۱۱۲۹۱۲۵
۵۱۰۰
۵۱۰۰
پ

باغ آسمانی ایرلند؛ پیامی از تمدن‌های باستان

باغ آسمانی ایرلند یک جاذبه گردشگری متفاوت است.

سیارک: باغ آسمانی ایرلند یک جاذبه گردشگری متفاوت است. ایرلند با چشم انداز‌های منحصر به فرد و قلعه‌های باستانی خود یکی از زیباترین کشور‌های جهان است. علاوه بر این، باغ آسمانی ایرلند یک جاذبه گردشگری متفاوت است دهانه باغ بهشت بیضی کامل در وسط یک علفزار سبز احاطه شده توسط درختان به نظر می‌رسد یک نشانه اسرار آمیز است که توسط اجداد این جزیره یا بیگانگان باقی مانده است، زیرا شباهتی به قیف طبیعی ایجاد شده پس از فوران آتشفشان ندارد.

باغ آسمانی ایرلند؛ پیامی از تمدن‌های باستان

املاک زیبا Liss Ard اکنون از یک بنای تاریخی منحصر به فرد برخوردار است که توسط هنرمند جیمز تورل طراحی شده است.

جزیره زمرد (به عنوان ایرلند نیز نامیده می‌شود) مدتهاست که به مکانی خاص تبدیل شده است و نه تنها مادر طبیعت سعی در تزئین وسعت بی پایان خود دارد. افراد خلاق نیز سهم خود را در خلق نشانه‌های خارق العاده ایفا کرده اند؛ و یکی از این شگفتی‌های ساخته شده توسط بشر در منطقه زیبای Liss Ard Estate در County Cork واقع شده است.

باغ آسمانی ایرلند؛ پیامی از تمدن‌های باستان

لبه‌های کاملاً صاف دهانه گویای این مسئله است که این دهانه توسط انسان ایجاد شده است (Sky Garden، ایرلند).

باغ آسمان ایرلند یک دهانه زیبای غیر واقعی است، بسیاری با دیدن آن فکر می‌کنند که این کار بیگانگان یا جادوگران باستان است؛ و این جای تعجب نیست، زیرا یک کاسه بیضی شکل با لبه‌های کاملاً یکنواخت، پوشیده شده از یک فرش سبز از چمن کم رشد و یک سنگ مرموز در مرکز جسم با ایده منشا طبیعی گیاه مطابقت ندارد دهانه، و بنابراین ارتباط با ماوراالطبیعه بوجود می‌آید. با وجود این واقعیت که همه چیز بسیار ساده‌تر است و "باغ آسمانی ایرلند" یک هنر در زمین است که توسط جیمز تورل، هنرمند مشهور آمریکایی توسعه و اجرا شده است، اما هنوز هم خلاص شدن از احساس غیر واقعی از آنچه اتفاق می‌افتد راحت نیست.

باغ آسمانی ایرلند؛ پیامی از تمدن‌های باستان

جیمز ترل (۱۹۴۳) یک هنرمند خارق العاده آمریکایی است که به خاطر کارهایش در چارچوب جنبش نور و فضا و برنامه هنر و فناوری مشهور شد. ۵۰ سال تحقیق و آزمایش خالق را قادر ساخته است تا شاهکار‌های بصری را با استفاده از جریان‌های نور خلق کند. پروژه‌های نوری-مکانی جیمز ترل به قدری شگفت انگیز است که فرد ناآگاهانه به سختی می‌تواند واقعیت و توهم را تشخیص دهد. تاسیسات وی به سبک هنر‌های زمینی، تونل‌ها و دهانه‌های آتش تبدیل به یک رصدخانه طبیعی، استخر‌هایی با جلوه‌های بصری، "فضا‌های آسمانی" مختلف را می‌توان در مجموعه‌های خصوصی یا عمارت‌ها و همچنین در بهترین موزه‌های جهان مشاهده کرد.

باغ آسمانی ایرلند؛ پیامی از تمدن‌های باستان

زمینی که این ملک در آن واقع شده است، خود دوستداران گردشگری بوم گردی را به خود جلب می‌کند. باغ‌های معطر با مسیر‌ها و مسیر‌های پیاده روی در ۸۰ هکتار زمین گذاشته شده است، یک دریاچه طبیعی بزرگ وجود دارد، که یک چهارم سایت را اشغال می‌کند، احاطه شده توسط نخلستان‌ها و علفزار‌های سبز. اما صاحبان املاک، جایی که هتل معروف Liss Ard Estate واقع شده است، تصمیم گرفتند جلوه این مکان را افزایش دهند و از یک هنرمند برجسته دعوت کردند که جاذبه خاصی ایجاد کند؛ و حتی با وجود این واقعیت که پروژه به مبلغ ۵۰۰ هزار دلار رسید، ضرر نکردند.

باغ آسمانی ایرلند؛ پیامی از تمدن‌های باستان

ته دهانه ساخته شده توسط انسان فقط از طریق یک تونل زیرزمینی ("باغ آسمان ایرلند") قابل دسترسی است.

همانطور که هنرمند این ایده اعتراف می‌کند، او از منابع و سنت‌های مختلف، از جمله سلتیک، مصر و دیگر مفاهیم قدیمی در طراحی ساختار‌های مذهبی الهام گرفته است.

باغ آسمانی ایرلند؛ پیامی از تمدن‌های باستان

در مرکز قیف، سنگی قرار دارد که می‌توانید روی آن دراز بکشید و از عمق آسمان لذت ببرید یا مراقبه کنید ("باغ آسمانی ایرلند").

عمق دهانه ۱۳ متر است (در نقطه پایین مرکزی، اما طول آن به ۲۵ متر می‌رسد. در وسط قیف با لبه‌های ملایم سنگی وجود دارد که بیشتر شبیه یک سکوی قربانی است، اما در آن محراب نیست این مکان برای آرامش کامل و "راه اندازی مجدد" شخصی که تصمیم دارد جادوی آرامش را تجربه کند، در نظر گرفته شده است. "

علی رغم این که این یک شی هنری است، افرادی که از این مکان بازدید کرده اند ادعا می‌کنند که این مکان دارای پیام پرانرژی و نیرومندی و واقعاً به یافتن هماهنگی با خود و دنیای اطراف کمک می‌کند.

باغ آسمانی ایرلند؛ پیامی از تمدن‌های باستان

باغ آسمان ایرلند از آوریل تا نوامبر باز است.

آرتور لیتل، مدیر املاک Liss Ard می‌گوید: طبق ایده هنرمند طراح، ورودی "باغ آسمانی ایرلند" نماد مسیر تولد است. شخصی که می‌خواهد وارد دهانه شود باید از یک گالری زیرزمینی رحم مانند عبور کند، که مطمئناً از آنجا یک خروجی به نور وجود دارد. "ما در مورد تولد دوباره و خوش بینی صحبت می‌کنیم، تلاشی که ما را به جلو سوق می‌دهد - به سمت نور، به داخل دهانه. این واکنش نیرومند مردم را به دنبال دارد.

باغ آسمانی ایرلند؛ پیامی از تمدن‌های باستان

تازه عروس‌ها از سراسر کشور به دهانه‌ای غیرمعمول برای عکسبرداری (The Sky Sky Garden) سرازیر می‌شوند.

همچنین، محل سنگ خود با دقت ریاضی محاسبه شده است، به طوری که شخصی که روی آن دراز کشیده است، فقط می‌تواند آسمان را ببیند، بدون اینکه اشیا خارجی یا صدا‌ها حواس او را پرت کنند. به نظر می‌رسد که دیواره‌های شیب دار دهانه دید محیطی را محدود می‌کند، بنابراین بازدید کنندگان و گردشگران می‌توانند فقط ابر‌ها و عمق بی پایان آسمان را ببینند. چنین مروری به احساس مرکزیت جهان، درک اسرار طبیعت و احساس آرامش کامل کمک می‌کند.

باغ بهشتی ایرلند به یک نقطه عطف محلی تبدیل شده است.

باغ آسمان ایرلند فقط یک شاهکار هنر معاصر نیست و انتخاب مکان آن اصلا تصادفی نبوده است. طبق افسانه‌ها، سلت‌های باستان صد‌ها سال پیش در این سرزمین زندگی می‌کردند و آیین‌های خود را انجام می‌دادند. تا این زمان، سنت‌های ایرلندی و پیشوایان (نفرین جادویی) هرگز اجازه دخالت در این مکان مقدس را نمی‌دادند، زیرا ترس از ایجاد مزاحمت برای پری‌ها یا ارواح ساکن در آن بود. به همین دلیل، شی هنری در حال ظهور، اگرچه مهر زیبایی شناسی پست مدرنیسم را یدک می‌کشد، اما در سطح انرژی به پیوندی بین جهان گذشته و حال تبدیل شده است.

هنرمند طراح این پروژه توصیه می‌کند برای ادغام کامل با دنیای خارج ("باغ آسمانی ایرلند") به تنهایی به ته دهانه بروید.

قابل توجه است: سنگ "محراب" برای جا دادن دو نفر طراحی شده است، بنابراین می‌توانید با هم به دنبال ارتباط با جهان باشید. این مکان مخصوصاً برای عاشقانی که شب‌های عاشقانه را در پایین قیف ترتیب می‌دهند، جذاب شده است. گشت و گذار‌هایی نیز به این جاذبه جدید (آوریل-نوامبر) ترتیب داده می‌شود، اما خود جیمز تورل توصیه می‌کند برای اینکه تنها با خود و طبیعت بکر باشید، خود به تنهایی از "باغ آسمانی" دیدن کنید.

انسان موجودی کنجکاو و جذاب است، بنابراین جای تعجب نیست که همه چیز مرموز و معمایی ما را مجذوب خود کند. مهم نیست که چه زمانی شی فوق العاده ایجاد شده است، مهمترین چیز این است که این تخیل را تحریک می‌کند، مانند "چاه مارپیچ سینترا یا برج وارونه"، به عنوان مثال، که در پرتغال واقع شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج