۱۱۲۹۶۰۰
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

فصل کوچ ستاره‌های ایرانی

شاید اسکوچیچ در ۴ دیدار اخیر تیمش مجبور بود ستاره‌های نامدار تیمش که بعضا در بهترین شرایط نبودند را در ترکیب اصلی قرا دهد، اما در دور بعد اگر او یا سرمربی دیگری روی نیمکت تیم‌ملی بنشیند، بیشتر آمادگی بازیکنان را ملاک حضورشان در ترکیب اصلی تیم‌ملی قرار خواهد داد.

فرهیختگان: تیم‌ملی ایران پس از سپری کردن روزهایی دشوار سرانجام موفق شد عملکرد ضعیف خود در دور رفت مرحله دوم انتخابی جام‌جهانی را جبران کرده و مقتدرانه راهی دور بعد شود. ملی‌پوشان ایران در دور بعد رقبای سرسخت‌تری را پیش ‌رو دارند و باید با آمادگی کامل به‌مصاف این حریفان بروند و البته پس از آن نیز درصورت صعود، مسابقات مهم جام‌جهانی را پیش‌ رو خواهند داشت.

در چنین شرایطی لژیونرهای حاضر در تیم‌ملی باید در فصل پیش رو عملکرد بهتری در تیم‌های باشگاهی خود داشته باشند تا بتوانند در ترکیب اصلی تیم‌های خود حاضر بوده و در بهترین فرم در ترکیب تیم‌ملی حاضر شوند. شاید اسکوچیچ در ۴ دیدار اخیر تیمش مجبور بود ستاره‌های نامدار تیمش که بعضا در بهترین شرایط نبودند را در ترکیب اصلی قرا دهد، اما در دور بعد اگر او یا سرمربی دیگری روی نیمکت تیم‌ملی بنشیند، بیشتر آمادگی بازیکنان را ملاک حضورشان در ترکیب اصلی تیم‌ملی قرار خواهد داد. در ادامه به بررسی شرایط برخی ملی‌پوشان می‌پردازیم که در فصل گذشته فرصت زیادی برای بازی در تیم‌های خود نداشتند و شاید در تابستان تیم جدیدی را انتخاب کنند که فرصت بهتری برای بازی داشته باشند.

علیرضا جهانبخش

وینگر ثابت سال‌های اخیر تیم‌ملی پس از درخشش در لیگ هلند تصمیم گرفت بازی در لیگ برتر انگلیس را نیز تجربه کند و به‌نظر می‌رسید می‌تواند در این رقابت‌ها هم عملکرد درخشانش در آلکمار را تکرار کند، اما بازی در برایتون سخت‌تر از چیزی بود که تصورش را می‌کرد. در سال نخست او که به‌عنوان گران‌ترین خرید تاریخ باشگاه راهی این تیم شده بود، فرصت بیشتری برای بازی در ترکیب اصلی پیدا کرد که نتوانست از آن به‌خوبی استفاده کرده و بدون‌گل یا پاس‌ گل به کارش خاتمه داد. در دو فصل بعدی هم با حضور گراهام پاتر، کمتر فرصت بازی به او رسید؛ اما با این حال در ابتدای فصل قبل تصمیم گرفت به‌جای انتقال قرضی به تیمی دیگر در برایتون بماند و برای به‌دست آوردن جایگاهی ثابت بجنگد.

اگرچه شرایط جهانبخش در فصل اخیر کمی بهتر بود، اما نیمکت‌نشینی‌های پیاپی باعث‌شده تا از فرم خوبش فاصله بگیرد و به همین دلیل ممکن است در تابستان به فکر رفتن به تیمی دیگر باشد. خود او به‌تازگی در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود به‌زودی به انگلیس برمی‌گردد و تصمیمی خواهد گرفت که در آینده به‌سودش باشد. ظاهرا برایتون هم بی‌میل نیست تا او را به تیمی دیگر واگذار کند و به همین دلیل درصورت رسیدن پیشنهاد، آن را بررسی می‌کند. سایت «ایندیپندنت برایتون» نیز در گزارشی از نقل‌وانتقالات تیم در تابستان نوشته بود که جهانبخش احتمالا یکی از نفراتی است که در تابستان از این باشگاه جدا خواهد شد، اما مشخص نیست این انتقال قرضی خواهد بود یا قطعی.

جهانبخش در دیدار اخیر تیم‌ملی نتوانست نمایش خوبش در دیدارهای قبلی را تکرار کند و مشخص بود که در شرایط ایده‌آلی قرار ندارد. با ادامه این روند و نمایش خوب دیگر وینگرهای تیم‌ملی ازجمله قلی‌زاده، او خطر نیمکت‌نشینی را به‌خوبی حس کرده و اگر نتواند فصل آینده در تیمی بازی کند که در ترکیب ثابت آن حضور داشته باشد، شاید در مرحله بعد از ترکیب اصلی تیم ایران دور شود.

علیرضا بیرانوند

بیرو درحالی راهی اروپا شد که از او به‌عنوان یکی از بهترین گلرهای آسیا نام برده می‌شد، اما فصل گذشته برای او تقریبا ناامیدکننده بود و تنها ۱۲ بار توانست در ترکیب اصلی آنتورپ به میدان برود. بیرانوند با این امید راهی بلژیک شد که قرار است دروازه‌بان اول این تیم باشد، اما این تیم با خرید ژان بوتز، نشان داد که جایگاه بیرانوند در این تیم کاملا تثبیت‌شده نیست. او دیر به تیمش ملحق شد و گلر جوان فرانسوی هم از این فرصت استفاده کرد و به ترکیب اصلی رسید. عملکرد نسبتا خوب بوتز سبب شد تا کار بیرانوند برای بازگشت به ترکیب اصلی سخت شود و یک مصدومیت نابهنگام هم مزید بر علت شد تا بیرو عملا شانس بازی در ترکیب تیمش را از دست بدهد.

سرمربی تیم در دو دیدار لیگ اروپا بیرانوند را در ترکیب اصلی قرار داد، اما چند اشتباه در لیگ سبب شد تا دوباره به نیمکت برگردد. با مصدومیت بوتز بهترین فرصت برای این دروازه‌بان ملی‌پوش ایرانی فراهم شد تا به ترکیب اصلی تیمش برسد، اما او باز هم نتوانست از این شانس استفاده کند و در اواخر فصل دوباره جایگاهش را از دست داد. با این حال اسکوچیچ باز هم او را در دیدارهای مهم تیمش برابر بحرین و عراق در ترکیب اصلی قرار داد اما مسلما برای یک گلر دوری از شرایط مسابقه می‌تواند به شدت در عملکردش تاثیرگذار باشد و با ادامه این روند بعید است او بتواند در مرحله بعدی کادرفنی تیم را برای پوشیدن پیراهن شماره یک تیم‌ملی متقاعد کند.

از طرف دیگر عملکرد عالی امیر عابدزاده در فصل پیش و همچنین حضور دروازه‌بانی آماده همچون پیام نیازمند در فهرست تیم‌ملی باعث‌شده تا بیرانوند به‌خوبی خطر نیمکت‌نشینی را حس کند. به همین دلیل احتمالا او یکی از نفراتی خواهد بود که در تابستان به‌دنبال تغییر تیمش خواهد رفت تا شاید بتواند فرصت بیشتری برای بازی پیدا کند. آنتورپ هم درحال حاضر سه دروازه‌بان در اختیار دارد و به‌نظر نمی‌رسد درصورتی‌که پیشنهادی جدی برای بیرانوند برسد با آن مخالفت کند. ظاهرا خود این بازیکن نیز قبلا به نزدیکانش گفته بود درصورتی‌که تیم‌ملی به مرحله سوم انتخابی صعود کند، بی‌میل نیست در تیمی به میدان برود که بتواند شانس بیشتری برای بازی داشته باشد.

مجید حسینی

مدافع سابق استقلال پس از انتقالش به لیگ ترکیه به‌نظر می‌رسید به یکی از نفرات ثابت تیم‌ملی تبدیل خواهد شد، اما در دیدارهای اخیر تنها یک نیمه برابر کامبوج فرصت بازی پیدا کرد. مهم‌ترین دلیل عدم‌اعتماد اسکوچیچ به او می‌تواند نیمکت‌نشینی نسبتا طولانی در ترابزون اسپور باشد که باعث شد تا فصلی نه‌چندان خوب را در لیگ ترکیه سپری کند. حسینی درحالی که آخرین سال قراردادش با ترابزون را سپری می‌کرد مذاکرات متعددی را با این تیم برای تمدید قراردادش انجام داد، اما درنهایت به توافق نرسید و همین موضوع سبب شد تا کمتر توسط کادرفنی در ترکیب تیمش قرار گیرد.

او فصل قبل برای ترابزون ۱۸ بازی انجام داد که در ۱۱ مسابقه به‌عنوان بازیکن تعویضی راهی زمین شد. حسینی نهایتا از این باشگاه جدا شد و البته به‌نظر می‌رسد فوتبالش را در یکی از تیم‌های ترکیه‌ای ادامه خواهد داد. اگرچه گفته می‌شد سمپدوریا برای خرید او ابراز تمایل کرده است، اما ظاهرا تصمیم این مدافع ۲۵ساله، ادامه بازی در لیگ ترکیه است و احتمالا به تیمی خواهد رفت که بتواند در ترکیب اصلی آنها قرار گیرد.

در شرایطی که تیم‌ملی خود را برای دیدارهای انتخابی جام‌جهانی آماده می‌کند، حسینی این فرصت را خواهد داشت که با درخشش در ترکیب تیم ایران و همچنین حضور در جام‌جهانی مشتریان بهتری در سال‌های بعد پیدا کند و پیشرفت خوبی داشته باشد. گوزتپه، اصلی‌ترین مشتری این مدافع ایرانی است که به‌نظر می‌رسد کارهای انتقال او در مراحل پایانی قرار دارد.

سامان قدوس

شرایط این بازیکن تکنیکی که فصل بعد قرار است در لیگ برتر انگلیس به همراه برنتفورد به میدان برود شاید چندان بد نباشد، اما مساله اصلی این است که قدوس فصل پیش در لیگ چمپیونشیپ در بیشتر دیدارهای تیمش به‌عنوان بازیکن تعویضی راهی زمین شد و بعید است با ادامه این روند در لیگ برتر بتواند یکی از نفرات اصلی برنتفورد باشد. البته او امسال نخستین فصل حضورش در این تیم را تجربه می‌کرد و فصل بعد احتمالا در شرایط بهتری قرار خواهد داشت.

با توجه به این شرایط بعید است این بازیکن در تابستان راهی تیم دیگری شود، اما باید تلاش بیشتری داشته باشد تا بتواند نقش موثرتری در تیمش ایفا کند. اسکوچیچ اگرچه در هر ۴ بازی اخیر تیم‌ملی از قدوس استفاده کرد، اما فقط برابر کامبوج فیکس بود و این نشان می‌دهد که هنوز به او اعتماد کامل را ندارد. بازی در لیگ برتر انگلیس بسیار دشوار است و قدوس باید بسیار بهتر از فصل اخیر برای تیمش بازی کند.

او در ۴۰ بازی که در ترکیب برنتفورد قرار گرفت تنها ۱۶ بازی فیکس بود و در ۲۴ مسابقه دیگر به‌عنوان یار ذخیره به میدان رفت. البته گفته می‌شود توماس فرانک، سرمربی تیم اعتقاد زیادی به بازی قدوس دارد و به همین دلیل او این شانس را خواهد داشت که در فصل آینده در دیدارهای بیشتری به میدان برود. با این حال سرنوشت جهانبخش می‌تواند تجربه خوبی برای او باشد تا در چنین شرایطی گرفتار نشود.

کاوه رضایی

یکی از مهاجمان خوب فوتبال ایران در سال‌های اخیر که با انتخاب بروژ، تصمیمی اشتباه در زندگی ورزشی خود گرفت، اما خیلی زود آن را جبران کرد. بازگشت قرضی به شارلروا باعث شد تا فوتبالش دوباره احیا شود و حالا به‌نظر می‌رسد در آستانه جدایی قطعی از بروژ است. رضایی اگرچه فصل گذشته را خوب شروع کرد، اما مصدومیت باعث افتش شد و در ادامه نتوانست روزهای خوبش در این تیم بلژیکی را تکرار کند.

رضایی در تیم‌ملی دو رقیب بسیار آماده دارد و به‌سختی می‌تواند جلوتر از آزمون و طارمی در ترکیب اصلی تیم قرار گیرد، اما اگر برای فصل آینده انتخاب خوبی داشته باشد و راهی تیمی شود که بتواند بازیکن فیکس آن باشگاه باشد می‌تواند امیدوار باشد که نفر نخست برای جانشینی دو مهاجم آماده این روزهای فوتبال ایران باشد. البته رضایی در این راه نیز رقیبی سرسخت همچون کریم انصاری‌فرد را پیش رو دارد.

سعید عزت‌اللهی

هافبک جوان تیم‌ملی یکی از بازیکنان موردعلاقه کارلوس کی‌روش بود و حتی زمانی که تیم نداشت یا در ترکیب تیم‌های خود به میدان نمی‌رفت نیز همواره به تیم‌ملی دعوت می‌شد. عزت‌اللهی در ۲۴سالگی حضور در تعداد زیادی از باشگاه‌های اروپایی از اتلتیکومادرید و ردینگ گرفته تا آمکار، آنژی، روستوف و یوپن را تجربه کرده است، اما ظاهرا هر چه جلوتر می‌رفت کمتر می‌توانست به ستاره‌ای که قرار بود به آن تبدیل شود، نزدیک می‌شد. درنهایت در ابتدای فصل قبل در تصمیمی دور از انتظار وایله دانمارک را انتخاب کرد و به‌خوبی در این تیم ناشناخته توانست فوتبالش را زنده کند.

هافبک ملی‌پوش ایران در این تیم خیلی زود در ترکیب اصلی قرار گرفت و در هر ۲۰ بازی خود برای تیمش از ابتدا به میدان رفت. عزت‌اللهی ۲ گل نیز در لیگ دانمارک زد و فصل موفقی را در این باشگاه پشت‌سر گذاشت. اسکوچیچ در دیدارهای اخیر تیم‌ملی هم او را در سه بازی در ترکیب اصلی قرار داد، اما برای دور بعد و همچنین حضور در ترکیب اصلی تیم‌ملی در جام‌جهانی حضور در تیمی بهتر و نامدارتر می‌تواند به او کمک کند تا شانس بیشتری برای بازی در ترکیب اصلی تیم‌ملی داشته باشد.

عزت‌اللهی اگرچه تنها یک‌سال از حضورش در این تیم می‌گذرد، اما شاید در همان لیگ دانمارک به تیمی بهتر منتقل شود و به این ترتیب حتی شانس بازی در رقابت‌های اروپایی را نیز به‌دست خواهد آورد تا با تجربه‌ای بیشتر به موفقیت تیم‌ملی در دور بعد انتخابی و البته رقابت‌های جام‌جهانی کمک کند.

امیر عابدزاده

عابدزاده ازجمله نفراتی است که فصلی موفق را در تیم ماریتیمو پشت‌سر گذاشت، اما با بدشانسی پشت‌سر بیرانوند قرار گرفته و نتوانسته به آنچه شایستگی آن را داشت، برسد. او حالا با پایان قراردادش با این تیم پرتغالی به‌دنبال انتخاب بهترین گزینه از بین پیشنهادهایش است تا در تیمی بهتر بازی کند و شانس حضورش در ترکیب اصلی تیم‌ملی را نیز افزایش دهد.

از بنفیکا به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین مشتریان او نام برده می‌شود و اگر او بتواند در این تیم بزرگ پرتغالی به ترکیب اصلی برسد، مسلما شانس بیشتری نسبت به رقبایش برای ایستادن درون دروازه تیم‌ملی خواهد داشت. عابدزاده فصل قبل در ۲۹ بازی در ترکیب ماریتیمو به میدان رفت که ۳۴ گل خورده و ۵ کلین‌شیت در کارنامه‌اش به ثبت رسید. او پس از ۴ سال حضور موفق در لیگ پرتغال به‌دنبال گزینه‌ای بهتر برای ادامه فوتبالش است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج