جاباما
۱۱۲۹۲۶
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

۵۰۰ کودک قربانی آزار جنسی مجری BBC

براساس تحقیقات جدیدی که صورت گرفته است مشخص شد جیمی ساویل مجری سابق برنامه‌های کودک در شبکه بی بی سی در زمان حیات خود بیش از ۵۰۰ کودک را که در میان آنها قربانیان دو ساله نیز وجود داشته مورد سوءاستفاده جنسی قرار داده است.

واحد مرکزی خبر: براساس تحقیقات جدیدی که صورت گرفته است مشخص شد جیمی ساویل مجری سابق برنامه‌های کودک در شبکه بی بی سی در زمان حیات خود بیش از ۵۰۰ کودک را که در میان آنها قربانیان دو ساله نیز وجود داشته مورد سوءاستفاده جنسی قرار داده است.

در این تحقیقات مشخص شد که ساویل یکی از بزرگترین ستاره های تلوزیونی در انگلیس در دهه های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ از تماسهای سطح بالای خود برای آزار شماری از قربانیانش در یک بیمارستان روانی سوء استفاده کرده است.

پیتر وات مدیر برنامه حفاظت از کودکان در یک موسسه خیریه گفت: شکی نیست که پرونده ساویل یکی از فاجعه امیز ترین پرونده های تجاوز جنسی است که ما با آن روبرو شده ایم.

در این گزارش به اسناد دولتی اشاره شده که نشان میدهد یک مقام بلندپایه به ساویل کمک کرده است تا به عنوان رئیس نیروی ضربت برای حل مناقشه بین اتحادیه های کارگری و مدیریت بیمارستان روانی برادمور در جنوب انگلیس در سال ۱۹۸۸ منصوب شود.

پلیس میگوید که هم اکنون ۱۶ گزارش درباره سو استفاده جنسی از بیماران در این بیمارستان که وی کلیدهایش را در اختیار داشته دریافت کرده است.

تروور اسمیت مدیر موسسه برادمور گفت: ساویل در ازای دادن امضا به دختران نوجوان آنها را مورد سو استفاده جنسی قرار می‌داد.

جیمی ساویل که در اکتبر ۲۰۱۱ در سن ۸۴ سالگی مرد، یک شخصیت بسیار معروف ولی عجیب و غریب بود. وی در سال ۱۹۹۰ لقب شوالیه را نیز دریافت کرد.

وی از شهرت خود به عنوان مجری دو برنامه معروف بی بی سی برای تجاوز جنسی به قربانیان در ساختمان شبکه و همچنین مدارس و بیمارستانها که در آنها مورد استقبال طرفدارانش قرار می‌گرفت، استفاده کرد.

تحقیقات نشان می‌دهد بیشتر قربانیان ساویل در گروه سنی ۱۳ تا ۱۵ سال قرار داشتند.

یک سال پس از مرگ ساویل پنج زن با حضور در تلویزیون اعلام کردند که ساویل زمانیکه دختربچه بودند آنها را مورد سوءاستفاده جنسی قرار داده است و شکایت آنها راه را برای صدها مورد شکایت مشابه بعدی باز کرد.

این رسوایی شبکه بی بی سی را وارد بحرانی کرد که به استعفای جرج انتویستل مدیرکل این شبکه در نوامبر ۲۰۱۲ انجامید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج