جاباما
۱۱۲۹۶۵۱
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

سامره: مهم موفقیت تیم ملی است، نه نام سرمربی

پیشکسوت تیم ملی فوتبال در خصوص شرایط این تیم گفت: خدا را شکر بچه‌ها توانستند با صرف فعل خواستن و تلاش و تمرکز، امتیازات لازم را بگیرند و به مرحله بعد صعود کنند.

خبرگزاری میزان: علی سامره سال‌ها در تیم های کرمان، استقلال، الشعب امارات و تیم ملی ایران در پست مهاجم توپ زد. او سابقه پوشیدن پیراهن تیم پروجای ایتالیا را در فصل ۲۰۰۲-۲۰۰۱ سری آ دارد. سامره که هم اکنون در کادرفنی تیم شهرخودرو دستیار مهدی رحمتی است در گفت‌وگو با میزان درباره شرایط تیم ملی توضیحاتی داد که در زیر می‌خوانید:

* تیم ملی به دور دوم انتخابی جام جهانی صعود کرد.

خدا را صدهزار مرتبه شکر که بچه‌ها توانستند با صرف فعل خواستن و تلاش و تمرکز امتیازات لازم را بگیرند و به مرحله بعد صعود کنند.

*سبک بازی تیم ملی تغییر کرده و خیلی هجومی‌تر شده. نظر شما چیست؟

فوتبال هر چه پیشرفت می‌کند و جلوتر می‌رود هجومی‌تر و زیباتر می‌شود. ما در مقاطعی دفاعی کار کردیم و شاید نتیجه لازم را هم گرفتیم، اما از بازی‌ها لذت نبردیم. هر مربی تفکرات خاص خودش را دارد و ما هم ۱۰۰ درصد به برد و امتیازات کامل نیاز داشتم که خود به خود باعث می‌شود تیم خاصیت هجومی پیدا کند. امیدوارم تیم ملی در مراحل بعد هم با همین کیفیت و میل هجومی کار کرده و موفق باشد.

*عملکرد مهاجمان تیم ملی چطور بوده است؟

بازیکنان ما در بازی با عراق به خاطر حساسیت بالا موقعیت‌هایی از دست دادند، اما در مجموع مهاجمان خیلی خوبی داریم که شرایط مناسبی دارند و به تیم ملی، باشگاه‌ها و همبازیان خود کمک می‌کنند و مردم و کشور را خوشحال می‌کنند. امیدوارم این عملکرد با تمرین زیاد و نظم باعث صعود به جام جهانی شود.

*ظاهرا سردار آزمون از تیم‌های سری آ پیشنهاد دارد. شما با سابقه بازی در سری آ چه ارزیابی از حضور احتمالی او در کالچو دارید؟

حرفه‌ای شدن و بازی در سطح اول فوتبال اروپا به باور ذهنی و قلبی بازیکن برمی‌گردد. یک شبه و یک ساله نمی‌شود به این سطح رسید بلکه نیاز به برنامه‌ریزی بلندمدت دارد و بازیکن باید از نظر تمرین، تغذیه، استراحت، هوش و... تلاش خیلی زیادی کند و برای رسیدن به هدفش سخت بجنگد. متاسفانه چند سالی بود بازیکنان ما به آن سطحی که انتظار داشتیم نمی‌رسیدند و پس از رسیدن به یک سری اهداف کوتاه مدت اشباع می‌شدند و به سمت هدف‌های بزرگتر نمی‌رفتند. حداقل باید ۳ تا ۶ سال بهترین بازیکن در پست خود باشی تا به تیم‌های خوب اروپا برسی و نمی‌شود ۶ ماهه تصمیم گرفت و لژیونر خوبی شد.

*زمزمه‌هایی مبنی بر تغییر اسکوچیچ و آمدن مربی جدید به گوش می‌رسد.

تیم ملی فعلاً نتایج مناسبی گرفته و نکته مهم همین است. هر کسی هم که قرار است سرمربی باشد امیدوارم ایران را به موفقیت برساند و نام‌ها خیلی اهمیت ندارند.

*بیشتر تیم‌های لیگ به برنامه بازی‌ها معترض بودند. نظر شما به عنوان مربی تیم پدیده چیست؟

بحث کرونا و برنامه بازی‌های تیم ملی دست به دست هم دادند و باعث به هم ریختگی برنامه لیگ شدند به طوری که برنامه ۳، ۴ هفته بعدمان را هم نمی‌دانستیم. امیدوارم این مشکلات زودتر برطرف شوند و فوتبال ما نظم پیدا کند.

*عملکرد شهر خودرو برای خودتان رضایت‌بخش بوده است؟

تیم ما با توجه به جدایی چند بازیکن شاخص و پیوستن چند مهره جوان و البته مشکلات و کشمکش‌های مدیریتی و کمبود منابع مالی شرایط نرمالی نداشت، اما با صبوری و تلاش بازیکنان و کادر فنی توانستیم نتایج خوبی بگیریم و با یک بازی کمتر هشتم جدول هستیم. امیدوارم در ادامه نتایج خوبی بگیریم و پدیده را به جایگاه مناسبی برسانیم و حداقل جزو ۸ تیم بالای جدول باشیم.

*امروز با استقلال بازی دارید.

استقلال تیم خوبی است و بازی سختی داریم. بچه‌های ما خوب تمرین کرده‌اند و انگیزه بالایی برای این مسابقه دارند. امیدوارم بازی خوبی شاهد باشیم و تیمی که بهتر از موقعیت‌هایش استفاده کرد برنده میدان باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج