جاباما
۱۱۳۰۲۵۵
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

افاضلی: بهترین کار، تمدید قرارداد اسکوچیچ است

اسکوچیچ در بازی‌های اخیر با تیم‌ملی به پیروزی رسیده است. کارنامه او مشخص است. بدون‌شک وقتی یک مربی کارش را خوب انجام داده است می‌توان به‌راحتی با او ادامه داد. او امیدواری را به اردوی تیم‌ملی برگرداند.

فرهیختگان: عملکرد تیم‌ملی کشورمان در دور برگشت مسابقات مقدماتی جام‌جهانی و صعود به مرحله بعدی به‌عنوان تیم اول گروه باعث شد افراد بسیاری به تمجید از دراگان اسکوچیچ بپردازند. در این بین اما تحلیل عملکرد این مربی از مهم‌ترین مواردی است که می‌تواند عیار او را نشان دهد.

خیلی‌ها بر این باورند که اسکوچیچ با بازی مقابل تیم‌های عراق و بحرین محک جدی نخورد ولی برخی دیگر هم با اشاره به اینکه همین نفرات در بازی مقابل همین تیم‌ها بدون اسکوچیچ شکست خورده بودند نقش این مربی را در پیروزی‌های اخیر پررنگ جلوه می‌دهند و از آنجاکه فرصت زیادی برای شروع مسابقات مرحله نهایی مقدماتی باقی‌نمانده خواهان ادامه همکاری با سرمربی کروات هستند.

یکی از حامیان این مربی در شرایط فعلی فوتبال کشورمان هومن افاضلی است که معتقد است اسکوچیچ امیدواری را به تیم‌ملی برگردانده است و نباید کنار گذاشته شود. گفت‌وگو با افاضلی را در ادامه می‌خوانید.

صحبت‌هایی از تصمیم فدراسیون فوتبال و هیات‌رئیسه در مورد آینده دراگان اسکوچیچ مطرح است. نظر شما چیست؟

اسکوچیچ در بازی‌های اخیر با تیم‌ملی به پیروزی رسیده است. کارنامه او مشخص است. بدون‌شک وقتی یک مربی کارش را خوب انجام داده است می‌توان به‌راحتی با او ادامه داد. او امیدواری را به اردوی تیم‌ملی برگرداند. این مربی مثل برخی‌ها که به فوتبال ما خسارت وارد کردند، نبود و ناکامی‌های قبل را جبران کرد. از این‌رو می‌توان بدون نگرانی با او تمدید کرد. این مربی از نظر فنی کارش را بلد است و از نظر روانی تاثیرش را گذاشته است. اسکوچیچ و همکارانش تمرکز خوبی دارند و این را به تیم وارد کردند. آنها می‌دانند چه کنند و معتقدم خیلی بهتر از مربی قبلی می‌توانند این تمرکز را حفظ کنند. امیدوارم هیات‌رئیسه تصمیم درستی بگیرد و شرایط فعلی را حفظ کرده و با این مربی تمدید کند.

بازی با عراق محک جدیدتری برای اسکوچیچ بود و آن بازی تهاجمی همیشگی را از ملی‌پوشان‌مان ندیدیم؟

شرایط به شکلی بود که مربیان تصمیم گرفتند محتاط بازی کنند. عراق تیمی نبود که بخواهد ما را با دردسر روبه‌رو کند ولی شرایط جدول به شکلی بود که برای برنده شدن نباید بی‌گدار به آب می‌زدیم. از این‌رو مربیان هم با توجه به حساسیت شرایط به‌دنبال پیروزی در این بازی بودند و به همین دلیل سنجیده‌تر بازی کردند. همچنین معتقدم بازی راحتی نبود و به‌خوبی از پس آنها برآمدیم. من نمی‌گویم این تیم هیچ ایرادی ندارد ولی به هماهنگی بیشتری خواهد رسید. در این بازی‌ها از ابتدا به‌اندازه بازی با عراق هماهنگ نبودیم ولی هرچه از بازی‌ها گذشت تیم به هماهنگی بیشتری رسید و همه دیدیم که چقدر بهتر شدند. من فکر می‌کنم بازهم بهتر از این خواهیم شد.

فکر می‌کنید تفکرات اسکوچیچ تا چه حد در موفقیت تیم‌ملی برای صعود از این مرحله تاثیرگذار بود؟

قبل از هرچیز باید بدانیم فشار زیادی روی تیم‌ملی بود. ما با همین نفرات پیش از این مقابل همین حریفان شکست خورده بودیم پس تفکرات او و همکارانش نقش زیادی داشته است. این تیم هجومی بازی می‌کند و از این پس تقابل با ما برای دیگر قدرت‌های آسیایی سخت است. آنها به‌خوبی کار تیمی می‌کنند و خود واقعی تیم‌ملی هستند. من هنوز کار آن آدم‌هایی را که قبلا بودند و تیم‌ملی را به آن روز انداخته و از خود واقعیش دور کرده بودند، فراموش نکردم. البته قبول دارم این بازیکنان کمک زیادی به کادرفنی کردند. اسکوچیچ نفرات خوبی دراختیار دارد. چنین بازیکنان باکیفیتی در فوتبال آسیا کمیاب هستند. تیم ما و بازیکنانش کیفیت خوبی از خود به نمایش گذاشتند و نشان دادند از بهترین تیم‌های آسیا هستیم. من معتقدم از همه حریفان بهتر هستیم ولی معنی‌اش این نیست که ما برنده‌ایم، بلکه زمانی برنده هستیم که از پتانسیل‌مان به‌خوبی استفاده کنیم. با این نفرات و این کیفیت اگر به تیم کمک شود و از آنها حمایت کنند در همه جام‌ها موفق خواهیم شد.

منظورتان این است از آنها حمایت نمی‌شود؟

منظورم این است که اگر مثل ادوار قبل انتخاب اشتباه نداشته باشیم و مربی بد نیاوریم کار خوب پیش می‌رود. لازم است به این تیم امکانات دهند و همه شرایط را برایشان فراهم کنند. وظیفه مربی هدایت و بازیکنان بازی کردن است. از این‌رو هیچ دغدغه دیگری نباید داشته باشند. درحالی که اگر چوب لای چرخ این تیم بگذارند یا ناامیدشان کنیم قطعا کاری از پیش نمی‌برند ولی درصورت حمایت نه‌نها به جام‌جهانی به ر‌احتی صعود می‌کنیم بلکه می‌توانیم خود را مالک جام‌های آسیایی بدانیم.

منظورتان از آنها که خسارت وارد کردند کیست؟

اسکوچیچ برخلاف آن مربیانی که خود را در رنکینگ اول می‌دانستند هیچ ادعایی نداشت. او بدون توجه به این حرف‌ها کارش را کرد و موفق هم بود. در چند سال اخیر نگرش‌های اشتباهی در فدراسیون فوتبال و تیم‌ملی وجود داشت و همین موضوع باعث شده بود تیم ما عملکردی خلاف ذات تهاجمی‌اش داشته باشد. ما مربی دفاعی داشتیم و از همین شرایط ناراحت بودیم ولی حالا تهاجمی بازی می‌کنیم و فکر می‌کنم کار برای رقبا در آسیا سخت شود. من به این شرایط خوشبین‌تر هستم.

او با انتقادهای زیادی به‌دلیل عدم برگزاری بازی تدارکاتی وارد مسابقات شد ولی عملکرد خوبی داشت. این موفقیت‌ها اتفاقی بود یا ذهنیت درست او به کمکش آمد؟

من هم با اسکوچیچ موافقم. او بازی تدارکاتی نخواست چراکه فرصت کمی داشت. همه تیم‌ها بازی تدارکاتی انجام داده بودند ولی ما فرصتی نداشتیم. برگزاری بازی تدارکاتی چند روزی وقت مربی و بازیکنانش را می‌گیرد چراکه بعد از بازی نیاز به ریکاوری داریم درحالی که تیم ما به هماهنگی نیاز داشت. برنامه بازی‌ها به شکلی بود که می‌توانستیم از بازی اول‌مان به‌عنوان بازی تدارکاتی استفاده کنیم درنتیجه با عملکردی خوب به‌جای صرف وقت برای بازی تدارکاتی با تمرینات متمرکز سعی کرد بین بازیکنان هماهنگی ایجاد کند. این تصمیم اسکوچیچ درست بود و او و همکارانش روند خوبی در پیش گرفتند. با کارنامه‌ای که او دارد بهترین کار تمدید قراردادش است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج