۱۱۳۰۴۱۰
۱ نظر
۱۶۷۳۷۸
۱ نظر
۱۶۷۳۷۸
پ

محتوای حمایت‌شده

کراتینه مو چیست؟ کراتینه کردن مو چه مزایا و مضراتی دارد؟

قیمت کراتینه مو بسته به حجم موهای شما و موادی که مورد استفاده قرار می‌گیرد می‌تواند متفاوت باشد. کراتینه مو با مواد باکیفیت نه تنها آسیب‌زننده نیست بلکه می‌تواند سبب تقویت موها شود.

برترین‌ها: ممکن است شما هم درمان مو‌ها با روش کراتینه کردن را شنیده باشید اما ندانید کراتینه مو چیست؟ می‌توان گفت افراد کمی وجود دارند که واقعا معنی کراتینه کردن مو را می‌دانند. اما در اغلب موارد هنگامی که فردی دارای مو‌ی وز و فر است حتما به دنبال راه حلی برای خلاص شدن از بی نظمی و وز بودن موهایش می‌باشد. در ادامه مقاله کراتینه مو و قیمت کراتینه مو را برایتان توضیح می‌دهیم، با ما همراه باشید.

کراتینه مو چیست؟ کراتینه کردن مو چه مزایا و مضراتی دارد؟

 

برای مشاوره و اطلاع از قیمت

همین حالا با سالن زیبایی گلچهره تماس بگیرید.

۰۲۱-۷۷۹۴۹۰۹۰

۰۹۱۲۱۲۱۶۸۸۰

کراتین مو چیست؟

کراتین پروتئین اساسی موجود در مو است که باعث درخشش و صافی دائمی مو می شود و اگر موی فر با وز دارید کراتین موجود در موهایتان کافی نیست و عدم وجود کراتین سبب وز شدن مو می شود. کراتین کردن مو یکی از روش های مناسب برای صاف کردن موهای فر و وز و جایگزین اتوکشی مو است . کراتین در سیستم بدن انسان ، در موها، پوست و ناخن موجود است و برخی از انواع کراتین فعالیت های حیاتی سلول ها مثل تولید پروتئین و رشد سلولی را تنظیم می نمایند.

کراتینه کردن مو چیست؟

هدف از کراتینه کردن موها، بازسازی یا بازیابی ناحیه‌های آسیب دیده مو با ماده‌ای است که مو از آن ماده ساخته می‌شود. اما مواد کراتین مو چیست؟ کراتین پروتئین مستحکمی است که ماده اصلی برای پایداری و حفاظت از مو محسوب می‌شود، اما متاسفانه با بالارفتن سن و استفاده مداوم از ماده‌های شیمیایی مقدار کراتین مو در فرد بسیار کم‌تر از قبل می‌شود. کراتینه کردن مو به راحتی پروتئین از دست رفته را به مو برمی گرداند. اضافه کردن یک لایه از کراتین که خود نوعی پروتئین مفید محسوب می‌شود، باعث مستحکم شدن مو‌ها و از بین بردن بی نظمی و شلوغی در مو‌ها می‌شود و همچنین کراتین برای مو باعث می‌شود راحت‌تر از قبل با موهایتان کار کنید. ریباندینگ هم از روش های دیگر صاف کردن مو است که بسیار مخرب است.

کراتینه مو چیست؟ کراتینه کردن مو چه مزایا و مضراتی دارد؟

انواع کراتینه مو

اگر بخواهیم به صورت کلی دسته بندی نماییم ۲ نوع کراتینه در بازار وجود دارد:

  • کراتینه مو احیایی
  • کراتینه برزیلی یا کراتینه صافی

که هر کدام از آنها کاربردهای متفاوتی می‌تواند داشته باشد.

کراتینه مو چه مزایایی دارد؟

برخلاف روش ریباندینگ مو با مواد شیمیایی، کراتین مو دارای مزایای زیادی است.مزایای کراتینه مو می‌تواند وابسته به جنس موهای شما نیز باشد. به طور کلی برخی از اصلی‌ترین مزایای کراتینه مو به شرح زیر می‌باشد:

  • کراتینه مو باعث می‌شود که موهای شما حجیم‌تر از حالت عادی دیده شود.
  • سبب می‌گردد که موها درخشان‌تر شوند.
  • شانه کردن موها ساده‌تر می‌شود.
  • شستشوی موها آسان می‌شود.
  • از وز شدن موها جلوگیری می‌کند.
  • سبب می‌گردد که موهای شما در هر شرایطی جذاب و مرتب باشد.

آیا کراتینه مو ضرر دارد؟

وقتی مو کراتین می‌شود در برخی مواقع با توجه به محلول مورد استفاده برای کراتینه می‌تواند برای فرد و البته برای آرایشگری که همیشه در معرض آن است، بسیار خطر ساز باشد. کراتین ممکن است بتواند مو را صاف کند ، اما به آن آسیب می رساند. به این دلیل که محصولات درمانی کراتین حاوی مواد دیگری به غیر از کراتین هستند.

استنشاق فرمالدهید می‌تواند باعث سوزش گلو و چشم، حالت تهوع و حساسیت پوستی شود. همچنین تماس طولانی‌مدت با فرمالدهید ( formaldehyde ) می‌تواند موجب آسیب به سیستم عصبی مرکزی هم شود. این آسیب‌ها عبارتند از: افزایش ابتلا به سردرد، افسردگی، تغییر خلق‌وخو، بی‌خوابی،‌ بدخلقی، کاهش تمرکز و کاهش چالاکی، حافظه و تعادل. بنابراین بهتر است قبل از کراتینه مو اطمینان حاصل کنید که همه موارد ایمنی رعایت می‌شوند.

کراتینه مو چیست؟ کراتینه کردن مو چه مزایا و مضراتی دارد؟

نکاتی که قبل از کراتینه مو باید بدانیم

پیش از اینکه برای کراتینه کردن موهای خود اقدام کنید، مطمئن شوید که موهای شما مناسب کراتینه باشد. موهای وز و فر می‌توانند گزینه خوبی برای کراتینه باشند، اما کراتینه به هیچ وجه برای موهای صاف و لخت مناسب نیست.

نکته قابل توجه دیگر این است که باید به یک آرایشگر حرفه‌ای برای انجام کراتینه مو مراجعه نمایید. مراجعه به آرایشگرهای غیر حرفه‌ای می‌تواند آسیب زیادی را برای موهایتان به همراه داشته باشد.

کراتینه مو چیست؟ کراتینه کردن مو چه مزایا و مضراتی دارد؟

کراتینه مو چیست؟ کراتینه کردن مو چه مزایا و مضراتی دارد؟
نمونه‌های کراتینه مو سالن گلچهره را از اینجا ببینید.

golchehrevip.ir@

مراحل کراتین مو

ابتدا مو‌های شما را شستشو می‌دهند و بعد از آن سرم کراتینه را به هر دسته نازک و کوچک از موهایتان می‌زنند، سپس با کمک گرما دادن به مو‌ها باعث فعال شدن مرحله درمانی کراتینه مو می‌شوند و این روند باعث صافی ژاپنی مو می‌شود بعد از اینکه مو‌های شما صاف، نرم و لخت شد دوباره مو‌های شما را شسته، خشک می‌کنند و بعد از آن می‌توان گفت روند کراتینه کردن مو‌ها به اتمام رسیده است.

مراقبت‌های بعد از کراتینه مو

طبیعتا کراتینه کردن موها محدود به همان موادی که در آرایشگاه به موهای شما زده می‌شوند نیست، لازم است پس از انجام کراتینه مو، مراقبت‌هایی را انجام دهید تا سلامت موهای شما حفظ شوند. بدون شک آرایشگر شما پس از انجام کراتینه، با توجه به جنس موهایتان، شامپو بدون سولفات مخصوصی را به شما پیشنهاد خواهد داد. ضمنا ممکن است تا 48 ساعت نتوانید موهای خود را شسته و یا ببندید.

کراتینه مو چقدر دوام دارد؟

برخی از متخصصین می گویند مدت ماندگاری کراتینه مو ۴ تا ۶ ماه است و برخی دیگر این مدت را ۵ تا ۱۰ ماه مشخص می کنند. اما اینکه واقعا کراتینه مو چقدر دوام دارد به مراقبت های خود شخص پس از کراتینه بستگی دارد . اثر کراتینه به مرور و با رشد موها از بین می رود و منظور از ماندگاری کراتینه مو این است که موهای شما تا چه زمانی بهترین حالت را دارند و مانند روز اول هستند و به ترمیم مو نیاز دارند.

کراتینه مو چیست؟ کراتینه کردن مو چه مزایا و مضراتی دارد؟

قیمت کراتینه کردن مو چقدر است؟

قیمت کراتینه کردن مو‌ها بیشتر به سالن آرایشگاهی که مراجعه می‌کنید بستگی دارد، اما معمولا کراتینه کردن مو‌ها به طور میانگین از یک میلیون و دویست شروع می‌شود.

 

کراتینه مو چیست؟ کراتینه کردن مو چه مزایا و مضراتی دارد؟

برای مشاوره و اطلاع از قیمت

همین حالا با سالن زیبایی گلچهره تماس بگیرید.

۰۲۱-۷۷۹۴۹۰۹۰

۰۹۱۲۱۲۱۶۸۸۰

عوامل موثر بر هزینه کراتینه مو

قد مو‌

می‌توان گفت هرچه قدر مو‌های شما بلندتر باشد هزینه کراتینه کردن مو‌های شما بالاتر می‌رود، چرا که کراتینه کردن مو‌های شما وقت بیش تری را می‌خواهد و همچنین مواد کراتینه بیش تری برای مو‌های شما لازم است. علاوه بر بلندی اگر مو‌های شما ضخیم و پرپشت باشد نیز همین مسئله راجع به شما هم صدق می‌کند، به این صورت که هرچه قدر مو‌های شما پرپشت باشد قیمت کراتینه موی شما بالاتر می‌شود.

نوع مواد

یکی دیگر از عوامل مهمی که بر روی هزینه کراتینه کردن مو‌ها تاثیر می‌گذارد، جنس و نوع ماده مصرفی است. ماده‌های کراتینه دارای انواع مختلف و در برند‌های مختلفی هستند. عواملی مانند شرکت تولید کننده، جنس مواد اولیه، چگونگی ساخت، برند شرکت نیز بر روی قیمت این ماده اثر می‌گذارد. اما توصیه می‌کنیم برای کراتینه کردن مو‌های خود از مواد ارزان قیمت استفاده نکنید چرا که شما در نظر دارید با کراتینه کردن مو‌های خود زیبایی و درخشندگی را به موهایتان را برگردانید، اما اگر از ماده‌های بی کیفیت و ارزان استفاده کنید ممکن است حتی به مو‌های خود آسیب بزنید و عوارض جانبی مختلفی هم برای موهایتان داشته باشد.

محله و شهرت آرایشگاه

حتما قبلا برای شما نیز پیش آمده که با رفتن به آرایشگاه‌های مختلف، شاهد خدمات یکسان با قیمت‌های متفاوت باشید. عوامل زیادی بر روی این تفاوت هزینه تاثیر می‌گذارد، اما می‌توان گفت آرایشگاه‌هایی که در بالای شهر هستند به دلایل متفاوتی هزینه‌های بالایی را نیز دارند. اما ممکن است شما به یک آرایشگاه معمولی مراجعه کنید، اما از قیمت‌های ارائه شده در آن جا نیز راضی نباشید. در حالت کلی علاوه بر جنس کراتین استفاده شده منطقه‌ای که آرایشگاه در آن جا واقع است بر روی هزینه کراتینه کردن مو اثر می‌گذارد. توصیه ما به شما این است که کار کراتینه کردن مو‌های خود را به فردی بسپارید که تجربه و مهارت بالایی در این کار داشته باشد چرا که کار کراتینه کردن مو‌ها بسیار حساس است.

بهترین مرکز کراتینه مو کجاست؟

بهترین مرکز برای کراتینه کردن مو مرکزی است که از باکیفیت‌ترین مواد برای کراتینه و از بین بردن فر و وز بودن موها استفاده کند. پیش از اقدام برای کراتینه حتما بپرسید که از چه موادی استفاده می‌شود و حتما در رابطه با این مواد تحقیق کنید. کراتینه مو توسط افراد متخصص در این زمینه انجام می‌شود. حتما از دوستان و آشنایان خود که پیشتر کراتینه مو انجام داده‌اند، راهنمایی بگیرید.

کراتینه مو چیست؟ کراتینه کردن مو چه مزایا و مضراتی دارد؟

کراتینه مو در خانم‌ها به طور متوسط با چه هزینه‌ای انجام می‌شود؟

  • کمترین قیمت معمولا برای مو‌های کوتاه: ۴۰۰ هزار تومان
  • قیمت متوسط برای مو‌ها با بلندی معمولی: ۷۰۰ هزار تومان
  • قیمت میانگین برای مو‌های بلند: یک میلیون و دویست هزار تومان

سالن زیبایی گلچهره

کراتینه مو چیست؟ کراتینه کردن مو چه مزایا و مضراتی دارد؟

همین حالا تماس بگیرید.

۰۲۱-۷۷۹۴۹۰۹۰

۰۹۱۲۱۲۱۶۸۸۰

کراتینه مو چیست؟ کراتینه کردن مو چه مزایا و مضراتی دارد؟

نمونه‌های کراتینه مو سالن گلچهره را از اینجا ببینید.

golchehrevip.ir@

کراتینه مو چیست؟ کراتینه کردن مو چه مزایا و مضراتی دارد؟

نارمک، خیابان سمنگان، ساختمان ثمین، پلاک ۳۲۷، طبقه دوم، واحد۱

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      درست
      ديگه چه خبر
      پول ٥ سال يارانه ميشه
      يا ابرفرض

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج