جاباما
۱۱۳۰۴۵۴
۸ نظر
۵۰۱۳
۸ نظر
۵۰۱۳
پ

کارخانه قند ورامین به چرخه تولید بازگشت

دادستان شهرستان ورامین گفت: به‌همت رئیس دستگاه قضائی کارخانه قند ورامین به راه تولید بازگشت و در فاز اول با ۱۱۰ پرسنل و با ظرفیت شرکت با تولید روزانه ۷۰ تن شروع به کار می‌کند.

خبرگزاری تسنیم: دادستان شهرستان ورامین گفت: به‌همت رئیس دستگاه قضائی کارخانه قند ورامین به راه تولید بازگشت و در فاز اول با ۱۱۰ پرسنل و با ظرفیت شرکت با تولید روزانه ۷۰ تن شروع به کار می‌کند.

ظهر امروز آئین افتتاح فاز نخست فعالیت مجدد شرکت تصفیه‌خانه قند ورامین با حضور حشمتی مدیرکل دادگستری استان تهران، محمودی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران، رئیس دادگستری و دادستان ورامین و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی در کارخانه قند ورامین برگزار شد.

در ابتدای این مراسم علیرضا شمس دادستان ورامین‌ با اشاره به شروع مجدد فعالیت کارخانه قند ورامین پس از سال‌ها توقف اظهار داشت: کارخانه قند ورامین با قدمت ۱ قرن به‌عنوان یک تاریخ ماندگار و نماد و میراث تولیدی در قلب شهر ورامین خاطره‌ساز است و گواه این اتفاق ثبت ملی بخشی از کارخانه است.

وی افزود: در طول ماه‌های اخیر واحدهای تولیدی موردتوجه بودند اما انتظار می‌رود چنین مواردی در راستای اقتصاد مقاومتی بیشتر موردتوجه قرار می‌گرفت.

دادستان عمومی و انقلاب ورامین‌ در ادامه با برشماردن دوران توقف و فعالیت مجدد این واحد تولیدی گفت: کارخانه در سال ۸۲ در راستای اصل ۴۴ به بخش خصوص واگذار شد اما پس از مدتی به‌دلیل مشکلات مختلف کارخانه تعطیل و فعالیت آن متوقف می‌شود.

شمس در ادامه گفت: از سال گذشته با توجه به مطالبات زیاد مردمی، رسانه‌ای و مسئولان و برگزاری جلسات مختلف فعالیت مجدد این کارخانه مورد پیگیری قرار گرفت.

وی با بیان موارد مختلفی در خصوص تلاش‌های انجام‌شده جهت فعالیت مجدد این‌ واحد مهم تولیدی تصریح کرد: پس از فعالیت و پیگیری‌های مختلف با همکاری مدیر واحد و دستگاه‌های خدمت‌رسان مقرر شد عملیات بِروزرسانی و فعالیت آن آغاز شود.

دادستان ورامین تأکید کرد: در زمان حاضر با فعالیت این‌ واحد تولیدی ۱۱۰‌ کارگر صاحب شغل می‌شوند و ظرفیت تولید ۷۰‌ تن قند در روز وجود دارد.

شمس گفت: کارخانه قند ورامین در زمینی حدود ۲۰ هکتار با ظرفیت تولید ۷۰۹ تن مشغول به کار بود و در سال ۸۲ به وکالت از سازمان بازنشستگی، به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

وی ادامه داد: این کارخانه در اواخر سال ۹۵ به دلیل برخی مسایل با مشکلاتی روبرو شد، اما از حدود یکسال پیش در راستای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، رفع مشکلات آن به طور جدی در دستور کار مسئولان قرار گرفت و پس از برگزاری جلسات مختلف نسبت به حل مشکلات اقدام شد.

شمس با ابراز اینکه مشکلات مختلفی با همکاری دستگاه قضایی استان تهران در این شهرستان رفع شده است خاطرنشان کرد: اگر حمایت‌های رئیس دادگستری استان ‌تهران‌ نبود اقدامات مختلفی هم چون کارخانه قند و کارخانه لبنیات وارنا انجام‌ نمی‌شد.

رونق و رفع موانع تولید به عزم جمعی نیازمند است

در ادامه محمد جواد حشمتی در مراسم افتتاح فاز اول فعالیت مجدد کارخانه قند ورامین اظهار داشت: شرکت مردم در انتخابات باعث خنثی شدن توطئه دشمنان شد که خوشبختانه نقشه‌های شوم آن‌ها نقش بر آب شد.

وی ادامه داد: امیدواریم‌ حجت‌الاسلام رئیسی رئیس‌جمهور منتخب نیز موفق باشند و با یاری خدا بتوانند به وعده‌های داده‌شده خود عمل نمایند.

رئیس‌کل دادگستری استان تهران با اشاره به اهمیت واحدهای تولیدی گفت: نمونه‌ای از ثروت کشور، استان و شهرستان کارخانه قند ورامین است که سال‌ها تعطیل بود و خسارتی بزرگ به کشور محسوب می‌شد.

حشمتی ادامه داد: متأسفانه در چند سال گذشته به‌دلیل مشکلات مختلفی که وجود داشت و همچنین برخی نامدیریتی‌ها فعالیت واحدهای تولیدی مختلفی متوقف شد.

وی با تأکید بر خوداتکایی و نگاه به ظرفیت‌های داخلی تصریح کرد: باید از داشته‌های مختلف استفاده کنیم اما اینکه ما از داشته‌ها و ثروت‌ها بهره نمی‌بریم ‌اشتباه است.

رئیس‌کل دادگستری استان تهران اضافه کرد: برای مثال، این کارخانه سال‌ها خاک خورده است اما متأسفانه ظرفیت‌سازی انجام نمی‌شود و مشکلات مختلف حل نمی‌شود گرچه دلار و تحریم‌ها نقش دارد اما دلیل اصلی نیست و وقتی تلاش و همت باشد خیلی از مشکلات حل خواهد شد.

حشمتی با تأکید به اینکه "باید بیشتر به توان داخلی نگاه کنیم‌" افزود: برای بازدید به واحدی که تولید کشتی را به‌عهده داشت رفتم و آنجا می‌گفتند؛ "به خودی‌ها اعتماد نمی‌کنند"، یعنی‌ توان داخلی قادر به تولید کشتی است اما به کره داده می‌شود تا آن‌ها تولید کنند.

وی با تأکید بر رهنمودهای رهبری تصریح کرد: طبق رهنمودهای مقام‌معظم رهبری باید پیش برویم تا اقدامات بزرگی انجام شود.

رئیس دادگستری استان تهران در ادامه با ابراز امیدواری نسبت به فعالیت دیگر فازهای کارخانه قند ورامین گفت: امیدوارم در کارخانه قند ورامین شاهد فعالیت دیگر فازها باشیم تا ظرفیت کامل آن به‌کار آید و از ظرفیت‌های این واحد تولیدی بزرگ بهره گرفته شود.

حشمتی در پایان با تأکید بر نیاز به عزم جمعی جهت رونق تولید خاطرنشان کرد: رونق و رفع موانع تولید نیازمند تلاش و عزم‌ جمعی است این‌ عزم‌ جمعی باعث رفع مشکلات مختلف خواهد شد لذا باید همگی این اصل را داشته باشیم که با انتخاب آقای رئیسی امیدواریم بحث رفع موانع تولید و رونق تولید در کشور به بهترین شکل ممکن انجام شود و روزی را ببینیم که تمام واحدهای تولیدی به چرخه تولید بازگشته‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بابک

      خدارو شکر یه ذره نور امید دیده شد,

    • ناشناس

      چرا آنهایی که این بلا رو سر اون کارخانه و تولید کشور آورده اند محاکمه نمی شوند ؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چون لاریجانی ها گردن کلفت تر از اونی هستن که محاکمه بشن

    • محسن

      خدا خیرشون بده

    • امیر

      کارخانه قند شازند در استان مرکزی رو هم راه اندازی مجدد کنید خیلی وقته تعطیل شده

    • م

      تضعیف فرهنگ کاری در جامعه تولیدی ، عدم تامین نیازهای اولیه زندگی با حقوق دریافتی ، پایین بودن بازده تولید در کشور نسبت به دلالی و واسطه گری ،‌ قیمت تمام شده بالای کالا ، عدم تامین قطعات مصرفی ،... = تولید توجیه ندارد جز موارد خاص .

    • صادقی

      بله از این نوع کارخانها وتولید کنندهای زیادی بود در این سه چهارده خیلی از همین دلسوزان که امروز با پیشانی علامت ابادت ودر دست داشتن چند انگشتر این وضع کشور شده زمانی کلید این کشور بدست اقایان افتاد شده این روز تولید بیکاری مردم کم بود اختلاس قارت چیزی باقی نمانده

    • بدون نام

      تعطیلی کارخانجات ربطی به دشمن نداره ار بی عرضه بودن خو ماست هرچی رو که گند زدیم گردن دشمن میندازیم با دوروغ کسی به جایی نرسیده حتی دستگاه قضایی کشور

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج