها را از خودش دور کند. نباید اصلا دلال ها را به استادیوم و فدراسیون فوتبال راه بدهند. حراست باید ورود کند و نگذارند فوتبال ملی ما لطمه بخورد. هنوز هم خیلی از این آدم ها هر مربی ای را هر جا دلشان می خواهد می برند. نباید فقط در حد حرف باشد، حتما باید به این مسائل ورود شود و اجازه داده نشود که این کارها تکرار شود.

*این تیم می تواند یک تیم رویایی باشد

این تیم ملی فوتبال ایران می تواند یک تیم رویایی باشد. یک تیمی باشد که به جام جهانی برود. عیار آقای اسکوچیچ نسبتا در این بازی ها مشخص شد ولی گروه بعدی ما خیلی سخت هستند. گروهی می شود که تیم های خیلی خوبی در آن حضور خواهند داشت و برنامه ریزی بسیار خوبی برای رسیدن به جام جهانی دارند. اسکوچیچ نتیجه بدی نگرفته و به نظرم باید بگذارند کارش را ادامه بدهد.

اگر می خواهیم از این بهتر بیاوریم، باید یک سر و گردن از مربی های قبلی ما بالاتر باشند. این هم باید برنامه ریزی شود و در کمیته فنی فدراسیون فوتبال در مورد آن بحث شود. مثلا ۵ گزینه معرفی کنند و بگویند این ۵ مربی کسانی هستند که می خواهیم برای هدایت تیم ملی ایران بیاوریم. باید یکی یکی مورد بررسی قرار بگیرند تا شایسته ترین را انتخاب کنند. این کار هم اگر قرار است انجام بشود، خیلی زود باید انجام شود، چون وقت نیست و به زمان نیاز است تا مربی بعدی بتواند برنامه ریزی مناسبی برای کارهایش داشته باشد.

*شرایط چوکا مثل تیم ملی شده

تا الان از ۲ بازی ۴ امتیاز گرفته ایم. بچه ها واقعا شاهکار کرده اند. تیم توانمندی هستیم. تیمی هستیم که از نظر روحی و روانی شرایط خوبی داریم. از نظر فنی هم کارمان را شروع کرده ایم. من به عشق هواداران آمده ام و خودشان هم می دانند که کار من چقدر سخت است. من ۵ بازی سخت دیگر داریم که دو تا در ورزشگاه سردار جنگل رشت است و سه تا در بیرون از خانه. رقبای ما شرایط عکس ما را دارند.

شرایط خیلی سخت است. باید یک معجزه انجام شود و خدا به ما کمک کند تا بتوانیم تیم چوکا را نگه داریم. کار کار سختی است ولی به بچه ها ایمان دارم. بچه های ما می توانند مرد روزهای سخت باشند. تیم چوکا هم مثل تیم ملی شده و کارش به اما و اگر کشیده شده است. امیدوارم بتوانیم با تمام این شرایط چوکا را با کمک مسئولین که باید به ما کمک کنند و همینطور حمایت هواداران که خودشان می دانند چقدر دوستشان دارم، در لیگ نگه داریم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج