۱۱۲۹۵۹۶
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

دین‌محمدی: به مددی گفتم تو چه کاره هستی

پدیده تیم جوان و با‌انگیزه‌ای محسوب می‌شود هرچند همه تیم‌ها مقابل تیم‌هایی مثل استقلال با‌انگیزه و پرتوان ظاهر می‌شوند به همین دلیل فکر می‌کنم کار استقلال در بازی امشب خیلی سخت است و این تیم نباید با این ذهنیت که کار آسانی مقابل تیم مشهدی در پیش دارد به میدان برود.

فرهیختگان: تیم فوتبال استقلال امشب درحالی از یک دیدار عقب‌افتاده از سری رقابت‌های لیگ به مصاف پدیده مشهد خواهد رفت که حاشیه‌ها و مشکلات در این تیم به اوج خود رسیده و تقریبا اکثر هواداران استقلال با نگرانی اخبار و وضعیت این تیم را پیگیری و دنبال می‌کنند. از یک‌سو هنوز تزریق مالی جدیدی به اردوی آبی‌‌پوشان شکل نگرفته و از سوی دیگر دعواهای مدیریتی ادامه دارد و اگر فرهاد مجیدی به‌عنوان سرمربی و بزرگ‌تر استقلال جلوی برخی اتفاقات را نمی‌گرفت امروز تبعات آن به‌طور جدی دامنگیر باشگاه می‌شد.

با این حال به هر شکل ممکن استقلالی‌ها به کار خود ادامه داده و به بازی امشب مقابل پدیده رسیده‌اند. بر همین اساس و درخصوص آخرین وضعیت استقلال و شرایط این تیم و اخبار و اتفاقات نگران‌کننده‌ای که پیرامون آن شنیده می‌شود با ستاره سابق آبی‌ها که در ابتدای همین فصل کارش را به‌عنوان مربی در زمان محمود فکری آغاز کرد و خیلی زود از این تیم جدا شد همکلام شدیم و جالب اینکه بالاخره راز جدا شدن زودهنگامش را نیز افشا کرد. گفت‌وگو با سیروس دین محمدی را در ادامه می‌خوانید.

از بازی امشب استقلال مقابل نماینده مشهد آغاز کنیم.

پدیده تیم جوان و با‌انگیزه‌ای محسوب می‌شود هرچند همه تیم‌ها مقابل تیم‌هایی مثل استقلال با‌انگیزه و پرتوان ظاهر می‌شوند به همین دلیل فکر می‌کنم کار استقلال در بازی امشب خیلی سخت است و این تیم نباید با این ذهنیت که کار آسانی مقابل تیم مشهدی در پیش دارد به میدان برود.

استقلال برای بازی امشب ۵ بازیکن خود را ندارد. این مساله مشکل‌ساز نمی‌شود؟

کار تیم در بازی امشب سخت است هرچند دیاباته که هیچ وقت نیست و از شرایط این بازیکن مطلع هستند. البته درخصوص برخی از بازیکنان هر موقع حرفی زدیم یک‌سری ناراحت شدند که چرا پیشکسوتان ما مدام انتقاد می‌کنند اما این بازیکن یک روز پایش را بهانه می‌کند و یک روز پولش را و ما هم هر چیزی که می‌گوییم یک‌سری‌ها ناراحت می‌شوند و به آنها بر می‌خورد که چرا پیشکسوتان این‌طوری صحبت می‌کنند درحالی که ما حرف حق را می‌زنیم. هواداران واقعی استقلال چه گناهی کردند که در سرما و گرما پشت این تیم هستند اما بازیکن به مسافرت می‌رود و هنوز برنگشته و استقلال هم باید امشب در غیاب او در لیگ برتر به میدان برود. به نظر من باید این‌طور مسائل در قرارداد بازیکنان نوشته شود تا بازیکن اجازه نداشته باشد که برود و هر موقع عشقش کشید برگردد. استقلال در غیاب ۵ بازیکن خود شرایط سختی در بازی امشب دارد و همه هواداران هم از این تیم برد و موفقیت می‌خواهند. دلم برای هواداران استقلال می‌سوزد که در این چند سال تیم‌شان نه جام گرفته و نه روی خوشبختی را به خود دیده و به نظر من اگر امسال هم جام نگیرند این هواداران خیلی سرخورده می‌شوند. ما هم در این جامعه زندگی می‌کنیم و به‌عنوان یک استقلالی هر جا می‌روم همین هواداران از من گله می‌کنند که چرا ما جام نمی‌گیریم و چرا پیشکسوتان حمایت نمی‌کنند و به نظر من حق هم با آنهاست و ما هم باید به آنها احترام بگذاریم و امیدوارم که در هر صورت امشب استقلال از این میدان با دست پر خارج شود. امروز شرایط طوری شده که مسائل غیرفنی و حاشیه‌ها در استقلال پررنگ‌تر از امور فنی شده است.

فرهاد مجیدی در مصاحبه‌ای اعلام کرد که استقلال در فصل جاری بالانس نیست و توازن قدرت در پست‌های مختلف رعایت نشده است.

من به نظر مجیدی احترام می‌گذارم اما در هر صورت استقلال بازیکنان خوبی دارد و ابتدای فصل هم با فکری نتایج بدی نگرفت هر چند تیم قبل از اینکه فکری بیاید بسته شده بود. با این حال موجودی استقلال فعلا همین است و به نظر من همین‌ها نیز بازیکنان خوبی به‌شمار می‌روند.

مشکلات در این مقطع زمانی در استقلال به اوج خود رسیده و به نظر می‌رسد یک مقدار مدیران استقلال کم آورده‌اند و فعلا خبری از کمک به تیم نیست!

بالاخره شرایط این‌گونه برای استقلال پیش آمده اما اینکه اگر پولی نباشد چه اتفاقی می‌افتد آیا به نظر شما باید بازیکنان در زمین راه بروند تا هوادار سکته کند و بمیرد؟ به نظر من بازیکنان باید با تعصب و با جان و دل به کار خود در تیم ادامه بدهند تا حداقل تیم در زمین نتیجه بگیرد و مطمئن باشند که بالاخره پول خود را می‌گیرند و این امر دیر و زود دارد ولی سوخت و سوز ندارد. بالاخره با شکایت و جرایمی که وجود دارد آنها پول‌شان را می‌گیرند و دیگر مثل قدیم نیست. الان آنها در و پنجره را می‌بندند و بالاخره به پول‌شان می‌رسند اما این هوادار برد و موفقیت می‌خواهد. بازیکنان سرانجام پول خود را می‌گیرند اما‌ ای کاش حداقل به عشق هواداران با جان و دل بازی کنند.

به نظر شما مقصر این ناکامی‌های ۸ سال اخیر استقلال کیست؟

اگر منظورتان مشکلات مدیریتی و بدهی‌ها هستند، من معتقدم در این چند سال یک‌سری بازیکنانی به استقلال آمده‌اند و پول‌های زیاد الکی گرفتند وحتی ۲ بازی هم نکردند و رفتند و در همین زمینه باید بروید و یقه آنها را بگیرید که چطور یک‌سری بازیکنان بی‌کیفیت را آوردند و پول کلانی هم گرفتند و دو بازی هم نکردند و رفتند.

منظورتان چه کسانی هستند؟

همه می‌دانند من چه کسانی را می‌گویم اما الان به نظر من باید یک مدیریت قوی در استقلال روی کار بیاید تا بتواند این مشکلات را مدیریت کرده و یک تیم قدرتمند ببندد. اگر مدیریت قوی نباشد به نظر من هیچ فایده‌ای ندارد. در ابتدای فصل زمانی که به استقلال آمدم، همان زمان در جلسه‌ای به آقای مددی گفتم چرا باید فکری دستمزد و قرارداد من را تعیین کند پس تو چه کاره هستی؟ که مددی در پاسخ گفت بالاخره ایشان می‌گوید که من گفتم این‌طور نیست و باید با خود من مستقیم صحبت کنید. این موضوع برمی‌گردد به ضعف مدیریتی درحالی که تیمی مثل استقلال باید مدیریت قوی داشته باشد.

پس یکی از دلایل جدایی شما در آن مقطع که هیچ موقع در مورد آن صحبت نکردید همین موضوع بود؟

بله، درست است. البته برخی مسائل دیگر هم تاثیر‌گذار بودند.

البته در آن زمان این‌طور مطرح شد که دین محمدی می‌خواست دستیار اول بشود و همچنین این‌طور گفتند که چون دستمزد شما از مربیان دیگر پایین‌تر بود حاضر به ادامه همکاری با محمود فکری در استقلال نشدید.

خیر، این‌طور نیست. آقا صمد مرفاوی بزرگ ماست و قبلا سرمربی بوده و برای او احترام قائلم و همیشه هم قائل خواهم بود اما اصلا چنین بحثی نبود و در آن زمان برخی دلایل جدایی که درست نبود را مطرح کردند. البته نمی‌خواهم بیشتر از این در این خصوص صحبت کنم تا خدای ناکرده برای استقلال حاشیه درست نشود.

پس الان معتقدید که این مدیریت در حدواندازه‌های استقلال نیست؟

فکر می‌کنید این مشکلات را چه کسی باید جمع کند جز مدیریت باشگاه یعنی هیات‌مدیره و مدیرعامل استقلال؟ ‌اگر هم مشکلی از جای دیگر ایجاد می‌شود یا حاشیه به وجود می‌آید اینها باید آن را جمع کنند. من به‌عنوان پیشکسوت باشگاه بزرگ استقلال معتقدم که مدیران باید حاشیه‌ها را جمع کنند. اگر ما را قبول دارند که هرچه سریع‌تر دست به کار شده و مشکلات و دغدغه‌ها را برطرف کنند تا استقلال هم روی خوش ببیند اگر هم ما را قبول ندارند که وضعیت کماکان به همین شکل خواهد بود و به همین شکل هم پیش می‌رود و درنهایت هواداران بیشتر از اینها ضربه می‌خورند و ناکامی‌ها نیز ادامه‌دار خواهد بود.

صحبت خاصی باقی‌مانده؟

برای استقلال آرزوی موفقیت می‌کنم و آرزوی قلبی دارم که یک روز دوباره استقلال را قهرمان ببینم. الان تیم باید در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الهلال عربستان برود و این درحالی است که این تیم با خرید‌ها و اقداماتش چطور خودش را آماده می‌کند و اما از این طرف پول‌ها را نمی‌دهند و طلبکاران در و پنجره را با هم می‌بندند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج