۱۱۲۹۶۰۳
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

محمودی: سبک مربیان روسی به ایران نمی‌خورد

والیبال ایران سرعتی است. با توجه به تغییر بازیکنان امیدوارم سبک والیبال ایران تغییر زیادی نکند، زیرا ما دفاع تیمی و سرعت بازی تیمی خوبی داریم. آلکنو بسیار خوب درحال هدایت بازیکنان است.

فرهیختگان: لیگ ملت‌های والیبال که فرمت جدید لیگ جهانی است از سال۲۰۱۸ آغاز شده و فرصت مناسبی برای برگزاری دیدارهای تدارکاتی است. البته این رقابت‌ها یک هدف بسیار مهم را نیز دنبال می‌کند؛ انگیزه پاداش مالی! بسیاری از کشورها ازجمله برزیل به‌دلیل همین انگیزه مالی با تمام توان در رقابت‌ها شرکت می‌کنند و برخی دیگر نیز سودای آماده‌سازی برای المپیک را دارند و به این رقابت‌ها به چشم محلی برای محک‌زدن بازیکنان نگاه می‌کنند.

تیم‌ملی والیبال ایران در دوسال گذشته مربی نداشت و درواقع به‌حال خود رها شده بود تا بسیاری از استعدادهایش دیده نشوند. در ادامه اما با حضور آلکنو، جمعی از بازیکنان جوان به تیم‌ملی دعوت شدند تا نگاه‌ها را به‌سمت خود خیره کنند. تیم‌ملی حالا با حضور بازیکنانی نظیر بردیا سعادت ۱۹ساله، صابر کاظمی و میثم صالحی ۲۳ساله و جواد کریمی ۲۴ساله درحال کسب تجربه است.

تیم‌ملی پس از کسب چند برد پیاپی مقابل هلند، کانادا، ایتالیا، بلغارستان و آمریکا نتوانست مقابل صربستان، آلمان، استرالیا، برزیل و اسلوونی به پیروزی برسد و پیش‌تر هم البته به ژاپن و روسیه باخته بود. همین موضوع فشارها را به تیم‌ملی بیشتر کرد و حتی انتقادها از میلاد عبادی‌پور به‌حدی رسید که او مجبور به واکنش شد و منتقدان خود را جمعیت اندکی خواند. به هر ترتیب ایران در مسابقات لیگ ملت‌های والیبال عملکرد پرفراز و نشیبی داشته و با توجه به تغییرات گسترده، هنوز برای قضاوت درباره عملکرد آلکنو زود است.

بی‌شک رتبه یازدهم جدول رده‌بندی، جایی نیست که فدراسیون والیبال به آن علاقه‌ای داشته باشد اما براساس آنچه محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال گفته «آرمان والیبال ایران، حضور در جمع چهار تیم برتر المپیک توکیو است» و از این جهت باید صبر کرد و دید هدف‌گذاری انجام‌شده سرانجامی خواهد داشت یا خیر. برای بررسی وضعیت والیبال ایران در لیگ ملت‌ها با ملی‌پوش پیشین والیبال کشورمان هم‌صحبت شدیم. گفت‌وگو با شهرام محمودی را در ادامه می‌خوانید.

تیم‌ملی فرازونشیب‌های بسیاری را در لیگ ملت‌ها تجربه کرده، شما عملکرد ملی‌پوشان را چگونه آنالیز می‌کنید؟

این دوره اندکی با دوره‌های قبلی متفاوت است. هرچند در سال‌های گذشته نیز برخی بازیکنان جوان به تیم اضافه می‌شدند اما این‌بار شاکله تیم با حضور ۷-۶بازیکن جدید تغییر یافته و با توجه به تغییر سرمربی نیز نمی‌توان آنالیز دقیقی از عملکرد والیبال ارائه کرد.

فکر می‌کنید بازیکنان جدید برای المپیک محک می‌خورند؟ یعنی می‌توانند امیدوار باشند که در المپیک حاضر شوند؟

تیم‌ملی با یک ترکیب ثابت در بازی‌ها به میدان نرفته و آلکنو به‌طور دائم درحال آزمون بازیکنان جوان و جدید است. او سعی کرده با بازی دادن به بازیکنان جوان، شرایط آنها را بسنجد تا در آینده بهترین تصمیم را بگیرند.

بین ملی‌پوشانی که به اردو دعوت شده‌اند، بردیا سعادت و صابر کاظمی بیشتر مورد توجه قرار گرفتند، شما کدام بازیکن را بهتر از بقیه دیدید؟

بازیکنان خوبی اضافه شده‌اند و امیدوارم آنها قدر لباسی را که می‌پوشند بدانند. آنها می‌توانند با حضور باتجربه‌ها به پیشرفت برسند. آنها در دوره‌های بعد باید با فکر و تمرکز بیشتری عمل کنند زیرا عملکردشان آنالیز بیشتری خواهد شد. از نظر جسمی و روحی و روانی باید روی خود کار کنند تا بهترین خود باشند.

اضافه شدن جواد کریمی به‌جای محمدطاهر وادی نیز نکته مهمی است. به‌نظر شما آلکنو از وادی راضی نبود؟

وادی از بازیکنان باتجربه است و نمی‌توان جایگزینی او با جواد کریمی را به‌پای کم‌تجربگی‌اش نوشت. به‌نظرم آلکنو می‌خواهد از بازیکنان جوان‌تر و جدید استفاده کند تا تیمش را محک بزند.

سیدمحمد موسوی از ستارگان بازمانده نسل طلایی والیبال است اما برخی اعتقاد دارند او افت کرده، به‌نظر شما این تحلیل درست است؟

کاملا مخالفم و به‌نظرم موسوی جزء بهترین بازیکنان ماست که در هر بازی امتیازات بالایی را می‌گیرد. اگر بخواهیم از نظر والیبالی صحبت کنیم، او بازیکنی سرعتی‌زن است که اولین وظیفه‌اش دفاع کردن است و سپس به فاکتورهای دیگر می‌رسد. سید درحال حاضر یکی از الگوهای مهم برای بازیکنان است و بازیکنان باید از او یاد بگیرند.

بسیاری از کارشناسان به عملکرد عبادی‌پور نقد داشتند و افت او محسوس بود. به‌نظر شما بازیکنی مثل عبادی‌پور باید برای بازگشت به دوران اوج خود چه کند؟

میلاد عبادی‌پور بازیکن باتجربه‌ای است و شاید در برخی بازی‌ها از کیفیت اصلی خود دور باشد اما میلاد از نظر فنی به همه ثابت‌شده است و نیازی نیست که درباره کیفیت فنی او صحبت شود. میلاد یکی از کامل‌ترین بازیکنان تاریخ والیبال ایران است و این اشتباهات او ممکن است به‌خاطر بازی‌های زیاد و خستگی مسابقات باشد که این موضوع طبیعی است.

مقایسه بین مربیان قبلی و فعلی اتفاقی معمول در دنیای ورزش حرفه‌ای است مثلا الان بسیاری از کارشناسان فوتبالی اسکوچیچ را با کی‌روش مقایسه می‌کنند. این موضوع درباره والیبال هم رواج دارد و کارشناسان هر مربی‌ای را با ولاسکو مقایسه می‌کنند. به‌نظر شما این دو قابل قیاس هستند؟

سبک آلکنو و ولاسکو متفاوت است البته من با او کار نکرده‌ام تا بدانم هدفش چیست اما درمجموع مربیان روسی بیشتر روی کارهای قدرتی مثل توپ‌ها و دفاع‌های بلند کار می‌کنند اما والیبال ایران سرعتی است. با توجه به تغییر بازیکنان امیدوارم سبک والیبال ایران تغییر زیادی نکند زیرا ما دفاع تیمی و سرعت بازی تیمی خوبی داریم. آلکنو بسیار خوب درحال هدایت بازیکنان است و بازیکنانی که اضافه شده‌اند بازی می‌کنند. در مساله جوان‌گرایی بازی‌کردن از دعوت‌شدن مهم‌تر است و آلکنو به این موضوع توجه می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج