جاباما
۱۱۲۹۴۲۲
۴ نظر
۵۰۲۱
۴ نظر
۵۰۲۱
پ

آقای جف بزوس! تابلو مونالیزا را بخر و بخور

اگر ثروتمندترین فرد جهان باشید، احتمالا با درخواست‌های عجیبی مواجه می‌شوید چرا که هزاران نفر با امضای یک دادخواست آنلاین از مدیرعامل آمازون، جف بزوس خواسته‌اند که تابلو نقاشی مونالیزا را بخرد و بخورد.

دیجیاتو: اگر ثروتمندترین فرد جهان باشید، احتمالا با درخواست‌های عجیبی مواجه می‌شوید چرا که هزاران نفر با امضای یک دادخواست آنلاین از مدیرعامل آمازون، جف بزوس خواسته‌اند که تابلو نقاشی مونالیزا را بخرد و بخورد.

به تازگی یک دادخواست آنلاین مورد توجه قرار گرفته که در آن افراد از جف بزوس می‌خواهند که این نقاشی مشهور «لئوناردو داوینچی» را خریداری کند. این دادخواست جدید نیست و تقریبا یکسال پیش ایجاد شده، اما حالا مورد توجه قرار گرفته است.

آقای جف بزوس! تابلو مونالیزا را بخر و بخور

این دادخواست نزدیک به یکسال پیش توسط یک موسیقی‌دان در مریلند آمریکا به نام «کین پاول» راه‌اندازی شد. پاول در زمان ایجاد این دادخواست گفته بود که چون بزوس ثروت کلانی دارد، می‌تواند چنین کاری را انجام دهد که البته می‌تواند نشان‌دهنده تاثیرگذاری‌اش در جهان هم باشد.

البته پاول تنها از بزوس نخواسته که تابلو مونالیزا را بخرد، بلکه می‌خواهد ثروتمندترین فرد جهان نقاشی داوینچی را هم بخورد. پاول در پاسخ به این سوال که چرا چنین درخواستی از بزوس دارد، صادقانه گفته که دلیلش را نمی‌داند.

ظاهرا پاول در زمان راه‌اندازی چنین دادخواستی ایده واضح‌تری داشته چرا که در این دادخواست نوشته:

آقای جف بزوس! تابلو مونالیزا را بخر و بخور

«تا به امروز هیچ فردی تابلو مونا لیزا را نخورده و ما احساس می‌کنیم که جف بزوس باید دست بکار شود و چنین کاری را به واقعیت تبدیل کند.»

این ایده به اندازه کافی عجیب است، اما موضوع زمانی عجیب‌تر می‌شود که بدانید مردم به دنبال پاسخ این سوال هستند که در صورت خوردن این تابلو، چه بلایی سر بزوس می‌آید. از آنجایی که بزوس ثروتمندترین فرد جهان است، خرید تابلو مونالیزا برایش کاری ندارد، هرچند نمی‌توان روی این نقاشی قیمتی گذاشت. پیش‌بینی می‌شود قیمت این تابلو حداقل ۶۰ میلیارد دلار باشد.

مسلما جف بزوس درخواست ۱۰ هزار نفری که این دادخواست آنلاین را امضا کرده‌اند، انجام نمی‌دهد. این اقدام نه تنها عجیب است، بلکه امکان خرید نقاشی مونالیزا حداقل در بازه زمانی کنونی هم در حد صفر درصد است.

در نهایت بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که خوردن تابلوهای نقاشی در دنیای هنر چندان کار عجیبی نیست چرا که به گفته کارشناسان، خوردن یک تابلو در راستای سنت تخریب هنر به عنوان راهی برای خلق هنر قرار می‌گیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ... خوشی زده زیر دلشون انگار...

    • بدون نام

      دیوونه ها

    • بدون نام

      قسم به جان تو که در گمراهی خویش غوطه ورند

    • بدون نام

      چقدر مسخره!!! درسته معروف شدن خوبه؛ ولی دیگه با این مسخره بازیا و اداها.... از سایتها تعجب میکنم چنین اخبار مذخرفی رو وایرال میکنن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج