۱۱۲۹۶۱۱
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

مجیدی - رحمتی؛ به یاد تیم کهکشانی لیگ دوازدهم

شاید اختلاف‌های درونی در باشگاه استقلال و شاید هم تسویه حساب‌های شخصی برخی مسئولان که اخیراً به آن اعتراف کردند، با مدیران وقت باعث شد تا استقلال بعد از لیگ دوازدهم دیگر رنگ قهرمانی را نبیند و نتواند آن فصل رویایی را تکرار کند

ایران ورزشی: آخرین بار که استقلال قهرمان لیگ برتر شد به فصل دوازدهم برمی‌گردد. روزگاری که استقلال بهترین‌های فوتبال ایران را در اختیار داشت و یکی از بهترین تیم‌های تاریخ حیات خود در لیگ برتر را تشکیل داده بود.

تیمی متشکل از بهترین‌های فوتبال ایران و آسیا که مهدی رحمتی و فرهاد مجیدی در حقیقت دو رکن اصلی آن بودند.

رحمتی آن روزها در اوج قرار داشت و حتی پیشنهاد‌های خارجی را هم پیش روی خود می‌دید که مدیران وقت باشگاه استقلال پیش دستی کردند و او را به خدمت گرفتند تا استقلال از داشتن بهترین شماره یک آن روزهای فوتبال ایران و حتی آسیا محروم نباشد.

فرهاد مجیدی نیز به واقع یکی از برترین مهاجمان فوتبال ایران وآسیا بود.

فرهاد حتی درآن ایام به واسطه درخشش دراستقلال تا آستانه دستیابی به عنوان مرد سال آسیا هم پیش رفت که با اندکی بدشانسی از رسیدن به آن محروم ماند.

مجیدی - رحمتی؛ به یاد تیم کهکشانی لیگ دوازدهم

با این حال هیچ‌کس از تأثیرگذاری عمیق او برنتایج آن فصل غافل نیست. فصلی که در نهایت با قهرمانی استقلال به پایان رسید و او به همراه سید مهدی رحمتی جام قهرمانی را روی دست گرفتند و روزی خاطره انگیز را برای هواداران استقلال رقم زدند.

از آن پس استقلال دیگر رنگ قهرمانی را در لیگ ندید. نه فرهاد در فصول بعد توانست در کسوت بازیکن آن مرد اثرگذار باشد و نه مهدی رحمتی و هنوز برای خیلی‌های این معما لاینحل باقی مانده که بعد از قهرمانی در لیگ دوازدهم چه به روز استقلال آمد که آرام، آرام در مسیر سقوط قرار گرفت.

شاید اختلاف‌های درونی در باشگاه استقلال و شاید هم تسویه حساب‌های شخصی برخی مسئولان که اخیراً به آن اعتراف کردند، با مدیران وقت باعث شد تا استقلال بعد از لیگ دوازدهم دیگر رنگ قهرمانی را نبیند و نتواند آن فصل رویایی را تکرار کند.

حالا بعد از 8 سال از آن روزهای خوش، فرهاد مجیدی و مهدی رحمتی در کسوت مربی رخ در رخ هم قرار می‌گیرند. فرهاد سکاندار هدایت تیم استقلال است و مهدی رحمتی رهبری تیمی را به عهده دارد که در آغاز مسیری تازه قرار گرفته و برای 2 تا 3 فصل آتی برنامه‌ریزی می‌کند.

فرهاد اما همچنان نیم نگاهی به قهرمانی در لیگ بیستم دارد و به رغم آنکه حواشی روزهای اخیر عمیقاً در روحیه شاگردانش تأثیر گذاشته و استقلال شرایط آشفته‌ای را تجربه می‌کند اما می‌تواند با برتری مقابل شهرخودرو (پدیده) و به دست آوردن این 3 امتیاز بازی عقب افتاده نیم نگاهی به قهرمانی در لیگ داشته باشد. این بازی قرار بود در هفته بیست و یکم برگزار شود اما به امروز و بعد از تعطیلات یک ماهه موکول شده است.

شهرخودرو در آخرین بازی خود در لیگ برتر توانست گل گهر را مغلوب کند، استقلال نیز مقابل صنعت نفت آبادان به برتری رسید تا خاطره تلخ دو باخت پی در پی در لیگ مقابل ذوب‌آهن و پرسپولیس را از ذهنش پاک کند و با روحیه مناسب‌تر گام به این میدان بگذارد اما تنها مسأله‌ای که ذهن هواداران استقلال را به خود مشغول ساخته، غیبت‌های مکرر برخی بازیکنان در تمرینات است.

دیاباته که قرار بود زودتراز اینها به تمرین تیمش برسد هنوز به تهران بازنگشته، فرشید اسماعیلی و رشید مظاهری به نوعی تمرینات را به دلیل مسائل مالی تحریم کرده‌اند و مهدی قایدی هم بعید است به این بازی برسد چون هنوز از دبی به تهران بازنگشته است! در این شرایط اما استقلال بازهم مهره‌های کافی برای عبور از شهرخودرو (پدیده) را در اختیار دارد و حجم بازیکنان تأثیرگذار در این تیم به حدی بالا است که می‌شود از فرهاد مجیدی به رغم تمام حواشی که در روزهای اخیر رخ داده، انتظار کسب پیروزی در این میدان را داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج