۱۱۲۹۲۷۵
۷ نظر
۵۰۰۵
۷ نظر
۵۰۰۵
پ

باقری: اسکوچیچ مستحق بهترین‌هاست

حضور کریم باقری و وحید هاشمیان در کنار اسکوچیچ نقش غیر قابل انکاری در چهار پیروزی متوالی تیم ملی در منامه داشت.

ایران ورزشی: حضور کریم باقری و وحید هاشمیان در کنار اسکوچیچ نقش غیر قابل انکاری در چهار پیروزی متوالی تیم ملی در منامه داشت. آقا کریم که مثل همیشه بی‌تعارف و بی‌شیله پیله حرف می‌زند باز هم با همه بزرگی‌اش با تواضع هر چه تمام کاملاً نقش حضورش را در تیم ملی رد کرده و همه چیز را به تلاش بازیکنان و خصوصاً درایت اسکوچیچ منوط می‌سازد. کریم باقری در گفت و گویی اختصاصی با ایران ورزشی جدا از بحث تیم ملی با ما در رابطه با بازی حساس سوپرجام و البته گلایه از زمانش همچنین رویارویی با استقلال در جام حذفی و سایر موارد صحبت کرد و به تمام سؤالات ما پاسخ داد.

امروز در دیدار سوپرجام مقابل تراکتور چه نتیجه‌ای برای تیمتان متصور هستید و فکر می‌کنید قادر هستید اولین جام پرسپولیس را در سال جاری کسب کنید؟

بازی سوپرجام اهمیت خودش را دارد اما حالا ما باید بعد از چند وقت بازی کنیم. بازی‌های لیگ برای فصل قبل است و بازی سوپرجام هم باید مثل همه دنیا قبل از شروع لیگ بین قهرمان لیگ برتر و جام حذفی برگزار می‌شد اما با برنامه‌ریزی غلط متأسفانه الان باید بازی کنیم و این زمانبندی و برنامه‌ریزی اصلاً درست و اصولی و صحیح نبوده و نیست و هر جام و هر بازی باید سر موقع و زمان مناسب خودش برگزار شود اما متأسفانه در فوتبال کشور ما اصلاً این موارد رعایت نمی‌شود. مثلاً در مقطعی در دور رفت بازی‌ها هر ۷ روز و حتی ۸ روز یک بار برگزار می‌شد اما الان باید ۴ روز یک بار بازی کنیم. در همه جای دنیا می‌بینیم که شرایط بازی‌ها و سازماندهی و برنامه‌ریزی مسابقات سال به سال بهتر می‌شود اما اینجا انگار از بهتر شدن اصلاً خبری نیست با این وجود و با همه مشکلاتی که هست سوپرجام تنها یک بازی است و ما و تراکتور هر دو به دنبال قهرمانی خودمان در این جام هستیم. من فکر می‌کنم هر دو تیم شانس برابری دارند و تلاش می‌کنند که اولین جام امسال را به تیم خودشان اختصاص دهند.

اما سه بازیکن بزرگ و تأثیرگذار تراکتور؛ شجاعی، حاجی‌صفی و دژاگه از تراکتور رفته‌اند. مسأله‌ای که به لحاظ مهره قطعاً شرایط و شانس تیم پرسپولیس را بیشتر می‌سازد.

بله سه بازیکنی که گفتید جدا شده‌اند با این وجود تراکتور زیاد هزینه کرده و می‌خواهد نتیجه بگیرد. البته در طرف مقابل ما هم شرایط خیلی خوبی داریم و هدفمان برد و کسب قهرمانی سوپرجام است و قطعاً همه تلاشمان را انجام می‌دهیم که اولین جام را بگیریم و هواداران بدانند که بازیکنان ذره‌ای برای موفقیت تیمشان و خوشحال کردن آنها کم نخواهند گذاشت و همه توانشان را خرج می‌کنند تا به امید خدا از سوپرجام با قهرمانی خارج شوند و هوادارانمان را خوشحال کنند.

درباره رویارویی‌تان با استقلال چه صحبتی دارید؟ این قرعه را بدشانسی پرسپولیس می‌دانید یا نظر متفاوتی دارید؟

این مسأله برای شما مطبوعاتی‌ها و رسانه‌ها خیلی حساس است و برای ما هر قرعه‌ای که می‌افتاد هیچ فرقی نداشت چون بالاخره جام حذفی است و تیمی که می‌خواهد قهرمان شود باید همه تیم‌ها را ببرد.

بعد از شکست رقیب سنتی‌تان در لیگ فکر می‌کنید در جام حذفی هم می‌توانید این تیم را شکست دهید؟

فعلاً تا آن بازی زمان باقی مانده است به همین دلیل اول به بازی سوپرجام فکر می‌کنیم و بعد هم ۷ بازی در لیگ برتر داریم و در زمان بازی با استقلال در جام حذفی هم حتماً به این دیدار فکر می‌کنیم و برای موفقیت برنامه‌ریزی و نقشه‌های خاص خودمان را طراحی خواهیم کرد اما از الان صحبت کردن راجع به بازی با استقلال و نتیجه آن دیدار اصلاً حرفه‌ای و درست نیست.

با وجود مصدومیت کمال و امیری و خستگی ملی‌پوشانتان شرایط خوب و برابری را برای بازی سوپرجام و حتی بقیه بازی‌ها در قیاس با بقیه تیم‌ها برای موفقیت تیمتان قائل هستید؟

بله فشار روی تیم ما بیشتر است اما دنبال بهانه نیستیم و وجود ملی‌پوشان زیاد و متعدد هم در پرسپولیس مایه افتخار تیم ماست که بیشترین بازیکن ملی‌پوش را در اختیار تیم ملی کشورش قرار داده است. جدا از این موضوع در حال حاضر هم بازیکنان همگی حرفه‌ای هستند و در شرایط سخت خوب می‌دانند که باید چگونه تمرین و استراحت و برنامه‌ریزی برای بازی‌هایشان انجام دهند. در خصوص مصدومیت کمال هم باید بگویم او قبلاً هم با درد بازی می‌کرد و با آمپول و بقیه اقدامات پزشکی برای بازی‌ها آماده می‌شد اما بعد از مدتی دست و پنجه نرم کردن با این شرایط تصمیم گرفته شد او درمان بهتر و کامل‌تری داشته باشد و بیشتر استراحت کند. در مورد مصدومیت وحید و بقیه مشکلاتی از این دست باید بگویم مشکل مصدومیت همیشه برای بازیکنان هست و وجود دارد.

اما فعلاً رادو را هم حداقل در دیدار سوپر جام در اختیار ندارید. در صورت مصدومیت لک با مشکلی از بابت دروازه‌بان جایگزین مواجه نخواهید شد؟

نه اصلاً مشکلی در این رابطه وجود ندارد. حامد خیلی سرحال و آماده است و دروازه‌بان دیگرمان هم در تمرینات بسیار خوب و آماده نشان داده از این رو از بابت دروازه‌بان اصلی و ذخیره هیچ مشکلی برای بازی احساس نمی‌کنیم.

از پرسپولیس جدا شویم و به تیم ملی بپردازیم. اسکوچیچ به همراه کادر فنی‌اش و بازیکنان تیم ملی انصافاً در بحرین کاری کردند کارستان و با وجود ضرورت چهار برد که ناخواسته فشار روانی زیادی را هم به تیم ملی وارد می‌ساخت تیم ملی ما از سد همه حریفان گذشت. چطور اسکوچیچ موفق به انجام چنین موفقیتی با تیم ملی ایران شد؟

بازیکنان و کادر فنی همه تلاششان را انجام دادند. من تاکنون و تا قبل از حضور در جمع ملی‌پوشان از نزدیک کار اسکوچیچ را ندیده بودم اما وقتی تلاش زیاد و کار فنی ایشان را دیدم واقعاً باید بگویم اسکوچیچ مستحق بهترینهاست و باید قدر چنین مربی را دانست و از وجودش بیشتر و بهتر استفاده کرد. سرمربی تیم ملی با وجود اینکه یک سال و نیم درگیر کرونا و دیگر مشکلات دیگر فوتبال ما بودند اما به شکل عالی و بسیار خوبی تیم ملی ما را هدایت کردند و در مقطعی سخت به موفقیت رساندند از همین رو قاطعانه می‌گویم که سرمربی تیم ملی لیاقت تحسین و قدردانی را دارد و باید به کارش خیلی احترام گذاشته شود.

جالب اینکه خیلی بدون ادعا بیش از حد تلاش می‌کردند و هیچ‌وقت هم تقاضای بزرگی نداشتند و به قولی بدون بهانه و مشکل‌تراشی بدون ادعا کار کردند و در منامه هم انصافاً به بهترین شکل تیم ملی ایران را به موفقیت رساندند.

بله همه مسائلی که گفتید در مورد اسکوچیچ صدق می‌کند و صادق است اما در مملکت ما و فوتبال ما هر کسی که هیاهو و سر و صدای بیشتری راه بیندازد و کار کند بیشتر به آن اهمیت داده و مورد توجه قرار می‌دهند.

شما هم قطعاً موافق حفظ اسکوچیچ هستید.

من در جریان قرارداد اسکوچیچ نیستم اما قطعاً باید چنین مربی در رأس کادر فنی تیم ملی ایران حفظ شود؛ مربی که به لحاظ فنی عالی کار می‌کند و جو خیلی خوبی را در تیم ملی به وجود آورده که واقعاً قابل ستایش است و فدراسیون هم باید زمینه حضور و ادامه همکاری چنین مربی موفقی را با تیم ملی فراهم سازد.

حضور خودتان هم در کنار اسکوچیچ خیلی به تیم ملی و انسجام بیشتر و همدلی بازیکنان تیم ملی کمک کرد.

من فقط دو هفته با افتخار در کنار تیم ملی کشورم حضور داشتم و میهمان این عزیزان بودم.

اما این صحبت بیشتر نوعی تعارف است و کارشناسان از نقش غیر قابل انکار شما و وحید هاشمیان همگی صحبت کرده و آن را ستودند.

شما و بقیه کارشناسان و اصحاب رسانه به من لطف دارید اما هیچ تعارفی نیست و گفتم من دو هفته فقط در کنار تیم ملی کشورم بودم.

آقا کریم بالاخره طلسم شکست ندادن بحرین را در منامه شکستیم مضاف بر آنکه به طلسم شکست‌ناپذیری ده ساله عراق در بازی‌های رسمی هم پایان دادیم. در رابطه با این کار بزرگ تیم ملی‌مان خصوصاً اسکوچیچ که نقش اول را در این بین داشت چه صحبتی دارید؟

همه این موفقیت‌ها و به قول شما طلسم شکستن‌ها نشان می‌دهد تیم ملی ایران و سرمربی‌اش مستحق بهترین‌ها بوده و هستند. شاید اگر افراد دیگری بودند موفقیت‌های بزرگ اخیر را در بوق و کرنا کرده و خیلی زیاد هم به آنها توجه می‌شد.

برای مراحل سخت بعدی و رویارویی با حریفان بسیار قدرتمند چقدر احتمال موفقیت تیم ملی و صعود به جام جهانی قطر را متصور هستید؟

این موضوعی که شما گفتید به برنامه‌ریزی سریع و دقیق فدراسیون باز می‌گردد که چطور برنامه‌ریزی شود تا بازیکنان و تیم خوبی را که در اختیار داریم آماده سازیم. بازیکنان و سرمربی خوبی داریم و در مجموع گروه بسیار موفقی را در اختیار داریم که با برآورده ساختن خواسته‌های سرمربی تیم ملی و تدارکات لازم حتماً می‌توانیم به جام جهانی قطر صعود کنیم و دلیلی برای عدم صعود نکردن وجود ندارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • mohammad hashemi

      همی شما لنگی ها از خداتونه بمونه دفعه بعد دوازده نفر از تیم لنگ رو ببره تیم ملی آخه کجای این تیم فنی بود یا با تاکتیک همشون روی خلاقیت های فردی بازیکنان پیروز میشدیم

      پاسخ ها

      • بی نام

        برو دنبال کارت، استقلالیه سوراخ. پرسپولیس آبروی فوتبال ایرانه توی تمام تاریخ فوتبال ایران. چه بازیکنهاش چه تیمش

    • پوکر

      اصلا توراست میگی کیسه کش مگه بازیکنا کی بودن نود درصد پرسپولیسی بودن وهمه بزرگ وحرفه ای وهمه روی خلاقیت فردی گل میزدن ولی مهدی قاعدی همون خلاقیت فردی هم نداشت وهفت متر دروازه خالی راگل نکرد این همونی هست که بهش میگید نیمار

      پاسخ ها

      • ناصر

        سلام، بی خیال این کری هایی که باعث توهین و بی احترامی به یکدیگر می شود، شوید،، آقای اسکوچیچ بدون ادعا کار کرده است و هر تیمی که با ایشان باشد نفع می‌برد،، حالا بستگی به مدیران بی لیاقت ما دارد،، دنبال اسم و ادعایند.

    • جمعی ازهواداران

      ماهم بااقاکریم موافق هستیم

    • بی نام

      دنبال یک مربی هستن تا شریک بشن پول خوبی گیرشون بیاد تیم ملی مهم نیست مثل ویلموتس

    • ولی

      آفرین نظر آخر نظر جدی بود وگر نه ریس فدراسیون صحبت از تعویض مربی نمی زد افراد فدراسیون فکر پر کردن جیبشان هستند وگر نه صحبت از تغییر مربی موفق نمی‌زدند مشتی شارلاتان و قالتاق تو فدراسیون هستند و فکر تیم ملی نیستند اینم مثل همه جای دیگه بدون فکر و برنامه ریزی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج