۱۱۲۹۵۹۲
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

فوتبال ایران به رده ۲۴ جهان می‌رسد

از آنجایی که معمولا تیم‌ها براساس یک فرمول و قاعده خاص در جدول رنکینگ فیفا تعیین رتبه می‌شوند این موضوع خیلی امر بی‌ربطی نیست و از آنجایی که تیم فوتبال امارات در مرحله مقدماتی جام‌جهانی نسبت به عراق در دور برگشت رقابت‌ها عملکرد بهتری داشت در رنکینگ بعدی به‌صورت طبیعی صعود کرده و در مقایسه با عراق در رده بالاتری قرار می‌گیرد.

فرهیختگان: همه‌چیز از تغییر زمان قرعه‌کشی رقابت‌های مرحله نهایی مقدماتی جام‌جهانی در منطقه آسیا آغاز شد، در ابتدای به امر صفحه ویکی‌پدیای رسمی مسابقات خبر از برگزاری قرعه‌کشی در تاریخ سوم تیرماه۱۴۰۰ داد و در همان زمان اعلام شد برای قرعه‌کشی، رنکینگ ماه می فیفا مورد استناد قرار گرفته و ۱۲تیم حاضر در مرحله نهایی رقابت‌ها براساس این رنکینگ سیدبندی شده و سیدهای یک تا ۶ را برای مشخص شدن دو گروه ۶تیمی تشکیل خواهند داد‌.

بر همین اساس و با صعود تیم‌ملی فوتبال کشورمان از همان زمان مشخص بود که تیم‌های ملی فوتبال ژاپن و ایران به‌عنوان دو تیم برتر قاره آسیا در رنکینگ فیفا به‌عنوان سرگروه‌ها در سید یک قرار می‌گیرند با این حال در ادامه نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا که البته در این زمینه با فدراسیون جهانی فوتبال فیفا به‌صورت هماهنگ پیش می‌رود تغییر کرده و مشخص شد قرعه‌کشی یک هفته دیرتر یعنی در تاریخ ۱۰تیرماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود و این درحالی است که برای اولین‌بار فیفا اعلام کرد طبق یک رنکینگ اختصاصی برای کشورهای قاره آسیا این سیدبندی انجام خواهد شد. درواقع فدراسیون جهانی فوتبال در اقدامی غیرمنتظره و برخلاف اعلام قبلی خود اقدام به انتشار رنکینگ تیم‌های آسیایی کرد تا سیدبندی بازی‌های مرحله نهایی انتخابی جام‌جهانی۲۰۲۲ قطر را در قاره کهن دستخوش تغییر کند. البته آن‌طور که باید و شاید سیدبندی‌ها دچار تغییرات بنیادین نشد و فقط امارات در سید سوم جایگزین عراق شد و عراق نیز به سید چهارم سقوط کرد.

با این حال همین موضوع برخی شائبه‌ها را به‌همراه داشت مبنی‌بر اینکه قرار گرفتن امارات و عربستان در یک سید درحالی که این دو کشور با توجه به درخواست خود مبنی‌بر میزبانی متمرکز بازی‌های دور نهایی، شانس خود را برای صعود به جام‌جهانی افزایش داده، شاید امری مهندسی‌شده باشد، ضمن اینکه جابه‌جایی سیدبندی بازی‌ها در مرحله نهایی انتخابی جام‌جهانی در قاره آسیا به دو تیم امارات و عربستان کمک کرد تا با خیال راحت پروژه مربوط به متمرکزشدن این دیدارها در کشورهای خود را دنبال کنند چراکه دو تیم قطعا با همدیگر بازی ندارند و بدون دردسر می‌توانند این بازی‌ها را میزبانی کنند.

بر همین اساس و تغییرات به وجود آمده در این خصوص باعث پیگیری رسانه‌ها شد تا نظر شهاب‌الدین عزیزی‌خادم را نیز به خود جلب کند که در همین راستا رئیس فدراسیون فوتبال از کمیته بین‌الملل خواست با ارسال نامه‌های جداگانه به نهادهای بین‌المللی فوتبال پیگیر این تغییرات شده و از فیفا در‌این‌باره پاسخ بگیرد.

البته از آنجایی که معمولا تیم‌ها براساس یک فرمول و قاعده خاص در جدول رنکینگ فیفا تعیین رتبه می‌شوند این موضوع خیلی امر بی‌ربطی نیست و از آنجایی که تیم فوتبال امارات در مرحله مقدماتی جام‌جهانی نسبت به عراق در دور برگشت رقابت‌ها عملکرد بهتری داشت در رنکینگ بعدی به‌صورت طبیعی صعود کرده و در مقایسه با عراق در رده بالاتری قرار می‌گیرد اما اینکه چرا فیفا به‌صورت خلق‌الساعه رنکینگ بعدی را که از حالا جایگاه کشورمان در آن در رده ۲۴جهان و یک پله بعد از ژاپن مشخص شده است مختص تیم‌های آسیایی اعلام کرده و تیم‌های مرتبط با کنفدراسیون فوتبال آسیا را در جدول جداگانه و برای اولین‌بار به‌منظور سیدبندی در جهت قرعه‌کشی مقدماتی جام‌جهانی اعلام کرده است محل ابهام بوده و جای سوال دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج