۱۱۲۹۴۷
۵۰۱۵
۵۰۱۵
پ

اگر كارتان را از دست داده‌ايد، بخوانيد

از كاري كه چند سال از عمرتان را برايش خرج كرديد بيكار شده‌ايد؟ احساس مي‌كنيد هيچ كارفرمايي در هيچ گوشه‌اي از اين شهر به مهارت‌هاي شما نياز ندارد. با اين وجود اگر هنوز هم براي موفق شدن انگيزه داريد، مي‌توانيد از اين توصيه‌ها كمك بگيريد.

اگر كارتان را از دست داده‌ايد، بخوانيد
مجله سیب سبز: از كاري كه چند سال از عمرتان را برايش خرج كرديد بيكار شده‌ايد؟ احساس مي‌كنيد هيچ كارفرمايي در هيچ گوشه‌اي از اين شهر به مهارت‌هاي شما نياز ندارد و تصور مي‌كنيد برنامه‌هاي مالي و كاري كه براي خود چيده بوديد هزاران سال نوري از شما دور شده‌اند؟ نمي‌گويم اين فكر و خيال‌ها منطقي و درست هستند اما به شما حق مي‌دهيم كه در اين شرايط سخت با احساسات منفي درگير شده باشيد. با اين وجود اگر هنوز هم براي موفق شدن انگيزه داريد و دوست داريد به خود سابق‌تان تبديل شويد، مي‌توانيد از اين توصيه‌ها كمك بگيريد.

با خودتان روراست باشيد

به احساسات‌تان خيره شويد. در ذهن و دل شما چه مي‌گذرد؟ ناراحتيد؟ عصباني هستيد؟ نگرانيد؟ شرمنده‌ايد؟ احساسات‌تان را بدون پرده‌پوشي بررسي كنيد. شما بايد بدانيد كه اين تغيير چه تاثيري بر روان و سبك زندگي‌تان گذاشته تا بتوانيد خرابي‌هاي ناشي از آن را يكي‌يكي بازسازي كنيد. شايد اين از دست دادن، آنقدر شما را آزار داده باشد كه تا چند هفته و چند ماه از پس شناختن احساسات واقعي‌تان برنياييد.

دست روي دست نگذاريد

براي كمك گرفتن از اطرافيان‌تان آماده شويد. به هر كسي كه مي‌دانيد، مي‌تواند به شما كمك كند، زنگ بزنيد يا رزومه‌تان را همراه با درخواست كمك برايش اي‌ميل كنيد. از قابليت‌هاي سايت‌هاي كاريابي هم غافل نشويد. سايت‌هاي معتبر و نشريات رسمي كه آگهي‌هاي شركت‌هاي مختلف را منتشر مي‌كنند يكي از بهترين ابزار‌هاي پيدا كردن گزينه مناسب براي شروع دوباره هستند.

اگر كارتان را از دست داده‌ايد، بخوانيد

حواس‌تان به خودتان باشد

نااميدي ممكن است قبل از هر احساسي به شما حمله كند. شايد تصور كنيد كه هيچ كاري از دست‌تان برنمي‌آيد و هيچ‌كس براي توانايي‌هاي‌تان ارزش قايل نيست. شايد هم احساس بي‌ثباتي و ناتواني براي ساختن آينده بيشتر از هر حسي شما را تحت‌تاثير قرار دهد. در اين شرايط هر روز و هر لحظه بايد مراقب فكر‌هايي كه از ذهن‌تان عبور مي‌كند، باشيد و نگذاريد احساسات منفي از شما فردي ناتوان و مايوس بسازد. اگر احساس كرديد هيجان‌هاي منفي هر روز بيشتر از قبل آزارتان مي‌دهند، موضوع را با يك روانشناس مطرح كنيد و از او براي آرام شدن كمك بگيريد. يادتان نرود كه هيچ كارفرمايي دوست ندارد يك عضو نااميد را وارد كسب و كارش كند.

ريشه‌ها را بخشكانيد

حالا كه با خودتان روراست‌تر شده‌ايد، دليل بيكار شدن‌تان را ارزيابي كنيد. اگر شما بدانيد اين اتفاق چرا رخ داده و از چه زماني جرقه‌هايش در زندگي كاري شما زده شده است، بهتر مي‌توانيد براي شروع دوباره برنامه‌ريزي كنيد. اما مهم اين است كه نااميد نشويد؛ شايد توانايي‌هاي شما در كار ديگري بهتر مجال بروز پيدا كنند! بد نيست قلم و كاغذي برداريد و توانايي‌ها و كاستي‌هاي‌تان را در آن فهرست كنيد. در اين فهرست هم به جنبه‌هاي كاري و علمي و هم به جنبه‌هاي شخصيتي‌از قبيل سازگاري، مديريت بحران و ... بپردازيد. گذشته از اين مي‌توانيد موضوع را با يك روانشناس سازماني كه در حوزه كسب و كار فعاليت مي‌كند درميان بگذاريد و از او براي شناخت بهتر خودتان كمك بگيريد. شايد شخصيت شما با محيط كاري ديگر و شرح شغلي متفاوت‌تر سازگاري بيشتري داشته باشد.

جا نزنيد

نگذاريد كه شريك زندگي‌تان همه بارناشی از این بیکاری را به تنهايي به دوش بكشد و فشار شرایط تازه شما او را از پا در بياورد. از هر لحظه‌اي براي پيدا كردن يك ارتباط تازه و جست‌وجوي شغل كمك بگيريد. گذشته از اين تا زماني كه كار مناسب را پيدا نكرده‌ايد، در مسئوليت‌هاي خانه مشاركت بيشتري كنيد تا همه بار زندگي بر دوش يكي از شما نيفتد. یکی از مسائلی که می‌تواند رابطه شما در این روزهای سخت را تحت تاثیر قرار دهد، کلافگی و کم طاقت شدن‌تان است. پس مراقب وضعیت روانی‌تان باشید و اجازه ندهیدکه واکنش‌های ناگهانی و ناخود‌آگاه‌تان بیشتر از بیکاری و مشکلات اقتصادی به رابطه شما آسیب بزنند.

انعطاف‌پذير باشيد

براي شروع كار تازه، بيشتر از هرچيز به انعطاف‌پذيري و سازگاري نياز داريد. تفاوت برنده‌ها و بازنده‌ها در قدم‌هايي است كه برمي‌دارند. برنده‌ها به هيچ فرصتي نه نمي‌گويند اما بازنده‌ها براي درجا زدن هميشه به دنبال بهانه‌اي مي‌گردند. پس اگر وارد كار تازه‌اي شده‌ايد، اصلي كه شما را به قبول آن وادار كرده را فراموش نكنيد: «شما به آن كار نياز داريد!» اگر احساس مي‌كنيد اين شغل ايده‌آل نيست، تا زماني كه در آن مشغول به كار هستيد، با تمام نيرو كارتان را انجام دهيد و در كنار رسيدگي به مسئوليت‌هاي‌تان، به‌دنبال فرصت بهتري بگرديد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج