۱۱۲۹۲۶۹
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

مرادمند: روزی ۱۰ بار تهدید می‌شوم

مشکلات مالی استقلالی‌ها به اوج رسیده تا جایی که برخی از رسانه‌ها در این مدت این موضوع را دستاویز قرار داده و به‌صورت رسمی از ورشکستگی باشگاه بزرگ استقلال خبر دادند.

فرهیختگان: مشکلات مالی استقلالی‌ها به اوج رسیده تا جایی که برخی از رسانه‌ها در این مدت این موضوع را دستاویز قرار داده و به‌صورت رسمی از ورشکستگی باشگاه بزرگ استقلال خبر دادند. با این حال اگرچه این خبر با بیانیه‌ای از سوی این باشگاه تکذیب شد، ولی در عمل مدت‌هاست که خبری از پرداخت مطالبات بازیکنان استقلال نیست تا جایی که می‌توان گفت موجودی در این باشگاه نزدیک به صفر است البته تا مدت‌ها این باشگاه به‌خاطر دستگیری اسماعیل خلیل‌زاده حق نقل و انتقال مالی نداشت با این حال با حل‌شدن این مشکل نیز شرایط خیلی تغییر نکرد؛ چرا که اصولا پولی برای نقل و انتقالات وجود ندارد.

نکته قابل توجه اینکه روز گذشته برخی از اخبار حکایت از یک دردسر عجیب برای مدافع این باشگاه در آستانه دیدار با تیم سابقش داشت و این‌طور مطرح شد که از آنجایی که چک‌های محمدحسین مرادمند برگشت خورده حالا طلبکارانش حکم جلب وی را گرفته و می‌خواهند دردسرهایی را برای این مدافع استقلال به‌وجود بیاورند، البته مرادمند در گفت‌وگو با «فرهیختگان» اعلام کرد که این مشکل جدید نیست و به چند ماه پیش مربوط می‌شود. با این حال با بازگشت استقلال از عربستان این اتفاق با جلب پاسپورتش در فرودگاه به اوج خود رسیده است، ولی آن زمان احمد مددی، مدیرعامل این باشگاه قول پیگیری‌های لازم را داد؛ هرچند از آن زمان دیگر از این پیگیری‌ها هم خبری نشد و حالا این اتفاق تبعاتی را در پی داشته است.

به این بهانه دقایقی با مدافع استقلال به صحبت پرداخته و در این بین برخی اتفاقات مربوط با این باشگاه را هم با وی در میان گذاشتیم تا نظراتش را جویا شویم. گفت‌وگو با مدافع استقلال را در ادامه می‌خوانید.

در خبرها آمده بود طلبکاران حکم جلب تو را گرفته‌اند و به این ترتیب مشکلاتی را برایت ایجاد کرده‌اند. صحبت‌مان را از همین جا آغاز کنیم. چه اتفاقی افتاده است؟

من چندین ماه است که این مشکل را دارم و این اتفاق تازه‌ای نیست و ربطی به دیروز و امروز ندارد و با همین مشکل نیز در این ماه‌ها استقلال را همراهی و برای تیم بازی کردم. روزی که به استقلال آمدم متعهد شدم تا از پول قراردادم برای رضایت‌نامه باشگاه قبلی‌ام پرداخت شود تا با گرفتن رضایت‌نامه بتوانم با استقلال قرارداد ببندم. این درحالی است که باشگاه نیز در هنگام انعقاد قرارداد تعهد داد تا در تاریخ‌های مشخصی به من پول بدهد، اما الان پنج ماه است از آن تاریخ که باشگاه تعهد داد تا پول بدهد، گذشته است و من مطابق با این تعهد پولی دریافت نکردم البته این که بگویم هیچ پولی دریافت نکردم این‌طور نیست و با مبلغی که باشگاه در این مدت پرداخت کرده فقط توانستم زندگی‌ام را بچرخانم.

نمی‌خواهم هم یک‌طرفه به قاضی بروم و این‌طور نیست که بگویم اصلا دریافتی نداشتم و حقایق را می‌گویم و اتفاقی را که افتاده است، در واقعیت مطرح می‌کنم و حتی یک نقطه هم این‌ور و آن‌ور نمی‌گویم. من با پولی که گرفتم فقط زندگی‌ام را در این مدت چرخاندم و آن پولی که قرار بوده به من پرداخت شود و به من تعهد داده بودند پرداخت نشده است. این درحالی است که من هم بر اساس این تعهد‌ها چک دادم و وقتی که باشگاه نتوانست پرداختی‌ای داشته باشد من هم نتوانستم از پس این چک‌های سنگین بربیایم.

پس این موضوع گرفتن حکم جلب تو اتفاق تازه‌ای نیست و فقط تازه رسانه‌ای شده است؟

نه همان‌طور که گفتم چند ماه از این موضوع سپری می‌شود با این حال قبل از دیدارهای لیگ قهرمانان آسیا و قبل از اعزام به عربستان این اتفاق یعنی مشکلات مالی برای من به اوج خود رسید و چک‌ها برگشت خورد و زمانی که با تیم در عربستان در خارج از کشور بودیم حکم جلب مرا گرفتند. زمانی که به ایران برگشتیم به محض ورود به فرودگاه پاسپورتم را جلب کردند و از من تعهد گرفتند تا فردای آن روز به کلانتری بروم.

با این حال از آنجایی که فرد شناخته شده‌ای هستم و از سوی دیگر آقای مددی مدیرعامل استقلال تعهد داد و همانجا قضیه فیصله پیدا کرد، اما در ادامه طی صحبت‌هایی که با مدیریت داشتم بارها به ایشان گفتم که مشکل دارم و باید زودتر این مورد برطرف شود و آقای مددی هم به دفعات گفتند که من پیگیر هستم و حالا یکی دو ماه هم از آن جریانات سپری می‌شود و دیگر هیچ خبری از پرداختی جدید نشد و نکته تاسف‌آور اینکه در این مدت از دلال‌های مختلف گرفته تا شرخر‌هایی که پیام‌های تهدیدآمیز می‌دهند، زندگی‌ام را مختل کرده‌اند؛ آنها روزی ۱۰ بار زنگ می‌زنند و تهدید می‌کنند و قبل از بازی‌ها هم حتی تهدید می‌کردند که با مامور به هتل می‌آیند و با حکم جلب من را دستگیر می‌کنند، اما الان کار به جایی رسیده که دیگر با حکم جلب و مدارک و مستندات می‌خواهند قبل از بازی با پدیده به هتل بیایند و دستگیرم کنند. دیگر نمی‌دانم چه بگویم و چه حرفی بزنم واقعا خودم هم مانده‌ام!

درحال حاضر وضعیتی وجود دارد که هواداران استقلال از شرایط این تیم به شدت نگران و حتی ناامید هستند تا جایی که برخی اخبار حکایت از ورشکستگی باشگاه استقلال می‌دهد هر چند این باشگاه اعلام کرد این اخبار صحت ندارد با این حال در واقعیت اتفاقات دیگری می‌افتد.

زمانی که بچه شما از نان و غذا گرفته تا لباس و اسباب‌بازی می‌خواهد به او می‌گویید من خانه و زمین و ماشین دارم؟ هیچ پولی ندارید برای بچه‌تان لباس و اسباب بازی بخرید اما به او می‌گویید چون ماشین و زمین و خانه دارم صبر کن تا آنها را بفروشم تا برایت لباس بخرم؟ استقلال باشگاه بزرگی است و در سطح آسیا تیم مطرح و شناخته‌شده‌ای محسوب می‌شود، مگر می‌شود که آهی در بساط نباشد. ما تیم کوچکی نیستیم حداقل نصف مردم این کشور هوادار استقلال هستند، این باشگاه دو قهرمانی آسیا دارد که آرزوی خیلی از تیم‌هاست و حتی بسیاری از تیم‌های بزرگ آسیا و همین ایران حسرت دو ستاره روی سینه ما را می‌خورند.

مگر الکی است که می‌گویند استقلال ورشکسته شده یا آهی در بساط ندارد. این مثال را هم زدم تا خودتان تا ته خط بروید و حرف دیگری باقی نماند، ولی همان‌طور که گفتم وقتی به روز بازی می‌رسیم فارغ از این مشکلات و صحبت‌ها برای سربلندی تیم و موفقیت استقلال به زمین می‌رویم و جز این کار دیگری نمی‌توانیم بکنیم، وقتی می‌بینیم میلیون‌ها هوادار ما را دنبال می‌کنند و تمام چشم امیدشان به این تیم است.

وقتی نتایجی که می‌گیریم روی زندگی آنها تاثیر می‌گذارد حداقل در زمین و در روز مسابقه این مشکلات را فراموش کرده و برای خوشحالی هواداران و سربلندی‌شان و به‌خاطر احساسات و تعصبی که به تیم دارند جز فراموشی اتفاقات کار دیگری نمی‌توانیم کنیم وقتی که می‌بینیم ۳۰، ۴۰ میلیون هوادار چشم‌شان به نتایج استقلال است فقط می‌توانیم به زمین برویم تا برای هواداران‌مان بجنگیم. اگر خودم هزار مشکل هم داشته باشم چشمم را در روز مسابقه به همه آنها بسته و فقط به این فکر می‌کنم که بتوانم در روز بازی بهترین کیفیت خود را بروز بدهم تا هواداران سربلند و خوشحال شوند تا در این دوران که همه با مشکلات اقتصادی طرف هستند و به‌خاطر مشکلاتی که کرونا پدید آورده و اتفاقات خوبی نمی‌افتد حداقل آنها یکی دو ساعت یا یکی دو روز به‌خاطر نتایج استقلال خوشحال باشند. من مطمئنم که نتایج استقلال در کیفیت زندگی هواداران این تیم به‌صورت مستقیم تاثیرگذار است چون این موضوع را از نزدیک می‌بینم و لمس می‌کنم. اصلا مگر می‌شود نتایج ما روی زندگی هواداران تاثیر نگذارد، پس برای چه می‌گویند فوتبال پدیده عجیبی است.

این مشکلات و تهدید‌ها در آستانه بازی با پدیده روی ذهنیت تو تاثیر منفی نمی‌گذارد و برای استقلال دردسرساز نمی‌شود؟

حدود ۴ ماه است که با این مشکلات برای استقلال بازی می‌کنم اما وقتی که به زمین بازی می‌روم به‌جز اینکه تیم بزرگ استقلال موفق شود و هواداران‌مان راضی و خندان باشند به هیچ چیز دیگری فکر نمی‌کنم و تمام تمرکز و فکر ذکرم را روی موفقیت استقلال می‌گذارم و مطمئن باشید مشکلات بزرگ‌تر از این هم نمی‌تواند در هنگام بازی روی ذهنیت و عملکردم تاثیرگذار باشد.

اتفاقا در این زمینه فرهاد مجیدی هفته گذشته در فضای مجازی گلایه‌های خود را مطرح کرده و به هواداران این وعده را داد که دیگر نمی‌خواهد سکوت کند و از این طریق با آنها صحبت خواهد کرد و به‌نظر می‌رسد الان مجیدی نه‌تنها به‌عنوان سرمربی، بلکه به‌عنوان یک مدیر یا بزرگ‌تر سوای مسائل فنی، سعی می‌کند تا در سایر مباحث ورود کرده و تا جایی که می‌تواند با رفاقت و دوستی با بازیکنان جلوی برخی از تبعاتی را که مشکلات مالی به‌وجود آورده است، بگیرد.

به‌عنوان یک بازیکن از فرهاد مجیدی بسیار ممنونم، از این جهت که از روز اول که به استقلال آمد صادقانه با بازیکنان برخورد کرده و با آنها خیلی راحت است و به‌خاطر همین احساس راحتی‌ای که با مجیدی داشتم توانستم خیلی راحت مشکلات و مسائل را با او درمیان بگذارم. زمانی که یک رابطه نزدیک و احساسی بین بازیکن و سرمربی به‌وجود می‌آید، باعث می‌شود وقتی مربی احساس می‌کند که تیمش در خطر است و بازیکنانش نیز در خطر قرار دارند دست به اقدامات این‌چنینی بزند. من واقعا از او ممنونم وقتی که این اظهارات را مطرح می‌کند و دست به چنین کارهایی می‌زند می‌دانیم که فقط به‌خاطر ما بازیکنان و هواداران استقلال است و مطمئنا به غیر از این موضوع چیز دیگری مطرح نیست و من از این طریق استفاده لازم را کرده تا یک‌بار دیگر به‌خاطر همه حمایت‌ها و پشتیبانی‌های فرهاد مجیدی از او تشکر ویژه‌ای داشته باشم.

کمی هم درباره شرایط فنی خودت صحبت کن. به نظر می‌رسد از این لحاظ کاملا آماده باشی؟

بله، درست است صددرصد آماده‌ام و خدا را شکر با تمریناتی که کادرفنی برای‌مان در این مدت درنظر گرفته در سطح ایده‌آلی قرار داریم در هر صورت زمانی که مسابقات تعطیل می‌شود و بازی رسمی برگزار نمی‌شود خیلی سخت است که بتوان بازیکنان را در یک سطح آمادگی مناسب نگه‌داشت که خدا را شکر با تدابیر و برنامه‌های حرفه‌ای کادرفنی و یک برنامه‌‌ریزی درست، بچه‌ها در یک سطح آمادگی ایده‌آل قرار دارند و در این مدت در تمرینات زمینه‌های این امر مهیا شده تا از لحاظ بدنی و همچنین کیفیت فنی در ایامی که مسابقات برگزار نمی‌شود، دچار افت نشویم، به همین دلیل از آنها تشکر ویژه می‌کنم. خود من از همین بابت صددرصد برای بازی فردا مقابل پدیده و ادامه رقابت‌های استقلال در دیدارهای بعدی لیگ و جام حذفی کاملا آماده‌ام.

فردا استقلال در یک بازی عقب‌افتاده به مصاف پدیده مشهد تیم سابق تو می‌رود. این تقابل برایت جذابیتی دارد؟

نظر خاصی در این خصوص ندارم، زمانی هم که از سپاهان به تیم مشهدی آمدم آن زمان هم می‌گفتند نظرت چیست و آن زمان هم می‌گفتم نظر خاصی ندارم و یادم می‌آید وقتی هم که به سپاهان گل می‌زدم باز هم می‌گفتند نظرت چیست و باز هم می‌گفتم نظر خاصی ندارم! درباره بازی فردا هم به غیر از این بازی برایشان در ادامه بازی‌ها آرزوی موفقیت دارم.

کمی هم درباره آینده استقلال صحبت کن. در این خصوص چقدر امیدوار هستی؛ چرا که ۳ جبهه سخت آسیا، لیگ و جام حذفی باقی مانده است.

آینده خیلی خوب می‌شود و به این موضوع شک نکنید، هرچند من از آینده دور صحبت می‌کنم! نمی‌خواهم صحبت سیاسی کنم اما ان‌شاءالله کسانی روی کار بیایند و کسانی اضافه شوند که بتوانند به استقلال و هوادارانش کمک کنند و یا همین افرادی که هستند دیدگاه‌شان نسبت به این تیم عوض شود. باز هم تاکید می‌کنم نه دوست دارم حرف سیاسی بزنم و نه درباره آینده خیلی صحبت کنم، اما امیدوارم کسانی باشند که خیلی زود به استقلال کمک کنند و مثل تابستان سال قبل دیر نشود. الان الهلال را ببینید که برای بازی با استقلال دست به چه اقدامات وحشتناکی زده و این درحالی است که پنجره ما هنوز بسته است.

منظور از این افراد در چه حوزه‌ای است. وزارت ورزش یا تیم؟

هر جایی، این افراد یا باشند یا هرچه سریع‌تر اضافه شوند، من فقط منظورم این است که زود به تیم استقلال کمک کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج