۱۱۲۹۵۱۶
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

کشف ۱۸۸هزار ماینر غیرمجاز در کشور

سخنگوی صنعت برق از کشف ۱۸۸ هزار دستگاه غیرمجاز استخراج رمز ارز با مصرف برقی معادل یک نیروگاه بزرگ، در سراسر کشور خبرداد.

خبرآنلاین: سخنگوی صنعت برق از کشف ۱۸۸ هزار دستگاه غیرمجاز استخراج رمز ارز با مصرف برقی معادل یک نیروگاه بزرگ، در سراسر کشور خبرداد.

به نقل از صدا و سیما، مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به اینکه این مراکز هزینه‌ای بالغ بر ۱۸ هزار میلیارد تومان به شبکه برق تحمیل کرده‌اند افزود: ۱۸۸ هزار دستگاه در ۳ هزار و ۳۳۰ مرکز استخراج غیرمجاز رمز ارز در کل کشور قرار داشت که با گزارش‌های ارسالی کشف و به مراکز قضائی تحویل داده شده است.

کشف ۱۸۸هزار ماینر غیرمجاز در کشور

سخنگوی صنعت برق با بیان این که بار برق مصرفی این مراکز ۵۵۱ مگاوات بود، ادامه داد: برای تولید و رساندن این میزان برق به محل مصرف، باید نیروگاهی به بزرگی ۷۰۰ مگاوات احداث می‌شد.

رجبی مشهدی با اشاره به این که احداث نیروگاهی به بزرگی ۷۰۰ مگاوات، نیازمند ۱۸ هزار میلیارد تومان اعتبار است، گفت: مالکان این مراکز با سو استفاده از انشعاب‌های قبلی یا برقراری اتصالات غیرقانونی، اقدام به استفاده غیرمجاز از شبکه برق می‌کردند که همین موضوع باعث شده بود در محل‌های مصرف برق این مراکز، نوسان‌های شدید برق وجود داشته باشد.

رجبی مشهدی با هشدار به سو استفاده‌کنندگان از شبکه‌های برق تصریح کرد: صنعت برق راهکارهای قانونی برای تأمین برق این مراکز در نظر گرفته است، اما عده‌ای با استفاده غیرقانونی از برق و دست‌اندازی به حقوق دیگران، در حالی که با این کار باعث ایجاد نوسان در شبکه برق می‌شوند به وسایل برقی دیگران آسیب می‌رسانند.

وی افزود: در صورتی که این مراکز غیرمجاز در مکان‌های صنعتی باشند، به دلیل ایجاد نوسان در شبکه، می‌توانند باعث وارد آمدن خسارات میلیاردی به صاحبان صنایع مستقر در آن محل شوند.

رجبی مشهدی با بیان این که حتی تجهیزات صنعت برق نیز به دلیل این مصارف غیرمجاز که بار زیادی را به شبکه تحمیل کرده‌اند، در معرض آسیب هستند، افزود: از همه هموطنان می‌خواهیم تا در صورت مشاهده افراد یا مراکزی که از برق غیرمجاز برای استخراج رمز ارز استفاده می‌کنند، موارد را از طریق سامانه سمات توانیر به آدرس www.tavanir.org.ir اطلاع رسانی نمایند.

کشف ۱۱ هزار دستگاه غیرمجاز تولید رمز ارز در تهران

همچنین مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ از کشف ۱۱ هزار دستگاه غیرمجاز تولید رمز ارز در استان تهران خبر داد و افزود: یکی از چالش‌های اصلی صنعت برق در شرایط فعلی وجود دستگاه‌های استخراج رمز ارز است که متأسفانه تولیدکنندگان در بسیاری از موارد با استفاده از تعرفه‌های خانگی و صنعتی اقدام به تولید ارز دیجیتال می‌کنند که این موضوع فشار زیادی را به شبکه برق وارد می‌کند.

حسین صبوری گفت: از ابتدای سال ۱۳۹۹ تا پایان اردیبهشت سال جاری این شرکت با عزم جدی، ۱۸۳ مزرعه بزرگ تولید غیرمجاز ارز دیجیتال با حدود ۱۱ هزار دستگاه ماینر کشف و شناسایی کرده است که ضروری است موضوع تولید و استخراج ارز دیجیتال به صورت قانونی و با استفاده از مجوزهای لازم صورت گیرد.

وی در ادامه هم چنین با اشاره به تداوم عملیات کشف مراکز غیرقانونی استخراج ارز دیجیتال در تهران افزود: این شرکت مزرعه‌های مختلفی که به صورت غیر قانونی اقدام به تولید رمز ارز می‌کنند را کشف و با همکاری مقام‌های قضائی و انتظامی برق آن‌ها را قطع کرده است. همچنین در یکی از آخرین موارد شناسایی شده توسط کارشناسان این شرکت یک مرکز بزرگ تولید رمز ارز که میزان توان مصرفی لحظه‌ای این مرکز در حدود ۶.۳ مگاوات بود، شناسایی و جمع آوری شد.

براساس این گزارش، شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با اجرای برنامه‌ای ویژه‌ای از عزم جدی این شرکت در مبارزه با تولیدکنندگان غیرمجاز ارزهای دیجیتال خبر داد تا مشکلات پیش‌روی مشترکان را مرتفع و به تأمین برق مستمر ادامه دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج