۱۱۲۹۹۲۷
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

پرسپولیس هم دربی را می‌برد، هم قهرمان می‌شود

پرسپولیس اولین جام سال۱۴۰۰ را گرفت و سوپرجام را در رقابت با تراکتور، قهرمان جام‌حذفی فصل گذشته از آن خود کرد تا از پس اولین چالش خود با پیروزی و قهرمانی بربیاید.

فرهیختگان: پرسپولیس اولین جام سال۱۴۰۰ را گرفت و سوپرجام را در رقابت با تراکتور، قهرمان جام‌حذفی فصل گذشته از آن خود کرد تا از پس اولین چالش خود با پیروزی و قهرمانی بربیاید.

به بهانه این قهرمانی و پرسپولیسی که طی روزهای آینده هنوز روزهای سختی را در پیش دارد با پیشکوت تیم پرسپولیس درباره سوپرجام، صحبت‌های بعد از بازی رسول خطیبی و البته این روزهای پرسپولیس و آنچه در تیم‌ملی فوتبال گذشت صحبت کردیم. گفت‌وگو با محمد پنجعلی را در ادامه می‌خوانید.

از بازی سوپرجام بگویید، پرسپولیس را چطور دیدید؟

باید به تک‌تک بچه‌ها خسته نباشید بگویم که یک بازی عالی را ارائه دادند و به طرفداران برای دشت جام اول تبریک می‌گویم، بقیه جام‌ها را هم به امید خدا دشت خواهیم کرد و امیدوارم بچه‌ها جام آسیا را که بسیار باارزش است بالای سر ببرند. در رقابت یکشنبه در دست گرفتن بازی توسط تیم خوب پرسپولیس خیلی مشهود بود و موقعیت‌‌های خیلی خوبی را داشتیم، بچه‌ها دور از استرس و خیلی راحت بازی می‌کردند و خیلی خوب متوجه می‌شدیم که این بازی درنهایت به‌نفع پرسپولیس خواهد بود.

از شرایط حال حاضر پرسپولیس و چالش 25روزه‌ای که دارد هم بگویید.

اول باید خسته نباشید و تبریک به عیسی آل‌کثیر بگویم که واقعا هیچ‌چیزی بیشتر از اینکه او گل را زد ما را خوشحال نکرد، چون در حق او خیلی ظلم شده بود ولی او با قدرت آمده و نامردی‌ها را با فوتبال خوبش جواب می‌دهد و حقش را می‌گیرد، امیدواریم که این اتفاق در آسیا هم برایش بیفتد چون در آن فضای بین‌المللی نگاه‌ها رویش است و به‌نوعی می‌تواند آنجا جواب آن ناملایمت‌ها و ظلمی را که به او شد، بدهد. به عقیده من واقعا همه مردم را با گلش خوشحال کرد. درمورد پرسپولیس هم باید بگویم دائم درگیر مشکلات خود است به‌خصوص امسال که بدهی‌ها خیلی تیم را اذیت کرد و این اذیت‌ها همچنان ادامه دارد. به‌نظر من باید از پرسپولیس حمایت شود.

از حمایت گفتید، درحالی که بعضی‌ها پرسپولیس را تیم حکومتی و تیمی که از حمایت برخوردار است می‌دانند، صحبت‌های بعد از بازی رسول خطیبی هم همین بود، نظر شما دراین‌باره چیست؟

به هر حال تیم‌های بازنده دنبال یک بهانه برای باخت‌شان هستند و این کارشان اصلا قشنگ نیست، در ورزش چیزی بهتر و قشنگ‌تر از صداقت نیست، اگر با صداقت شکست را بپذیری همه از آن بازی و آن فوتبال لذت می‌برند و باعث احترام می‌شوند. نمی‌دانم چرا به پرسپولیس که دائم بدهکار است، تیمی مورد حمایت می‌گویند! درک نمی‌کنم اگر حمایت می‌شود پس چرا کمکی نمی‌کنند؟ البته بله من پرسپولیس را به‌عنوان تیم خاصی که می‌گویند قبول دارم، واقعا خاص هستیم و از همان روز اول هم گفتم پرسپولیس وقتی این همه طرفدار دارد خاص است، فوتبالش و طرفدارانش خاص، دوست‌داشتنی و محبوبند، این درست است ولی اینکه موفقیت‌های تیم را به چیزهای دیگر نسبت دهیم اصلا جالب نیست.

ما دائم با مشکلات زندگی کردیم، پنجره روی تیم بسته شد، بی‌بازیکن شدیم و همیشه این مشکلات را داشتیم چطور می‌شود این‌گونه گفت؟ من در گفته‌شدن این حرف‌ها مانده‌ام و تعجب می‌کنم چطور می‌توانند این‌گونه حرف بزنند، من انتظار دارم بزرگ‌تر برخورد کنند، این رفتار به قول انگلیسی‌ها خیلی چیپ است و من واقعا متاسفم، ضمن اینکه از رسول خطیبی انتظار این بهانه‌ها را نداشتم.

پرسپولیس ملی‌پوشان زیادی در ترکیب تیم‌ملی داشت که در تمرینات نبودند و تیم دو مصدوم هم دارد، ادامه راه پرسپولیس را چطور می‌بینید؟

ان‌شاءالله مصدومان می‌رسند، خدا را شکر پرسپولیس واقعا تفاوتی بین نیمکت و داخل زمینش ندارد، ببینید بچه‌هایی که به زمین می‌آیند و بچه‌هایی که روی نیمکت هستند هر دو خیلی قوی هستند.

جام‌حذفی و یک دربی دیگر هم در راه است، نظرتان چیست؟

ان‌شاءالله فکر ‌کنم پرسپولیس دربی را ببرد چراکه در حال حاضر پرسپولیس بهترین تیم ایران است و همه کارشناسان به اینکه پرسپولیس فوتبال را خوب بازی می‌کند و هم خوب نتیجه می‌گیرد، اذعان دارند.

امسال هم جام قهرمانی لیگ برتر برای پرسپولیس است؟

بدون هیچ شک و شبهه‌ای می‌گویم که امسال هم پرسپولیس قهرمان است.

درمورد تیم‌ملی هم بگویید، موافق ماندن اسکوچیچ هستید؟

ما می‌باختیم هم نمی‌توانستیم او را نقد کنیم، چون زمانی برای کار با تیم نداشت، ضمن اینکه اردو، بازی تدارکاتی و هیچ‌چیز درست و حسابی هم نداشت ولی به قول بچه‌ها، ایرانی بازی کردیم و بردیم. بچه‌ها هم خیلی خوب بازی کردند، معتقدم باخت را نمی‌توانستیم گردن اسکوچیچ بیندازیم و بردهای‌مان را تا حدودی می‌شود از لحاظ مسائل روحی و روانی و همدلی به او نسبت داد چراکه از نظر فنی نمی‌شود تغییری به این سرعت ایجاد کرد ولی بچه‌ها همدل بودند. ناگفته نماند که بچه‌های ایرانی کنار اسکوچیچ در کادرفنی خیلی به شرایط روحی خوب تیم کمک کردند ولی این یک واقعیت است که او نمی‌توانست معجزه کند. چیزی که در بازی‌های تیم‌ملی دیدیم در ذات بچه‌های ماست، بازی‌های خوب نتیجه خلاقیت، تکنیک و هوشی است که در ذات بازیکنان ایرانی است.

بعضی کارشناسان معتقدند دیگر بهتر است درباره صعود به جام‌جهانی نگوییم و از صعود از مرحله گروهی جام‌جهانی صحبت کنیم. نظر شما چیست؟

دقیقا همین است، این بهترین صحبتی است که شده و واقعا باید همین‌طور باشد. این تیم مشکلی برای بالا رفتن و صعود به جام‌جهانی ندارد و حتی آنقدر تیم خوب است که صعود از مرحله گروهی جام‌جهانی و رسیدن به مراحل بعدی دور از دسترس ملی‌پوشان ما نیست چون تیم خیلی خوبی داریم. تمام بازیکنان ترکیب بهترین‌های آسیا هستند.

کدام‌یک از بازیکنان توانستند کیفیت بازی‌شان را بیشتر به نمایش بگذارند؟

همه خیلی خوب بودند، اگر بخواهم نام ببرم می‌توانم به مهدی طارمی و سردار آزمون اشاره کنم که خیلی تاثیرپذیر از فوتبال اروپا بودند و اندازه‌های بازی‌شان در سطح بازیکنان خوب اروپاست که می‌شد آن را در زمین دید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به امیددرهم کوبیدن استقلال

    • بدون نام

      همینه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج