جاباما
۱۱۳۰۰۶
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

انتقادات صریح ناطق نوری در جمع طلاب

یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در اظهاراتی صریح، از برخوردهای افراطی و تندروانه به شدت انتقاد و بر ضرورت استفاده از همه گروه‌ها در جهت پیشبرد اهداف کشور تاکید کرد.

خبرگزاری ایسنا: یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در اظهاراتی صریح، از برخوردهای افراطی و تندروانه به شدت انتقاد و بر ضرورت استفاده از همه گروه‌ها در جهت پیشبرد اهداف کشور تاکید کرد.

سایت انتخاب نوشت: حجت‌الاسلام و المسلمین علی‌اکبر ناطق نوری در دیدار با طلاب و فضلای حوزه علمیه خوزستان، در پاسخ به این سوال که «چرا جامعه روحانیت مبارز حرکتی در رابطه با دغدغه مراجع همچون وجود ناهنجاری‌های اجتماعی و مسأله حجاب و عفاف انجام نمی دهد؟»، تصریح کرد: موضوع حجاب و عفاف و سایر مسائل فرهنگی نیاز به بحث‌ها و جلسه‌هایی مفصل داشته و با یکی دو جلسه قابل حل نیست اما برای حل موضوع بدحجابی، باید آسیب‌شناسی و ریشه‌یابی دقیقی داشت.

وی با بیان اینکه وضعیت فرهنگی مردم نسبت به دوران آغازین انقلاب در زمینه مسائل اعتقادی و دینی ضعیف‌تر شده است، ادامه داد: در دوران شاهنشاهی، اگر جوانی خواهان مبارزه با حکومت بود، علم اسلام را بلند می‌کرد و ظاهر خود را بر اساس مبانی دینی تغییر می‌داد، به طوری که پسران پیراهن‌های یقه آخوندی می‌پوشیدند و ته‌ریش می‌گذاشتند و دختران نیز با حجاب کامل و چادر در مکان‌های عمومی همچون دانشگاه حاضر می‌شدند.

هم‌اکنون نیز اگر جوانی بخواهد بر خلاف حکومت عمل کند یا به نوعی اعتراضی نسبت به دولت و حکومت داشته باشد، اعتراض خود را با تغییر ظاهر و بدحجابی نشان می‌دهد که باید برای حل این موضوع آسیب‌شناسی دقیقی صورت گیرد و تنها به برخورد با معلول اکتفا نکنیم.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، مقابله مستقیم با معضلات اجتماعی همچون بدحجابی را اقدامی غلط و نادرست خواند و افزود: اینکه نیروی انتظامی یا منکرات به طور مستقیم وارد کار شده و با قلع و قمع دختران و پسران آنها را برای ارشاد، تنبیه یا مجازات به مرکز مبارزه با مفاسد اخلاقی ببرد، به طور کامل اشتباه بوده و در برخی اوقات نتیجه عکس و نامطلوبی نیز داشته است.

وی با بیان اینکه فشارهای اقتصادی، مهم‌ترین عامل بدحجابی در جامعه است، بر ضرورت حل مسائل و مشکلات اصلی مردم تأکید کرد و افزود: برای رفع معضلات فرهنگی باید مشکلات و دغدغه‌های اصلی مردم را برطرف کرد چرا که مشکلات معیشتی و اقتصادی تأثیری مستقیم بر فکر و روحیه مردم، به‌ویژه جوانان دارد.

این عضو جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به دومین بخش از سوالات که پیرامون دلایل عدم موضع‌گیری وی در مسائل سیاسی و نقد رویکرد دولت یازدهم بود، اظهار کرد: پاسخ من نسبت به این سوال همان پاسخ مرحوم فلسفی است که بیان کرده بودند «در دوران قبل از انقلاب، حمله به دولت به سود اسلام و به ضرر آمریکا بود اما امروز حمله به دولت به سود آمریکا و به ضرر اسلام است».

ناطق نوری، انتقاد به وضع کنونی کشور را سبب بهانه دادن به آمریکا و تضعیف اسلام دانست و گفت: چرا با انتقاد از دولت آب به آسیاب دشمن بریزیم؟ اگر مسائلی در درون وجود دارد، باید آن را در محافل داخلی آن کرد و دیگر نیاز به مطرح کردنش روی منبر و در رسانه‌های گروهی و اجتماعی نیست.

وی با بیان اینکه من همواره قاطعانه و صریح سخن گفته‌ام، افزود: من ترسی از کسی ندارم و اگر نقطه ضعفی باشد، با صراحت اعلام موضع می‌کنم و نقد خود را بیان می‌کنم اما علت سکوت فعلی من مصلحتی است که در راستای تقویت نظام قائل به آن شده‌ام.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در پاسخ به این سوال که «شما چندین سال قبل به عنوان لیدر جریان اصولگرایی بودید، حال چه اتفاقی روی داده که از این جریان خارج شده و وارد اصلاحات شده‌اید؟»، تصریح کرد: اساسا من روش رادیکالی دو جریان اصلاحات و اصولگرایی را به هیچ‌وجه قبول نداشته‌ام و مخالف این‌گونه حرکات هستم.

وی در ادامه با بیان اینکه من در اصول، اصولگرایی معتدل هستم، گفت: درست است که من اصول‌گرا هستم اما اصول‌گرایی به معنای تندروی و انجام اقدام‌های رادیکالی را به هیچ‌وجه قبول ندارم و مخالف سرسخت تندروی هستم.

ناطق نوری با تأکید بر اینکه تندروهای جریان اصلاحات به انقلاب ضربه زدند، اظهار کرد: همانگونه که من معتقدم برخی تندروی‌های جریان اصلاحات به نظام و انقلاب ضربه زد، تندروی‌های اصولگرایان نیز انقلاب را دچار چالش کرد و به آن ضربه زد.

این عضو جامعه روحانیت مبارز، اقدام‌های رادیکالی دولتی‌ها را اشتباه دانست و گفت: اینکه گروهی سر کار بیاید و گروهی دیگر را حذف کند، ممکلت راه به جایی نخواهد برد، چرا که در این صورت نظام تنها با ۵۰ درصد ظرفیت خود به کار ادامه می‌دهد و باید این روش اصلاح شود تا ان‌شاءالله بتوان از همه ظرفیت‌های موجود استفاده کرد.

وی با اشاره به شیوه مدیریتی شهید بهشتی، تصریح کرد: شهید بهشتی معتقد بود که «جاذبه باید بی‌نهایت باشد و دافعه نیز در حد ضرورت» اما متأسفانه امروز شیوه دولتمردان ما بالعکس شده است.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه تندروی را هیچ‌کس حتی رهبری هم قبول ندارد، اظهار کرد: اینکه برخی‌ها جلوی سخنرانی سیدحسن خمینی که در کنار مقام معظم رهبری ایستاده بود را بگیرند، اقدامی اشتباه و غلط بود و نتیجه‌ای جز ضربه زدن به نظام و انقلاب نداشت.

ناطق نوری با تأکید بر اینکه میزان، مقام معظم رهبری است، گفت: مسئولان حرکت خود را باید با معیارهای مقام معظم رهبری تنظیم کنند و مراقب باشند که نه فراتر از ایشان قدم بردارند و نه عقب‌تر از ایشان، چرا که در این صورت یا جزء خوارج خواهند شد یا از قافله عقب خواهند ماند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد که باید از همه جناح‌ها و جریانات موجود در کشور برای پیشبرد اهداف والای نظام اسلامی ایران استفاده کرد.

ناطق نوری در پایان اظهار کرد: هیچ‌گاه نمی‌توان با بدن نیمه‌فلج در دوی ماراتن شرکت کرد؛ از این‌رو باید برای رسیدن به قله‌های رفیع موفقیت و پیشبرد اهداف نظام، «ید واحده» شد و با اتحاد، کشور را به پیش برد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج